شامپو مناسب برای موهای خودم را چطور انتخاب کنم؟

شامپو مناسب برای موهای خودم را چطور انتخاب کنم؟

مهمترین ملاک برای انتخاب شامپو مناسب

انتخاب شامپو مناسب از میان انبوه محصولات موجود در بازار می‌تواند برای همه ما گیج کننده باشد. بر روی بطری شامپوهای مختلف عبارات راهنمای متفاوتی درج می‌شود.عبارتی همچون شامپوی آب رسان، نرم کننده، تقویت کننده ریشه مو و یا محافظت کننده از رنگدانه‌‌های مو. سوال اصلی این است که دیده شدن کدام عبارت بر روی شامپو سر، به معنی مناسب بودن آن‌ها برای موهایتان است؟ پیدا کردن شامپویی متناسب با جنس موهایتان می‌تواند شما را از سردرگمی میان قفسه شامپوها خلاص کند. البته این را هم خدمتتان بگویم که سردرگم شدن میان قفسه شامپوها دو صد شرف دارد به انتخاب اولین شامپویی که دستمان به آن می‌رسد. در ادامه قرار است درباره این صحبت کنیم که چطور به کمک عبارات نوشته شده بر روی لوازم بهداشتی، محصولی مناسب برای موهایمان پیدا کنیم.

حین انتخاب شامپو مناسب جنس موهایتان را در اولویت قرار دهید

مهم‌ترین نکته حین انتخاب شامپو مناسب برای موهایتان، توجه به جنس مو است. خیلی ما از حین انتخاب شامپو به دقت موارد نوشته شده بر روی آن را مطالعه می‌کنیم اما جنس موهایمان را نمی‌شناسیم. سوال این جا است که وقتی نمی‌دانید موهایتان دقیقا به چه چیزی نیاز دارند، برایتان چه فرقی می‌کند که شامپوهای مختلف هرکدام می‌توانند چه دردی از موهای مختلف دوا کنند. اگر پس از شست‌شوی موهایتان احساس کردید که پوست سرتان سفت شده و یا در حالت عادی با مشکل شوره زدن کاسه سرتان مواجه هستید، احتمالا جنس موهایتان خشک باشد. اگر پوست سرتان پس از شست‌وشو حالت براق پیدا می‌کند و یا شوره‌هایتان به صورت توده‌ای بر روی موهایتان می‌نشینند، احتمالا مویتان از جنس چرب باشد. حالتی نیز وجود دارد که در آن جنس مو نه چرب است و نه خشک. در این حالت، پوست سر چند روزی پس از شست‌وشو حالت سفت دارد و رفته رفته به درخشندگی آن افزوده می‌شود. اگر جنس موهایتان معمولی، می‌توانید خودتان را در دسته آدم‌های خوش شانس قرار دهید. توجه داشته باشید که هدف استفاده از شامپوها، پاکسازی پوست سر و تقویت ریشه‌ها است. به منظور تقویت ساقه مو، لازم است از نرم کننده‌ و اسپری‌های تقویتی استفاده کنید. حالا که جنس موهایتان را شناخته‌اید، وقتش رسیده که درباره انتخاب شامپو با یک دیگر صحبت کنیم.

انتخاب شامپو مناسب برای موهای چرب

اگر جنس موهایتان چرب باشد احتمالا راه حل‌های مختلفی را برای خوش حالت نگه داشتن آن امتحان کرده‌اید. از شست‌وشوی چند باره موهایتان گرفته تا برنامه‌ریزی برای زمان استفاده از انواع شامپوها. اگر هیچ کدام از روش‌های بالا پاسخگوی نیازهایتان نبوده‌اند، می‌توانید از روش زیر برای انتخاب شامپو مناسب کمک بگیرید. اول از همه بی‌خیال شامپوهای نرم کننده، مرطوب کننده و یا مناسب برای موهای مجعد شوید. چرا؟ چون این شامپوها مقدار زیادی از روغن را به بافت سرتان اضافه می‌کنند. در برابر این عبارات، عبارت‌هایی همچون تقویت کننده، حجم دهنده و متعادل کننده وجود دارند که نوشته شدن آن‌ها بر روی شامپو می‌تواند نشان از مناسب بودن آن برای موهای چرب باشد. شامپوهای براق کننده مو نیز می‌توانند انتخاب مناسبی برای موهای چرب باشند، با این حال نباید در مصرف این سبک از شامپوها نیز زیاده روی شود. برای برقراری تعادل در میزان چربی موهایتان، بهتر است بعد از هربار حمام کردن پوست سرتان را به خوبی خشک کنید. پوست خشک توانایی بیشتری برای تولید روغن دارد و بدین ترتیب چربی پوست سرتان در اثر به کارگیری مداوم شامپوهای تولید شده برای موهای چرب از بین نخواهد رفت. برای دریافت نتیجه بهتر لازم است حین شست‌وشوی سرتان به خوبی پوست سرتان را با شامپو مخصوص مو چرب ماساژ دهید. به پیشنهاد متخصصان حوزه زیبایی، استفاده از دو شامپوی مختلف می‌تواند راه حل مناسبی برای کنترل میزان چربی مو باشد. پس از شست‌وشوی کامل موهایتان، به هیچ عنوان از نرم کننده‌ها برای ماساژ دادن پوست سر استفاده نکنید. به جای ماساژ دادن نرم کننده بر روی پوست سر، از آن برای تمیز کردن ساقه موهایتان استفاده کنید. توجه داشته باشید که استفاده از نرم کننده‌ها میزان اهمیت آبکشی کامل موها را دو چندان می‌کند.

انتخاب درست شامپو برای موهای خشک

انتخاب شامپو مناسب اولین سنگر دفاعی است که صاحبان موهای خشک برای در امان ماندن از مشکلاتی مانند خارش و پوسته پوسته شدن پوست سر به آن پناه می‌برند. انتخاب درست و به موقع شامپویی که بتواند میزان روغن پوست سرتان را تنظیم کند می‌تواند شما را برای همیشه از شر مشکلات این چنینی راحت کند. اگر پوست سرتان خشک است، به احتمال زیاد باید قید استفاده از تقویت کننده‌ها، ضخیم کننده‌ها و حجم دهنده‌ها را بزنید. محصولات ارائه دهنده چنین خصوصیاتی می‌توانند میزان چربی موثر پوست سرتان را کاهش دهند. شامپوهایی که در تولیدشان از عصاره گیاهانی همچون چای و نعناع استفاده شده اغلب گزینه‌هایی مناسب برای صاحبان موهای خشک به شمار می‌روند. اگر اوضاع پوست سرتان خیلی ناجور نیست و برایتان دردسر درست نمی‌کند، می‌توانید سراغ شامپوهای مرطوب کننده، صاف کننده و آب رسان بروید. توجه داشته باشید که شامپوهای حاوی سولفات به هیچ عنوان انتخاب مناسبی برای صاحبان موهای خشک به شمار نمی‌روند. نکته مهم دیگر این است که خشک بودن پوست سر دلیل مناسبی برای طفره رفتن از شست‌وشوی کامل مو نیست. به انجام رساندن کامل فرآیند شست‌وشو به کمک شامپو مناسب می‌تواند از بروز مشکلات متعدد برای پوست سر جلوگیری نماید.

نگاهی به روند انتخاب شامپو مناسب بر اساس حالت مو

اگر ساقه موهایتان نازک است سراغ استفاده از شامپوهای حجم دهنده بروید. استفاده از این مدل شامپو نه تنها باعث حجیم به نظر آمدن موهایتان می‌شود بلکه ریشه موهایتان را نیز تقویت می‌کند. در مقابل اگر ساقه موهایتان ضخیم است می‌توانید سراغ شامپوهایی بروید که قابلیت آبرسانی و یا افزایش رطوبت داشته باشند. استفاده از چنین شامپوهایی برای موهای ضخیم می‌تواند درخشندگی و صافی فوق‌العاده‌ای به موهایتان اضافه کند. افراد با موهای صاف باید سراغ شامپوهایی بروند که کوتیکول سازی موها را تقویت می‌کنند. این مدل شامپوها با برچسب "مخصوص موهای صاف" به بازار عرضه می‌شوند. انتخاب شامپو برای موهای حالت دار چندان ساده نیست. اگر موهایتان حالت دار است، سراغ محصولی بروید که نه آن قدر قابلیت نرم کنندگی داشته باشد و موجب خشک شدن پوست سرتان شود.برای انجام درست چنین انتخابی لازم است به دقت درباره محصولات مختلف موجود در بازار تحقیق کنید و در نهایت بهترین محصول ممکن را از میان انبوه محصولات بیرون بکشید. صاحبان موهای فر باید به دنبال شامپوهایی با قابلیت مرطوب کنندگی بالا باشند. شامپوهایی که بتوانند بدون کاهش میزان مجعد بودن مو، از گره خوردن تارهای مو به یک دیگر جلوگیری کنند. اگر موهایتان آسیب دیده‌اند و یا از رنگ مو استفاده می‌کنید، سراغ شامپوهایی بروید که میزان پروتئین بالایی داشته باشند. شامپو تقویت کننده را می‌توان محصولات مناسبی برای این حالت از مو در نظرگرفت.

چطور مشکل شوره‌ را به کمک شامپو ضد شوره حل کنیم؟

زمانی که حرف از درمان شوره سر می‌شود، موارد مختلفی هستند که باید آن‌ها را در روند درمان نظر گرفت. اگرچه جنس پوست سر و انتخاب نادرست شامپو ضد شوره هر دو از عوامل تاثیرگذار بر میزان پوسته دادن کف سر به شمار می‌روند، با این حال بروز شوره می‌تواند ناشی از دلایل مختلفی مانند رژیم غذایی نادرست و یا سبک زندگی ناسالم باشد. اگر پوست سرتان مستعد شوره زدن است، باید دقتتان را حین انتخاب شامپو دو چندان کنید. بهتر است سراغ شامپوهایی با میزان اثرگذاری ملایم نروید و حرکتی قاطع علیه شوره‌ها داشته باشید. اگر انتخاب درست شامپو نتوانست کمکتان کند، حتما برای درمان به پزشک متخصص مراجعه نمایید. شما میتوانید این محصول را از فروشگاه اینترنتی بالاکا تهیه کنید.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه