راهنمای خرید بهترین گوشی سامسونگ سری A در سال 2022

راهنمای خرید بهترین گوشی سامسونگ سری A در سال 2022

بهترین گوشی سامسونگ سری A کدام است؟

اگر بودجه محدودی برای خرید گوشی در نظر گرفته‌اید، حتماً باید به فهرست بهترین گوشی سامسونگ سری A نگاهی بیندازید. شرکت سامسونگ گوشی‌های اقتصادی و میان‌رده خود را در دو سری A و M روانه بازار می‌کند. گوشی‌های سری M از جهات زیادی به گوشی‌های سری A شباهت دارند. بااین‌حال گوشی‌های سری A نزد خریداران مدل‌های محبوب‌تر و شناخته‌شده‌تری هستند. به همین دلیل در این مقاله روی گوشی‌های سری A تمرکز می‌کنیم.

بهترین گوشی سامسونگ سری A

بهترین گوشی سامسونگ سری A کدام است؟

جواب دادن به این سؤال، اصلاً کار آسانی نیست. چرا؟ چون برای سؤالاتی از این دست، اساساً جواب قطعی و مشخصی وجود ندارد. جواب این سؤال در وهله اول به خودِ خریدار، نیازهای کاربری و انتظارات او بستگی دارد. مثلاً اگر به دنبال یک گوشی ارزان‌قیمت برای انجام امور روزمره هستید، واضح است که یک مدل 10 میلیونی جایی در بین گزینه‌هایتان ندارد؛ چه رسد به اینکه بخواهد بهترین باشد! پس بهترین گوشی سامسونگ سری A را باید بر مبنای معیارهای مدنظر خریدار و نیازسنجی دقیق انتخاب کرد. با توجه به این نکته بهترین گوشی‌های سامسونگ سری A را به شما همراهان گرامی بالاکا معرفی می‌کنیم.

1. Galaxy A03s: بهترین گوشی سامسونگ سری A از نظر قیمت

Galaxy A03s یکی از مدل‌های ارزان‌قیمت سری A محسوب می‌شود؛ بااین‌حال نسبت به قیمتی که دارد، امکانات بسیار خوبی ارائه می‌دهد. اگر به یک گوشی اقتصادی و اصطلاحاً «کار راه‌انداز» نیاز دارید، قابلیت‌های گوشی Galaxy A03s احتمالاً متعجبتان می‌کند. قابلیت‌هایی که در هر زمینه‌ای می‌توانید روی آن‌ها حساب باز کنید. Galaxy A03s طراحی آشنا و درعین‌حال شکیلی دارد. ماژول دوربین این گوشی دارای 3 سنسور است. تصاویر ثبت‌ شده با دوربین اصلی و سلفی هرچند خارق‌العاده نیست، اما کاربران عمومی را کاملاً راضی می‌کند. تراشه به‌کاررفته در این مدل، تراشه‌ای کم‌مصرف است که در انجام اموری مثل وب گردی، پیمایش در شبکه‌های اجتماعی و اجرای اپلیکیشن‌های سبک و متوسط عملکردی عالی دارد.

بهترین گوشی سامسونگ سری A
بهترین گوشی سامسونگ سری A

آیا کیفیت صفحه‌نمایش گوشی برایتان خیلی مهم است؟ در این صورت گوشی Galaxy A03s به دلیل برخورداری از فناوری PLS IPS غافلگیرتان می‌کند. باتری 5000 میلی‌آمپری این گوشی در کاربری معمولی می‌تواند تا 3 روز، انرژی موردنیاز آن را تأمین کند. وجود حسگر اثر انگشت و همین‌طور قابلیت شارژ سریع از دیگر مزایای این مدل هستند. این خصوصیات در کنار 64 گیگابایت حافظه داخلی و 4 گیگابایت رم، Galaxy A03s را به بهترین گوشی سامسونگ سری A از نظر قیمت تبدیل می‌کنند. ناگفته نماند مدل دیگر این گوشی نیز با 32 گیگابایت حافظه داخلی و رم 3 گیگابایتی در بازار موجود است. بااین‌حال، با توجه به اختلاف قیمت حدوداً 500 هزار تومانی این دو مدل، انتخاب مدل 64/4 منطقی‌تر به نظر می‌رسد. توجه کنید که در این رده، مدل‌های ارزان‌قیمت‌تری مثل A01، A02، A03 Core و ... نیز وجود دارند. مدل‌هایی که برخی از آن‌ها از نظر کارایی در بعضی جنبه‌ها تقریباً با Galaxy A03s برابر هستند. اما فراموش نکنیم که نباید ارزان‌تر بودن را با ارزش خرید بالاتر اشتباه بگیریم. آنچه باعث انتخاب A03s به‌عنوان بهترین گوشی سامسونگ سری A از نظر قیمت می‌شود، ارزش خرید بالاتر آن است.

Galaxy A12؛ بهترین گوشی سامسونگ سری A از نظر کاربری عمومی

با وجود اینکه مدلی مثل Galaxy A03s می‌تواند پاسخگوی نیازهای کاربری عمومی باشد، اما شاید بخواهید قدری بیشتر هزینه کنید. در این صورت Galaxy A12 (مدل 128/6) بهترین گوشی سامسونگ سری A لقب می‌گیرد.

از حیث کیفیت و امکانات، جزء مقرون‌به‌صرفه‌ترین گوشی‌های موجود در بازار هستند. گوشی Galaxy A12 SM-A125F/DS از محبوب‌ترین مدل‌های خانواده A12 به شمار می‌رود. این گوشی مطمئناً از بسیاری جنبه‌ها حتی با گوشی‌های میان‌رده‌ای مثل A52s قابل‌مقایسه نیست؛ اما این واقعیت چیزی از ارزش خرید بالای آن کم نمی‌کند. اگر صرفاً به یک گوشی مناسب برای وب گردی، مرور شبکه‌های اجتماعی و اجرای بازی‌های معمولی نیاز دارید، A12 یکی از بهترین گزینه‌های روی میز است. مطمئناً اجرای برنامه‌ها یا بازی‌های سنگین، جزء مأموریت‌های تعریف‌شده‌ی این گوشی نیست؛ اما گاهی در این زمینه نیز قادر است عملکردی فراتر از حد انتظار نشان دهد.

دوربین‌های اصلی و سلفی گوشی Galaxy A12 SM-A125F/DS احتمالاً نمی‌توانند انتظارات سخت‌گیرانه‌ی علاقه‌مندان به عکاسی را برآورده کنند. اما به‌عنوان یک گوشی اقتصادی و برای عکاسی عمومی بسیار مناسب بوده و تصاویر ثبت‌شده با آن‌ها نمره قبولی می‌گیرند. بهره‌مندی از فناوری IPS و باتری قدرتمند با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر از دیگر مزایای این گوشی هستند. اگر می‌خواهید برای خرید گوشی A12 سامسونگ پول کمتری خرج کنید، می‌توانید به جای این مدل (128/6)، مدل دیگر آن را انتخاب کنید. مدلی که دارای 64 گیگابایت فضای داخلی و 4 گیگابایت رم است.

 

بهترین گوشی سامسونگ سری A
بهترین گوشی سامسونگ سری A

Galaxy A72 و Galaxy A52s 5G: بهترین گوشی سامسونگ سری A از نظر ایمنی

آیا یکی از معیارهای اصلی شما در خرید گوشی، مقاومت یا اصطلاحاً جان‌سختی آن است؟ در این صورت باید انتخاب مدلی را مدنظر قرار دهید که دارای گواهینامه‌های ایمنی باشد. عنوان بهترین گوشی سامسونگ سری A از این نظر مشترکاً به دو مدل A52s و A72 اختصاص می‌یابد. مدل A52s را قبلاً در مقاله بهترین گوشی‌های سامسونگ تا 10 میلیون تومان به‌طور مفصل بررسی کردیم. بنابراین در اینجا به معرفی مدل A72 می‌پردازیم. گوشی A72 سامسونگ درست مثل مدل A52s از گواهینامه IP67 برخوردار است. بنابراین علاوه بر ایمنی در مقابل گردوغبار می‌تواند به مدت 30 دقیقه از عمق 1 متری آب جان سالم به درببرد. به عبارت دیگر با خرید گوشی A72 سامسونگ مدلی را انتخاب کرده‌اید که به قول معروف، توپ هم تکانش نمی‌دهد!

A72 بخریم یا A52s 5G؟

همان‌طور که دیدیم دو گوشی A72 و A52s 5G از نظر قابلیت دوام و ایمنی شرایط برابری دارند. بنابراین ممکن است در بحث خرید بهترین گوشی سامسونگ سری A این سؤال برایتان مطرح شود که A52s بخریم یا A72؟ به‌طور کلی A52s 5G از جنبه‌های زیادی بر A72 برتری دارد که مهم‌ترین آن پردازنده بسیار قدرتمند آن است. علاوه بر این جدیدتر بودن، پشتیبانی از اینترنت نسل پنجم، وزن کمتر و صفحه‌نمایش بهتر ازجمله مزایای دیگر این گوشی نسبت به A72 هستند. بااین‌حال برتری گوشی A72 سامسونگ از چند جنبه‌ی معدود باعث شده که حدوداً 3 میلیون گران‌تر باشد. این جنبه‌ها عبارت‌اند از:

  • اندازه بزرگ‌تر: گوشی A72 به میزان 0.2 اینچ از گوشی 6.5 اینچی A52s 5G بزرگ‌تر است.
  • باتری بهتر: باتری 5000 میلی‌آمپری A72 دوام بیشتری نسبت به باتری 4500 میلی‌آمپری A52s 5G دارد.
  • قابلیت‌های بیشتر دوربین: با وجود عملکرد نزدیک دوربین‌های اصلی و سلفی در این دو گوشی، A72 قابلیت‌های بهتری را به طرفداران عکاسی ارائه می‌دهد. برخورداری از آپشن‌هایی نظیر تله فوتو و بزرگنمایی 3 برابری، این گوشی را از جنبه دوربین به انتخاب مناسب‌تری تبدیل می‌کند.

به‌طور خلاصه اگر امکانات سخت‌افزاری برایتان در اولویت است، گوشی A52s 5G قطعاً انتخاب بهتری برای شماست؛ در غیر این صورت گوشی A72 گزینه مناسب‌تری به نظر می‌رسد. البته قبل از هر اقدامی باید ببینید آیا مزایای A72 آن‌قدر برایتان ارزش دارد که بخواهید حدود 3 میلیون بیشتر بابت خرید آن پول بدهید؟ به‌هرحال دیدگاه‌ها در این زمینه بسیار متفاوت هستند.

Galaxy a52؛ بهترین گوشی سامسونگ سری A برای بازی

گوشی A52s از نظر این معیار نیز می‌تواند به‌عنوان بهترین گوشی سامسونگ سری A معرفی شود؛ ولی اگر بازی مهم‌ترین معیار شما برای خرید یک گوشیِ نسبتاً ارزان‌تر باشد A52 گزینه مناسب‌تری به نظر می‌رسد. قدرت سخت‌افزاری این گوشی برای اجرای بازی‌های سنگین به‌عنوان یک میان‌رده بسیار مطلوب ارزیابی می‌شود. تراشه به‌کاررفته در این گوشی همان تراشه به‌کاررفته در گوشی A72 می‌باشد. ویژگی‌ها و عملکرد دوربین این گوشی نیز دقیقاً مشابه با A52s 5G است. بااین‌حال A52 برخلاف A52s از نسل پنجم اینترنت پشتیبانی نمی‌کند. بد نیست بدانید که کیفیت صفحه‌نمایش این گوشی حتی از A52s هم اندکی بالاتر است. بنابراین می‌توانید از اجرای انواع بازی‌های جدید و سرگرم‌کننده با این گوشی نهایت لذت را ببرید.

بهترین گوشی سامسونگ سری A
بهترین گوشی سامسونگ سری A

برای بازی کردن، گوشی A42 5G سامسونگ نیز می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. قدرت سخت‌افزاری این گوشی در مقایسه با A52 به میزان بسیار ناچیزی، بالاتر است. بااین‌حال A52 از نظر کیفیت دوربین و مخصوصاً کیفیت صفحه‌نمایش، برتری قاطعی بر A42 دارد. پس اگر مواردی مانند پشتیبانی از اینترنت نسل پنجم، باتری قوی‌تر و اندازه بزرگ‌تر برایتان چندان مهم نیست، A52 گزینه جذاب‌تری برای انتخاب خواهد بود.

Galaxy A32؛ بهترین گوشی سامسونگ سری A از نظر دوربین

آیا در خرید بهترین گوشی سامسونگ سری A، دوربین برایتان در اولویت قرار دارد؟ در این صورت ما خرید گوشی A32 را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این گوشی با توجه به قیمتی که دارد، عملکرد شگفت‌انگیزی را در ثبت تصاویر شفاف و باکیفیت نشان می‌دهد. رزولوشن دوربین اصلی این گوشی 64 مگاپیکسل است که با پشتیبانی سه سنسور دیگر، خروجی بسیار مطلوبی دارد. خروجی دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی این گوشی نیز در نوع خود بی‌نظیر است و می‌تواند با مدل‌های به‌مراتب گران‌تر برابری کند. خلاصه اینکه شب یا روز، فرقی ندارد؛ به نظر می‌رسد سامسونگ این میان‌رده پرفروش را با مأموریت ویژه‌ای روانه بازار کرده؛ آن مأموریت چیزی نیست جز جلب رضایت علاقه‌مندان به عکاسیِ حرفه‌ای با ثبت تصاویر عالی در هر شرایطی!

بهترین گوشی سامسونگ سری A
بهترین گوشی سامسونگ سری A

ویژگی دیگر گوشی A32 صفحه‌نمایش بسیار شفاف و باکیفیت آن است که از فناوری Super Amoled بهره می‌برد. این فناوری در کنار تراکم پیکسلی فوق‌العاده و  411 اینچی این گوشی، لذت تماشای تصاویر را با نهایت کیفیت و جزئیات نصیبتان خواهد کرد. از این جنبه A32 در سطح پرچم‌داران سامسونگ عمل می‌کند. قدرت سخت‌افزاری این گوشی را هرچند نمی‌توان فوق‌العاده دانست، اما به‌طور کلی توان پردازشی قابل قبولی دارد. تراشه به‌کاررفته در این گوشی از عهده اجرای بازی‌ها و برنامه‌های متوسط به‌سادگی برمی‌آید و گاهی در اجرای برنامه‌های سنگین نیز روسفیدتان می‌کند! گوشی Galaxy A32 در بین میان‌رده ها یک ویژگی منحصربه‌فرد دیگر هم دارد. در طراحی بدنه این گوشی، خبری از ماژول مجزا برای دوربین‌های آن نیست. درواقع سامسونگ دوربین‌ها را به‌نوعی با بدنه دستگاه ادغام کرده است. این ادغام باعث شده که ظاهر گوشی A32 نسبت به مدل‌های دیگر متفاوت و ظریف‌تر باشد.

A32 بخریم یا A32 5G؟

وقتی صحبت از خرید گوشی A32 می‌شود، شاید به ایده خرید مدل A32 5G نیز فکر کنید. A32 5G بخریم یا A32؟ اگر ملاک، دوربین است گوشی A32 سامسونگ قطعاً ارزش خرید بالاتری دارد. بااین‌حال، اگر ساپورت شبکه 5G و قدرت پردازشی بالاتر برایتان در اولویت قرار دارد شاید بهتر باشد A32 5G را انتخاب کنید. یکی دیگر از برتری‌های این مدل نسبت به مدل A32 امکان فیلم‌برداری با کیفیت 4K است. ضمناً چنانچه نسبت به کیفیت صفحه‌نمایش سخت‌گیری و حساسیت زیادی دارید، بهتر است A32 5G را از فهرست گزینه‌هایتان خط بزنید. چراکه صفحه‌نمایش TFT این مدل، هرگز قادر به برآورده کردن انتظاراتتان نیست!

بهترین گوشی سامسونگ سری A

جمع ‌بندی

در این راهنما شما همراهان همیشگی بالاکا را با بهترین گوشی‌های سری A سامسونگ آشنا کردیم. هدف از نگارش این مقاله آن بود که شما عزیزان بتوانید با در نظر گرفتن معیارهای مختلف، بهترین گزینه ممکن را انتخاب کنید. همان‌طور که گفتیم معیار اصلی در بحث انتخاب بهترین گوشی سامسونگ سری A، ارزش خرید است. به همین دلیل ما نیز در معرفی بهترین مدل‌ها، این معیار را در اولویت قرار دادیم. کارایی گوشی در عمل و رضایت کاربران از دیگر معیارهای مورد استناد بالاکا در انتخاب مدل‌های معرفی‌شده بود. آیا مدلی هست که جای آن را در فهرست بهترین گوشی‌های سری A سامسونگ خالی بدانید؟ لطفاً نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول
بهترین گوشی های سری A کدام‌اند؟
✔️ هر یک از گوشی های سری A از یک منظر متناسب هستند. یکی از نظر دوربین، یکی قدرت پردازنده و دیگری از نظر باتری. به همین دلیل شما با گزینه های فراوان با قابلیت های بسیار روبرو هستید که میتوانید انتخاب کنید. مثل A52s، A72 یا A53 که به تازگی وارد بازار شده..
کدام مدل های سری A سامسونگ ضدآب هستند؟
✔️ هر دو مدل از خانواده A50 و A70 مقاوم در برابر آب ساخته شده اند و تا 30 دقیقه در عمق 1 متری دوام می آورند.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه