اولین تلاش برای استفاده از 2 تراشه مختلف در آیفون های سری 14

اولین تلاش برای استفاده از 2 تراشه مختلف در آیفون های سری 14

استفاده از دو تراشه مختلف در آیفون های 14 برای نخستین بار

اینطور که به نظر می آید، اپل دنبال تغیرات بنیادی در عملکرد آیفون ها است. برای اولین گام هم تصمیم دارد به سراغ 2 تراشه متفاوت برای آیفون های نسل بعد یعنی سری 14 برود. آقای مینگ-چی کو، اینسایدر معروف محصولات اپل، بر این باور است که کوپرتینویی ها در دو مدل 14pro و 14pro max از تراشه جدید A16 استفاده میکند و برای دو نسخه دیگر، از همان A15 Bionic که پیش از این در آیفون های سری 13 به کار رفته بود، استفاده خواهد کرد. در واقع در توییتی بیان کرده که فقط مدل های پرو از تراشه جدید و ناشناخته اپل استفاده میکنند و دو مدل معمولی و مکس از تراشه نسل قبل بهره میبرند.

تفاوت های مدل پرو و استاندارد سری 14

این تحلیلگر معروف اپل، در همان توییت اعلام کرده که تمام محصولات سری 14 به 6 گیگابایت رم مجهز هستند. اما جزئیات این رم ها متفاوت است.به گفته او در مدل های استاندارد آیفون سری 14 از رم DDR4X استفاده میشود در حالی که در مدل های PRO از رم های DDR5 استفاده شده که تا 1.5 برابر سریع تر هستند. این سرعت در حالی است که از انرژی پایین تری هم استفاده میکند. علاوه بر رم و پردازنده که در داخل دستگاه قرار دارد، تفاوت مهم بعدی سری پرو و استاندارد در پنل جلویی دستگاه است.

جایی که اپل برای نسخه معمولی و مکس قرار است ازهمان ناچ همیشگی که از آیفون X تا 13 وجود داشته استفاده کند ولی برای سری پرو، سراغ حفره ی درون نمایشگر رفته. آن هم نه یکی! بله 2 حفره، که یکی مربوط به دوربین سلفی و دیگری مربوط به Face ID میباشد. با توجه به اینکه حدود 6 ماه تا رونمایی از محصولات اپل مانده، احتمال تغییر برنامه برای این رویداد وجود دارد و باید منتظر خبر های بسیار بیشتر و دقیق تر باشیم.

مطالب مرتبط

 

نظر خود را بنویسید

دیدگاه