آپدیت جدید ios 15.4 اپل

آپدیت جدید ios 15.4 اپل

بررسی کامل تغییرات اپدیت ios 15.4

دوشنبه شب بود که اپل بالاخره آپدیت 15.4 خود را منتشر کرد.همزمان با انتشار ای او اس 15.4 تمام دیوایس ها ی دیگر خود را به آخرین نسخه به روز کرد. اپدیت جدید ios ویژگی های کاربردی فراوانی را به دستگاه شما اضافه میکند. با بررسی کامل این نسخه با ما همراه باشید.

آپدیت جدید ios 15.4 اپل
آپدیت جدید ios 15.4 اپل

حجم اپدیت 15.4

علاوه بر ios 15.4، اپل از ipadOS 15.4 ،watchOS 8.5 ،tvOS 15.4 ،homepodOS 15.4 و macOS 12.3 را نیز منتشر کرد.حجم آپدیت جدید ios، با توجه به دستگاه شمل متفاوت است و ممکن است بین 1 تا 2 گیگابات متغیر باشد. این اپدیت یکی از بزرگترین و مورد انتظار ترین ها از زمان عرضه ی ios 15 نیز به شمار میرود که با قابلیت های فوق العاده جذابی برای گوشی ایفون شما همراه خواهد بود.

قابلیت های ویژه ios 15.4

بزرگترین تغییری که در این اپدیت اتفاق افتاده، در بخش فیس آیدی دستگاه هست. اگر گوشی ایفون 12 و یا مدل های جدید تر دارید، میتوانید گوشی خود را در حالی که ماسک بر روی صورتتان است، آنلاک کنید. تا پیش از این فقط برای کسانی که اپل واچ داشتند، این امکان فراهم بود اما با اپدیت ios15.4، میتوانید مستقیما از خود گوشی این کار را انجام دهید.

آپدیت جدید ios 15.4 اپل
آپدیت جدید ios 15.4 اپل

والپیپر های جدید

ای او اس 15.4 همچنین تصاویر صفحه زمینه جدیدی هم به خود اضافه کرده. اگر از آیفون های سری 13 استفاده میکنید، در بخش تنظیمات صفحه نمایش خود میتوانید والپیپر سبز رنگ که به صورت live هست را امتحان کنید. این والپیپر جدید به سبب رنگ جدید سبز آلپاین ایفون است که هفته پیش برای آیفون 13 و 13 پرو رونمایی شد.

آپدیت جدید ios 15.4 اپل
آپدیت جدید ios 15.4 اپل

آپدیت ازطریق Cellular

تغییر کارآمد بعدی مربوط به آپدیت از طریق اینترنت گوشی میباشد. شما میتوانید نرم افزار گوشی را با استفاده از نت همراه خود، بروزرسانی کنید. تا پیش از این اپدیت، برای بروزرسانی ios حتما باید به wifi وصل میشدید. اما حالا میتوانید از هر نوع روش ارتباطی برای آپدیت کردن ios خود بهره ببرید.

کنترل یکپارچه

قابلیت کاربردی بعدی ios 15.4 ،universal control نام دارد. این قابلیت در زمان معرفی ios15 رونمایی شده بود ولی تا الان خبری از آن نبود. قابلیت کنترل یکپارچه باعث میشود تا با اسفاده از یک موس یا تاچ پد، تمام دستگاه های اپلی خودتان را کنترل کنید. برای این کار تمام دتگاه های شما باید به یک حساب آیکلود و wifi متصل باشند. با این قابلیت میتوانید به راحتی بین دیوایس های اپلی خود فایل ها را منتقل کنید.

آپدیت جدید ios 15.4 اپل
آپدیت جدید ios 15.4 اپل

قابلیت های متفرقه

از قابلیت های جدید اپدیت ios 15.4، میتوان به اضافه شدن 37 اموجی جدید اشاره کرد. همچنین برخی تغییرات گرافیکی کوچک هم در محیط کاربری انجام شده. مثلا وقتی بخواهید airpod خودتان را به گوشی متصل کنید، انیمیشن صفحه اتصال بزرگتر شده. همچنین بخش shareplay هم دستخوش تغییراتی شده که کار با آن را بیش از پیش راحت کرده. دستیار صوتی اپل (Siri) هم بی نصیب از تغییر نمانده و یک صدای جدید به آن اضافه شده. در پایان هم تعداد زیادی بهبود در عملکرد سیستم شاهد هستیم، مثل پشتیبانی بخش های بیشتری از رفرش ریت 120 یا افزایش سرعت در لود شدن نشان دادن حافظه داخلی.

آپدیت جدید ios 15.4 اپل
اپدیت جدید ios 15.4 اپل

حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم ایفون برای آپدیت های بعدی خود چه برنامه ای دارد و تصمیم دارد در چه تاریخی آنرا عرضه کند.

مطالب مرتبط

 

نظر خود را بنویسید

دیدگاه