مقایسه نمایشگر گلکسی اس 22 اولترا و آیفون 13 پرو مکس

مقایسه نمایشگر گلکسی اس 22 اولترا و آیفون 13 پرو مکس

مقایسه نمایشگر پرچمداران سامسونگ و اپل

گلکسی اس 22 اولترا سامسونگ یکی از بهترین گوشی‌های برند سامسونگ است که این روزها در رقابت تنگاتنگی با آیفون 13 پرو مکس قرار دارد که در این رقابت از نظر کیفیت تصویر نمایشگر اختلاف فاحشی بین این دو گوشی پرچمدار وجود دارد. در این مقاله قصد داریم نمایشگر دو تا از پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند در چند ماه اخیر را بررسی کنیم. قطعا نام گلکسی اس 22 اولترا سامسونگ و آیفون 13 پرو مکس را شنیده‌اید. این دو گوشی غول‌های بازار ایران و دنیا شناخته می‌شوند که افراد زیادی آرزو خرید آن‌ها را دارند. کمپانی سامسونگ ادعا می‌کند گوشی گلکسی اس 22 اولترا مجهز به یکی از بهترین نمایشگرهای به کار رفته در دنیا است که در ادامه می‌توان فهمید این ادعا تا حدی درست و منطقی می‌باشد. نمایشگر به کار رفته در این مدل از پرچم دار سامسونگ یک پنل 6.8  اینچی Super AMOLED دارد و نرخ رفرش 120 هرتزی را برای پیمایش بسیار روان ارائه می‌کند و برای ذخیره انرژی تا 1 هرتز کاهش پیدا می‌کند.

بر اساس ادعا سامسونگ نمایشگر گلکسی اس 22 اولترا می‌تواند اوج روشنایی 1750 نیت و متوسط روشنایی 1200 نیت را ارائه دهد. هم‌چنین قابلیت جدید Vision Booster نیز در این نمایشگر به صورت خودکار وجود دارد که می‌تواند نور صفحه را نسبت به نور محیط پیرامون شما تنظیم کند. در این مقایسه گوشی آیفون 13 پرو مکس را در کنار پرچمدار جدید سامسونگ قرار دادیم و متوجه شدیم که نمایشگر گلکسی اس 22 اولترا می‌تواند تصویر روشن‌تر و درخشان‌تری را به نمایش بگذارد. علت اصلی این نتیجه گیری کیفیت باور نکردنی آن بود که در این مقایسه نمایشگر این دو گوشی روی حالت Vivid تنظیم شده بودند که در این حالت می‌توانند رنگ‌های اشباع‌ شده‌تری را به تصویر بکشند، اما بر اساس گزارشات بدون آن هم نمایشگر گوشی سامسونگ عملکرد بهتری به نسبت گوشی آیفون داشته است.

از نظر ظاهر نمایشگر نیز هنگامی که این دو گوشی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند یک حفره کوچک در بالای نمایشگر گوشی گلکسی اس 22 اولترا به جای ناچ دیده می‌شود که ظاهر ظریف‌تری بر جای می‌گذارد. هم‌چنین حاشیه‌های باریک‌تر دور صفحه در گوشی سامسونگ نیز به جلوه بهتر این گوشی اضافه می‌کند. علاوه بر این موضوع، درخشش صفحه نمایشگر گلکسی اس 22 اولترا چه در کیفیت و وضوح و چه در ظرافت و طراحی به هیچ عنوان قابل مقایسه با آیفون 13 پرو مکس نمی‌باشد. یکی دیگر از موردهای مورد بررسی در این مقایسه، اوج روشنایی نمایشگرهای این دو گوشی است که گلکسی اس 22 اولترا سامسونگ 1359 نیت را با محتوای HDR ثبت کرده اما آیفون 13 پرو مکس در شرایط یکسان اوج روشنایی را به مقدار 1038 ثبت کرده‌ است. در آزمایشات از نظر طبیعی بودن فضای رنگی، آیفون 13 پرو مکس 97.4 درصد از فضای رنگی DCI-P3 را در حالت طبیعی نمایشگر ارائه می‌دهد و گوشی گلکسی اس 22 اولترا 137.5 درصد از فضای رنگی sRGB را نمایش می‌دهد که باز هم برتری گوشی سامسونگ اثبات می‌شود. در آخر آخرین موردی که بررسی کردیم دقت صفحه نمایش بود که از نظر دقت رنگ نیز گلکسی اس 22 اولترا سامسونگ رتبه بالاتری نسبت به گوشی قدرتمند اپل کسب کرد و عملکرد بهتری از خود نشان داد.

جمع بندی

در خرید گوشی موبایل یکی از ویژگی‌های اصلی که هر کسی که به آن دقت می‌کند کیفیت نمایشگر است. همه ما در خرید گوشی‌های پرچم دار که قرار است هزینه بیشتری صرف ‌کنیم این حساسیت در زمان خرید بیشتر دیده می‌شود که حالا با این مقایسه می‌توانیم خرید خود را راحت‌تر انجام دهیم و اطمینان بیشتری داشته باشیم.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه