گوشی شیائومی 12 اولترا با بدنه‌ای از جنس سرامیک، شیشه و چرم

گوشی شیائومی 12 اولترا با بدنه‌ای از جنس سرامیک، شیشه و چرم

طبق گزارش های جدیدی از چین انتظار میرود گوشی شیائومی 12 اولترا با ظاهر و طرح های ویژه ای به بازار بیاید. در حالی که سال گذشته گوشی شیائومی mi 11 Ultra  فقط یک نسخه سرامیکی داشت. اما ظاهرا امسال کمپانی شیائومی قصد دارد برای کاربرانش حق انتخاب قائل شود و گوشی پرچمدار قدرتمندش را با جنس پنل پشتی سرامیکی، شیشه ای و چرم گیاهی به بازار عرضه کند. احتمالا جنس سرامیکی به دلیل سختی در ساخت و پرداخت نسبت به نمونه شیشه ای کی گران تر خواهد بود. زیرا قالب گیری آن سخت تر، اما بادوام تر است. همچنین انتظار میرود که گوشی mi 12 ultra در جنس شیشه ای رنگ های متددی داشته باشد و در طرح سرامیکی در رنگ های مشکی و سفید عرضه شود، همچنین از رنگ های استفاده شده در طرح چرم گیاهی هنوز اطلاعاتی منتشر نشده است.

مشخصات گوشی شیائومی 12 اولترا

شیائومی 12 اولترا که جدیدترین پرچمدار غول تکنولوژی چین خواهد بود و در بالاترین رده در میان گوشی‌های این برند قرار خواهد گرفت قیمت گوشی شیائومی 12 اولترا نسبت به دیگر مدل‌های این سری بیشتر خواهد بود و البته مشخصات بهتری نیز خواهد داشت. به گفته‌ی برخی از منابع، این پرچمدار به مشخصات فوق العاده ای مثل دوربین 200 مگاپیکسلی و فست شارژ 200 واتی مجهز می‌شود.

گوشی شیائومی 12 اولترا با بدنه‌ای از جنس سرامیک، شیشه و چرم
گوشی شیائومی 12 اولترا با بدنه‌ای از جنس سرامیک، شیشه و چرم

مشخصات نرم افزاری و سخت افزاری شیائومی 12 اولترا

با توجه به اینکه دیگر مدل‌ های این سری با اندروید 12 و MiUi 13 عرضه می‌شوند، احتمالاً گوشی شیائومی ۱۲ اولترا نیز با همین نسخه و رابط کاربری معرفی می شود، ولی این احتمال وجود دارد که شیائومی به زودی نسخه‌ی جدیدی از رابط کاربری خود را عرضه کند. باید این نکته را نیز در نظر گرفت که گوشی شیائومی 12 اولترا در سال 2022 وارد بازار می‌شود، با این حساب می‌توان نتیجه گرفت این گوشی با جدیدترین نسخه‌ی رابط کاربری شیائومی و اندروید 12 و یا 13 وارد بازار خواهد شد. مدل استاندارد و پرو‌ سری 12 با جدیدترین و قدتمندترین تراشه‌ پردازنده‌ی اسنپدراگون یعنی Snapdragon 8 Gen1 معرفی شدند. با درنظر گرفتن پسوند اولترا در انتهای نام این گوشی، انتظار می‌رود که در سطح و رده‌ای بالاتر از دیگر گوشی‌های هم‌خانواده‌اش قرار گیرد، از همین رو غیر ممکن است که در گوشی شیائومی 12 اولترا از تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen1 استفاده نشود.

این گوشی از نظر حافظه‌ی داخلی هم به احتمال زیاد در نسخه‌های 256/8، 256/12 و 512/12 گیگابایتی عرضه می شود و طبیعتاً درگاهی برای افزودن کارت حافظه‌ی خارجی وجود نخواهد داشت. همچنین خبرها حاکی از این است که دوربین سلفی این مدل در زیر نمایشگر قرار خواهد گرفت و شیائومی 12 اولترا اولین گوشی ‌خواهد بود که در آن دیگر خبری از ناچ و یا پانچ-هول دوربین سلفی نیست، اما این خبر هنوز به صورت رسمی تأیید نشده است.

گوشی شیائومی 12 اولترا با بدنه‌ای از جنس سرامیک، شیشه و چرم
گوشی شیائومی 12 اولترا با بدنه‌ای از جنس سرامیک، شیشه و چرم

نمایشگر گوشی شیائومی 12 اولترا

نمایشگر گوشی xiaomi 12 ultra احتمالاً از نوع اولد خواهد بود و اندازه‌ ای برابر 6.8 اینچ خواهد داشت، پیک روشنایی در این نمایشگر به 1700 نیت می‌رسد و از محتوای HDR10+ و دالبی ویژن و همچنین قابلیت پشتیبانی از رفرش‌ریت 144 هرتزی هم دارد. تراکم پیکسلی هم قطعاً بالاتر از 500 پیکسل در هر اینچ است.

باتری گوشی شیائومی 12 اولترا

ظرفیت باتری لیتیوم-پلیمری این گوشی احتمالاً حدود 5000 میلی‌ آمپر خواهد بود و به احتمال زیاد این گوشی شیائومی 12 اولترا فست شارژ 200 واتی خواهد داشت.

دوربین گوشی شیائومی 12 اولترا

جذاب‌ترین قسمت در گوشی xiaomi 12 ultra احتمالاً  دوربین این گوشی است. در مدل 12 پرو از 3 لنز 50 مگاپیکسلی استفاده شده که از یک لنز عریض به‌همراه لنزهای فوق‌ عریض و تله‌فوتو تشکیل شده و به احتمال زیاد این 3 دوربین در مدل الترا هم حضور خواهند داشت اما ممکن است با مگاپیکسل بالاتری حدود 200 مگاپیکسل همراه شوند.

گوشی شیائومی 12 اولترا با بدنه‌ای از جنس سرامیک، شیشه و چرم

مزایا و معایب گوشی شیائومی 12 اولترا

از مزایای گوشی شیائومی میتوان به صفحه‌نمایش فوق‌العاده با نرخ رفرش 144هرتز، دوربین 200 مگاپیکسلی، سرعت شارژ 200 واتی، نمایشگر کاملاً یکدست و همچنین برخورداری از پردازنده‌ی قدرتمند و جدید و محافظت توسط گوریلاگلس ویکتس اشاره کرد و به نظر میرسد تنها مشکل سری گوشی های  شیائومی 12 عدم پشتیبانی از جک 3.5 میلی متری هدفون می باشد.

قیمت شیائومی 12 اولترا

شیائومی تا اینجا از 3 مدل از گوشی‌های سری 12 خود رونمایی کرده است. شیائومی 12، شیائومی 12 پرو و شیائومی 12X گوشی‌های جدید این کمپانی بودند که در بازه‌های قیمتی متفاوت روانه بازار شدند. با این حال این سری اعضای دیگری هم دارد که انتظار داریم وارد بازار شوند. گذشته از الترا، احتمالا شیائومی 12 لایت و 12 تی و 12 تی پرو هم معرفی خواهند شد. همان طور که واضح است زمانی که یک کالا معرفی نشده، تعیین کردن قیمت آن غیرمنطقیست، اما با در نظر گرفتن نمودار قیمت گوشی شیائومی احتمالاً قیمت شیائومی 12 اولترا در محدوده‌ی 800 تا 1200 دلار خواهد بود.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه