نسخه جدید Huawei nova 8 رونمایی شد

نسخه جدید Huawei nova 8 رونمایی شد

هواوی از  نسخه جدید Huawei nova 8 رونمایی کرد!

در هفته گذشته خبرهایی مبنی بر این موضوع که کمپانی هواوی قصد دارد گوشی موبایل nova 8 SE را با پردازنده‌ای جدید دوباره معرفی و روانه بازار کند منتشر شد. امروز این اتفاق افتاد و هواوی از نسخه 4G این سری موبایل رونمایی کرد. مدل قبلی عرضه شده از این سری یعنی Huawei nova 8 5G دارای یک صفحه نمایش 6.5 اینچی اولد با وضوح Full HD است که در قسمت بالا آن دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی و در قسمت پایین آن اسکنر اثر انگشت تعبیه شده که کاملا ظریف کار شده‌اند و جلوه خاصی به محصول می‌دهند. در پنل پشت این گوشی، دوربین پشتی که به صورت یک ماژول چهارگانه با سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی و یک فلاش LED در بین چهار لنز دوربین دیده می‌شود که در کنار سنسورهای کمکی عالی عمل می‌کنند. این سنسورها شامل یک واحد 8 مگاپیکسل فوق عریض، یک سنسور 2 مگاپیکسلی برای عکاسی ماکرو و یک سنسور 2 مگاپیکسلی دیگر برای تشخیص عمق می‌شوند که با کمک آن‌ها می‌توانید با کیفیت بالا تصاویر خود را ثبت کنید. هم‌چنین هواوی مانند تمامی شرکت‌های چینی سیستم عامل هارمونی OS2 بر روی گوشی‌های موبایل خود نصب می‌کند که سرعت خوبی به محصول می‌بخشد.

اما می‌رسیم به تفاوت نسخه جدید Huawei nova 8 و نسخه قبلی آن! Huawei nova 8 5G از همه لحاظ موفق به جلب رضایت دوستداران خود شده است و تنها نکته‌ای که می‌توان به عنوان یکی از ضعف‌های این محصول در نظر گرفت باتری آن است. باتری گوشی موبایل Huawei nova 8 5G عملکرد مورد تاییدی ندارد و به همین علت هواوی نسخه 4G آن را عرضه کرد تا توانایی پشتیبانی از شارژ سریع 66 واتی امکان پذیر کند. این دستگاه از تراشه داخلی هواوی به نام کرین 710A استفاده می‌کند و توانایی پشتیبانی از شارژ سریع 66 واتی را دارد. در واقع تمامی ویژگی‌هایی Huawei nova 8 5G و Huawei nova 8 SE مشابه یکدیگر است و تنها ایراد آن‌ها در این مورد است که این ویژگی قدرت این محصول را چند برابر می‌کند. شاید از نظر بعضی از متخصصین باتری‌ Huawei nova 8 SE هم‌چنان ضعیف باشد اما هواوی یکی از معدود شرکت‌هایی است که قابلیت‌های نرم ‌افزاری خوبی برای صرفه‌جویی در انرژی دارد و با همین باتری کوچک هم می‌تواند کار خود را به خوبی انجام دهد!

کمپانی هواوی در حال حاضر Huawei nova 8 SE را تنها در یک مدل با رم 8 گیگابایت و فضای ذخیره‌سازی داخلی 128 گیگابایت به قیمت 2099 یوان (حدود 330 دلار یا 290 یورو) عرضه کرده است. خریداران می‌توانند از بین چهار رنگ گرادیان آبی، نقره‌ای، آبی و مشکی، یکی را انتخاب کنند و سفارش دهند. با توجه به استراتژی کاری هواوی بعید است که این گوشی در خارج از چین عرضه شود، اما با این حال هیچ چیز غیر ممکن نیست. Huawei nova 8 SE یک گوشی مقرون به صرفه با پردازنده داخلی قوی است که قطعا می‌تواند کاربران هواوی را چند برابر کند. امیدوار هستیم به زودی این گوشی موبایل در بازار ایران نیز عرضه شود.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه