قابلیت استفاده از Face ID در iOS 15.4

قابلیت استفاده از Face ID در iOS 15.4

اپل در iOS 15.4 قابلیت استفاده از FaceID با ماسک را برای کاربران خود فراهم می‌کند

در این مدت زمانی طولانی که در سرتاسر دنیا با ویرووس کرونا درگیر بودیم یکی از دغدغه‌های اصلی کاربران گوشی‌‌های هوشمندی که از قابلیت Face ID استفاده می‌کنند عدم تایید چهره آن‌ها با وجود ماسک بود. این مشکل هم برای کاربران گوشی‌های اپل و هم برای کاربران گوشی‌های سامسونگ و دیگر کمپانی‌ها به وجود آمده بود اما بعد از گذشت دو سال استفاده اجباری از ماسک بالاخره کمپانی اپل این دغدغه را برای کاربران خود به پایان رساند. طبق گزارشات کمپانی قدرتمند اپل در حال کار روی قابلیت جدیدی است تا کاربران آیفون 12 و 13 بتوانند حتی با وجود استفاده از ماسک برای باز کردن قفل گوشی خود از Face ID استفاده کنند. ظاهرا اپل قصد دارد این قابلیت را در iOS 15.4 منتشر کند اما متاسفانه تنها ایراد این ویژگی امکان استفاده از آن تنها برای گوشی‌های آیفون 12 و 13 است و دیگر گوشی‌های این برند از این قابلیت پیروی نمی‌کنند.

همچنین به نظر می‌رسد قابلیت باز کردن قفل از طریق Face ID هنگام استفاده از ماسک، در دسترس مدل‌های 2018 آیپد پرو نیز قرار نگرفته است و کاربران این دستگاه همچنان باید از روش‌های قدیمی استفاده کنند. نحوه کار این ویژگی به این صورت است که با فعال شدن آن گوشی آیفون می‌تواند خصوصیت‌های منحصر به فرد اطراف چشم را برای احراز هویت تشخیص دهد. البته این نکته فراموش نکنید که بر اساس تمامی آزمایش‌ها و تست‌های گرفته شده باز هم دقت این قابلیت به اندازه دقت Face ID هنگام استفاده از تمام چهره نخواهد بود. گزارش‌ها بیان می‌کند که افراد خودشان می‌توانند این قابلیت را فعال کنند و کاربران هنگام نصب سیستم عامل iOS 15.4 در نمایشگر گوشی خود شاهد صفحه‌ای هستند که از کاربران سوال می‌کند که آیا قصد دارند در حین استفاده از ماسک از Face ID استفاده کنند یا خیر و سپس در صورتی که کاربر علاقه‌مند باشد می‌تواند آن را فعال کند.

کمپانی اپل پیش از طراحی این ویژگی در سیستم عامل  iOS 15.4 نیز تلاش‌های زیادی برای استفاده هم‌زمان از ماسک و محصولات خود کرده بود. به عنوان مثال در iOS 13.5 قابلیتی وجود داشت که پس از تشخیص استفاده از ماسک توسط آیفون، به سرعت از کاربران درخواست وارد کردن رمز عبور ارائه می‌شد. همچنین در iOS 14.5 کاربران می‌توانستند هنگام پوشیدن ماسک از اپل واچ خود برای باز کردن قفل استفاده کنند. تا این لحظه هنوز به صورت دقیق مشخص نشده که سیستم عامل iOS 15.4 چه زمانی در دسترس تمام کاربران قرار خواهد گرفت و باید منتظر انتشار آن باشیم.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه

نظرات 1

خداروشکر
بلاخره بعد از مدت ها این آپدیتش خیلی به دلم نشست
۱۴۰۰/۱۱/۱۰