محصولات 2022 اپل

محصولات 2022 اپل

در سال 2022 چه انتظاری از اپل داریم

طبق روال هرسال، کوپرتینویی ها محصولات خود را برای رونمایی در 2022 آماده میکنند. یکی از تاثیرگذار ترین شرکتهایی که با محصولاتش دنیای تکنولوژی رو تحت تاثیر قرار میدهد، اپل میباشد که امسال انتظار داریم این دنیای جذاب و مهیج رو دگرگون کند. همچنین بین تمام شرکت ها، اپل تبدیل به ارزشمندترین برند شده که خودش نوید اینو میده که خبرای خوبی تو راهه!! طبق اخبار و گزارشات سال 2022، سال پر مشغله ای برای اپل خواهد بود، از آیفون گرفته تا هدست VR. در این مقاله نگاهی داریم به محصولاتی که احتمال رونماییشون توسط اپل خیلی زیاده. البته هنوز معلوم نیست کدوم محصول زودتر از بقیه رونمایی میشود و نسبت به بقیه اولویت دارد.

آیفون های سری 14

اگر طبق شایعات بیرون اومده بخواهیم نتیجه گیری کنیم، به احتمال زیاد ناچ از آیفون های امسال حذف میشود و نمایشگر بدون ناچ را شاهد خواهیم بود. انتظار میرود در مدل گران قیمت تر آیفون 14 از طراحی حفره ای، که مدت هاست در گوشی های اندرویدی شاهد هستیم استفاده کند. اما مثل بقیه قابلیت ها در طی سالیان سال، آنرا برای محصول خود بهینه کند. علاوه بر این احتمال دارد امسال خبری از مدل مینی نباشد و شروع اندازه نمایشگر ها از 5.4 اینچ باشد. آنطور که گزارش ها میگویند در تمام مدل های سری 14 از پنل 120 هرتزی استفاده میشود که طی چند سال گذشته طرفدار زیادی پیدا کرده است. چیزی که واضح است این است که مدل های 14، 14 پرو، 14 پرو مکس و 14 مکس رونمایی خواهد شد.

برخی شایعات به این اشاره دارد که سری 14 ضخیم تر میشود و در بدنه آن از تیتانیوم برای مقاومت بیشتر استفاده شود. تراشه A16 bionic در کنار قدرت بیشتر و مصرف انرژی کمتر، مرز ها را جابجا خواهد کرد. همچنین فضای جدید 2 ترابایتی برای ذخیره سازی فراهم خواهد شد.

اپل واچ سری 8

اگر ویژگی تشخیص سقوط اپل واچ را توسعه دهیم، به ویژگی تشخیص تصادف میرسیم که گویا قرار است در اپل واچ جدید به کار برده شود و در صورت بروز تصادف، به صورت خودکار با شماره اضطراری تماس بگیرد. در بحث طراحی هم چون در سری 7 از زبان طراحی تخت استفاده نشد، انتظار میرود که در اپل واچ سری 8 شاهدش باشیم. همچنین احتمال دارد نسخه ی دوم واچ SE هم رونمایی شود اما هنوز اطلاعات دقیقی از آن در دسترس نیست.

ایرپاد پرو 2

مدت زیادی هست که خبر های ضد و نقیضی از ایرپاد جدید اپل به گوش میرسد اما به نظر میرسد کوپرتینویی ها قصد معرفی ندارند. اما احتمال دارد بالاخره امسال این اتفاق بیفتد و ایرپاد جدید که احتمالا بدون ساقه میباشد رونمایی شود. هرچند کیفیت صوتی قرار است بهتر شود و قابلیت مخصوص ورزشکاران داشته باشد.

آیفون SE3

دیگر وقت آن رسیده که نسل سوم گوشی مقرون به صرفه ی SE با نام آیفون SE3 رونمایی شود. طبق گزارشات قرار است قدرت آیفون امروزی در شکل و شمایل آیفون کلاسیک ظاهر شود و طرفدار ها رو به سمت خودش جذب کند. طرفدار هایی که تاچ آیدی را به فیس آیدی ترجیح میدهند و پیرو مکتب کلاسیک استیو جابز هستند. البته احتمال نام گذاری این گوشی به SE PLUS نیز هست که به لطف تراشه A15، میتوان انتظار داشت فناوری 5G را هم پشتیبانی کند.

نسل جدید مک بوک ایر

یکی از مورد انتظار ترین محصولات اپل برای 2022، نسل جدید مک بوک ایر میباشد که قرار است بزرگترین تغییر از سال 2010 را در خود ببیند. در واقع طراحی ای شبیه مک بوک پرو. گفته میشود قرار است از قبل سبک تر و نازک تر هم بشود و منتظر نمایشگر Mini LED بدون فناوری پروموشن باشیم. همچنین از نسل جدید پردازنده M1 که احتمالا M2 نام دارد استفاده خواهد شد و شاهد افزایش 20 الی 30 درصدی راندمان خواهیم بود.

هدست واقعیت مجازی / VR

شایعات زیادی پیرامون هدست واقعیت افزوده اپل هست و همچنان منتظر رونمایی رسمی این محصول هستیم. گفته میشود طراحی مشابهی با Oculus Quest دارد ولی به مراتب سبک تر و ظریف تر. گمان میرود از نمایشگر ساخت سونی با رزولوشن 4K استفاده شود و چندین سنسور و دوربین مختص اپل در آن بکار رفته باشد. چندین روش کنترل برای این دیوایس قابل حدس هست که یکی از آنها قابلیت کنترل توسط انگشتان دست است. همچنین قابلیت ردیابی از طربق چشم هم توسط برزورسانی بهش اضافه شود و جزو دستگاه های گران قیمت با حدود قیمت 3000 دلار به شمار میرود.

جدید ترین نسل آیپد پرو

طبق خبر های منتشر شده باید منتظر آیپد پرو جدید در دو سایز 11 و 12.9 اینچی باشیم. همچنین این شایعات به پنل پشتی شیشه ای برای استفاده از شارژر بیسیم اشاره دارد. این احتمال هست که مگ سیف مخصوص آیپد هم به بازار بیاید. از جذاب ترین خبرها احتمال مجهز شدن آیپد های سری پرو به فناوری شارژ معکوس است تا از آیپد به عنوان شارژر بیسیم برای آیفون ها و ایرپاد ها استفاده کرد.

تمام این اخبار بر اساس شایعاتی است که به صورت غیر رسمی منتشر شده و احتمال هرگونه تغییر غیر منتظره ای در آن وجود دارد. نظر خودتون رو درباره محصولات سال 2022 اپل بهمون بگین تا با هم منتظر اخبار رسمی از طرف اپل باشیم.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه

نظرات 1

اگه لپل از ناچ معمولی استفاده کنه خیلی خوب میشه
۱۴۰۰/۱۱/۱۰