حضور Xbox Game Pass روی پلی استیشن 5

حضور Xbox Game Pass روی پلی استیشن 5

 احتمال عرضه Xbox Game Pass روی پلی استیشن 5

مایکروسافت گیمینگ در حال حاضر صاحب اکتیویژن بلیزارد است و این خبر بدی برای سونی است. البته این اتفاق به این معنی نیست که برند پلی استیشن تمام شده است. پلی استیشن 5 از فردا نیز مانند روز عرضه دستگاه در نوامبر 2020 به موفقیت خود ادامه خواهد داد. اما سونی باید به این فکر کند که چگونه مایکروسافت در حال تغییر شکل صنعت گیم توسط Game Pass است و چند راه برای نحوه انجام این کار دارد. پس از این خبر که مایکروسافت اکنون مالک Call of Duty، Overwatch و World of Warcraft است، مالکان پلی استیشن امروز در حال بررسی همه گزینه های خود هستند که این گزینه‌ ها شامل پاسخ سونی با خریدهای  بزرگ خود و نادیده گرفتن حرکت مایکروسافت و یا از موضع خود کوتاه می آید و به نوعی از Xbox Game Pass روی پلی‌استیشن 5 استقبال می‌کند.

ایده ای که پلی استیشن اجازه می دهد ایکس باکس Game Pass را روی کنسول خود بگذارد شاید غیرممکن به نظر برسد، اما چرا که نه؟ الکترونیک آرتز سرویس اشتراک EA Play خود را در پلی استیشن دارد. همچنین در دستگاه های اپل میتوانید توسط Apple TV+ خود در Netflix فیلم تماشا کنید. این شرکت ها در حال رقابت هستند، اما در حال مبارزه نیستند. اگر دیگری ببازد شرکت دیگر برنده نمی شوند ولی اگر فردا بیشتر از دیروز درآمد کسب کنند، برنده می شوند. یک پدیده در اقتصاد نشان می دهد که بهترین راه برای عقب نماندن از رقبای خود این است که درست در کنار آنها فروشگاه راه اندازی کنید. به همین دلیل است که سه فروشگاه تشک را در یک خیابان خواهید دید. این مفهوم به شدت حتی در جنگ های محتوایی قابل اجراتر و روشن تر است. سرویس‌های سونی می‌توانند در کنار سرویس‌های ایکس ‌باکس در پلی‌استیشن ظاهر شوند. علاوه بر این، پلی استیشن 5 را به تنها مکانی تبدیل می کند که می توانید بازی های پلی استیشن و ایکس باکس را در همان ابتدا دریافت کنید. اما سونی باید هرچه سریع تر نسبت به این موضوع اقدام کند و وضعیت خود را مشخص کند.

امروزه، هنوز هم عنوان Call of Duty درآمد زیادی در پلی استیشن دارد و فروش PS5 کاهش نخواهد یافت ولی سونی می‌تواند شرایط قوی را برای تقسیم درآمد و اینکه چه بازی‌هایی می‌توانند در نسخه پلی‌استیشن Xbox Game Pass ظاهر شوند، دیکته کند. برای مثال، سونی می‌تواند از ایکس‌باکس بخواهد که آن را فقط به بازی‌های اول شخص محدود کند. نکته این است که جایگاه سونی احتمالاً به مرور زمان کاهش خواهد یافت. امروز می تواند بهترین معامله را داشته باشد. چند سال بعد، سونی باید به مایکروسافت این اجازه را بدهد که پارامترهای بیشتری را در معامله تعیین کند. دور از انتظار است که سونی این مسیر را طی کند، اما فکر می‌کنم بهترین گزینه استراتژیک است. روش جایگزین وارد شدن به جنگ سرد خرید با مایکروسافت است. سونی می‌تواند به راحتی تعدادی خرید پروژه های عظیم صنعت بازی را در برنامه های خود قرار دهد، اما پرداخت بدهی یک ریسک بزرگ تر است.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه

نظرات 1

بسیار جالب و پر محتوا بود ممنون
۱۴۰۰/۱۱/۹