محصولاتی که انتظار نداریم متعلق به اپل باشد

محصولاتی که انتظار نداریم متعلق به اپل باشد

محصولات باور نکردنی اپل

همه ما اپل رو به خاطر محصولات با کیفیتی که معرفی میکند میشناسیم. مسلم هست که اپل بهترین و با کیفیت ترین محصولات را تولید و عرضه میکند. با این حال هیچ برندی یک شب موفق نمیشود و این موضوع در مورد اپل هم صدق میکند. برای اینکه اپل به این جا برسد آزمون و خطا های بسیاری را گذرانده و محصولات زیادی را مورد آزمایش قرار داده. بسیاری از ما نمی دانیم که اپل همیشه اینقدر موفق نبوده است. اپل در سال‌های اولیه فعالیت خود محصولات عجیب و غریبی را عرضه کرد. آیا فکر این رو میکردید که غول فناوری جهان این محصولات رو عرضه کرده باشد.

توی این مقاله لیستی از محصولات اپل که باور نمیکردید وجود داشته باشند رو جمع آوری کردیم.

1. Apple Pippin (1995-1997)

اپل در سال 1996 یک پلتفرم بازی را طراحی کرد که این کنسول بر اساس سیستم عامل مکینتاش شده بود. این اتفاق در سال 1996 شروع و در سال 1997 متوقف شد، اما اپل به نحوی توانست 42000 دستگاه را در سال بفروشد.

2. power cd

پاور سی دی در اصل توسط فیلیپس طراحی و با لوگوی اپل برند شده است. این سی دی پلیر در سال 1993 در بازار موجود بود اما اپل پس از چند سال فروش آن را متوقف کرد. PowerCD می تواند سی دی های سنتی را زمانی که به بلندگوهایی مانند سی دی های صوتی متصل است بخواند. همچنین می‌توانست دیسک داده را هنگام اتصال به مک بخواند. در واقع، منبع سرگرمی مفیدی بود که در دهه 90 مورد علاقه کاربران اپل بود.

3. چاپگر اپل

این اولین چاپگری بود که اپل در سال 1979 معرفی کرد اما در سال 1980 تنها با قیمت 599 دلار عرضه شد. این یک چاپگر حرارتی بود که به کاغذ خاصی نیاز داشت و جالب است که بدانید این چابگر قیمت بسیار به صرفه تری نسبت به سایر چابگرهای هم سطح خود داشت.

4. مکینتاش اپل

این دستگاه یک دستگاه بسیار گران قیمت بود که حتی بیشتر از آن چیزی که یک فرد در بانک خود در آن زمان داشت برای خرید آن باید هزینه میکرد. این یک نسخه محدود از کامپیوترهای شخصی بود که در بیستمین سالگرد مکینتاش در سال 1997 راه اندازی شد. علاوه بر این، این دستگاه به عنوان رایانه شخصی بیش از حد مهندسی شده که تا کنون ساخته شده است، شناخته می شود.

5. ایرپاد طلا اپل

این هدفون اصلا یک هدفون معمولی نبود. اپل این ایرپاد را به تعداد محدود و با رنگ رزگلد و از طلا 18 عیار به نفع یک موسسه خیریه تولید کرده بود. قیمت این ایرپاد ها حدودا 16000 برابر نسخه معمولی هست و در حراجی که بین 20 هزار تا 25 هزار تخمین زده شده بود با قیمت نجومی 461 هزار دلار به فروش رسید.

6. اپل نیوتن

اپل نیوتن مجموعه ای از دستیارهای دیجیتال شخصی بود که بیست و پنج سال پیش توسط اپل در سال 1993 توسعه یافت. این ابزار به عنوان اولین ابزار تشخیص دست خط نیز شناخته می شود. این یک ایده نوآورانه بود اما متاسفانه به دلیل مشکلات اولیه و قیمت بیش از حد مانع فروش شد. اپل تصمیم گرفت فروش را در 27 فوریه 1998 متوقف کند.

7. لباس های اپل

باور کنید یا نه، اما اپل پس از آزمایش گجت ‌ها، مدل ‌های جدید و رابط کاربری و... افتتاح خط تولید لباس امتحان کرد. Apple collection  یکی از ایده های بد استیو جابز بود. اپل طیف گسترده ‌ای از سویشرت‌ ها، پیراهن‌ های طرح ‌دار، پولو ها، کلاه ‌ها و لباس‌ های کودکان را نیز روانه بازار کرد . به غیر از لباس، این برند در لوازم جانبی مانند کمربند و کیف نیز شکست بزرگی داشت.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه