تشخیص و درمان افسردگی با بازی های ویدیویی!

تشخیص و درمان افسردگی با بازی های ویدیویی!

آیا تشخیص و درمان افسردگی با بازی های ویدیویی امکان پذیر است؟؟

بازی‌های ویدیویی، توسط دانشمندان ساخته شده‌اند که افسردگی را تشخیص، نظارت و درمان می‌کنند. این نرم افزارها، صدای بیمار، نگاه چشم و ریز رفتارهای بیمار را با معیارهای رفتاری از جمله زمان واکنش، حافظه یا میزان خطا تجزیه و تحلیل می کند. دانشمندان بازی های ویدئویی را با استفاده از فناوری هوش مصنوعی برای تشخیص، نظارت و درمان افسردگی توسعه داده اند. این پلتفرم که Thymia نام دارد، قصد دارد افسردگی و سایر شرایط سلامت روان را به اندازه بیماری های جسمی قابل اندازه گیری کند.

دکتر امیلیا مولیمپاکیس، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران تیمیا،گفت: "در حال حاضر سیستم موجود از بسیاری جهات ناقص است، پزشکان عمومی زمان ندارند، سیستم های موجود آنها پرسشنامه های ذهنی هستند که به طرز باورنکردنی مغرضانه هستند و هیچ پیگیری بین قرار ملاقات ها وجود ندارد."

Thymia اولین سیستمی است که عینیت را ارائه می دهد و از چندین نوع داده برای ایجاد یک مدل واقعا دقیق و قوی از افسردگی استفاده می کند. این برنامه از بیماران می‌خواهد بازی‌های ویدیویی ساده، با پشتوانه عصبی روان‌شناختی، که در نهایت برای اندازه‌گیری نشانه‌های افسردگی طراحی شده‌اند، بازی کنند. از این طریق، الگوهای نشان دهنده افسردگی انتخاب می شوند و امکان تشخیص سریع را فراهم می کنند. از آنجایی که برای نظارت طولانی مدت بر بیماران، طراحی شده است، بیماران می توانند بازی هارا در بین قرار ملاقات ها انجام دهند و به تشخیص اینکه آیا درمان ها در طول زمان جواب می دهند یا خیر کمک کند.

دکتر امیلیا مولیمپاکیس امیدوار است که برنامه Thymia به پزشکان کمک کند تا تشخیص افسردگی را بسیار سریعتر انجام دهد. دکتر مولیمپاکیس گفت: "آنچه ما امیدواریم به آن برسیم این است که به پزشکان کمک کنیم تا تشخیص درست را خیلی سریع‌تر انجام دهند - در حال حاضر این پروسه سال‌ها طول می‌کشد، ما می‌خواهیم آن را به هفته‌ها کاهش دهیم - و همچنین به آنها کمک کنیم درمان مناسب را برای هر بیمار خاص پیدا کنند."

در حال حاضر، ابزارهای تشخیصی مورد استفاده برای افسردگی شامل امتیازدهی بیماران به احساساتشان است - چیزی که خانم پارسونز با آن دست و پنجه نرم کرد. از قبل با چالش هایی در آن زمان مواجه بودیم، تشخیص بیماری با چالش های خاص خود همراه بود. او گفت: "تمام چیزی که پزشک دریافت می کند این است که یک فرم را دریافت می کند و آنها هیچ زمینه ای از آنچه در حال وقوع است و همه پیچیدگی های مختلف وضعیت ندارند. او می‌گوید توانایی دیدن اندازه‌گیری‌های عینی افسردگی "به تشخیص اینکه این یک چیز واقعی است" کمک می‌کند - و به او کمک می‌کند تا سلامت روانی خود را پیگیری کند. Thymia توسط حدود 2000 بیمار در دانشگاه کالج لندن و کینگز کالج لندن آزمایش شده است و کارآزمایی های بالینی آن اواخر امسال آغاز شده است.

اما این نگرانی وجود دارد که آیا این فناوری تأثیر مطلوب را خواهد داشت یا خیر، برخی می گویند که ریشه مشکل باید تمرکز اصلی باشد. Ratchet And Clank: Rift Apart - جدیدترین بازی ویدیویی علمی تخیلی که سلامت روان را مورد توجه قرار می دهد. این بازی از طریق شخصیت های خود به مسائل بهداشت روان می پردازد. این بازی انحصاری PlayStation 5 برای بازیکنان 10 سال به بالا در نظر گرفته شده است اما بازیکنان در هر سنی را به خود جلب می کنند.

دکتر لوسی جانستون، مشاور روانشناس بالینی، به اسکای نیوز گفت: «این نکته منصفانه ای است که بگوییم در درک یا حمایت از افرادی که احساس افسردگی می کنند، خیلی خوب نیستیم. من فقط مطمئن نیستم که این پاسخ باشد. یک چک لیست سریع چیز زیادی به شما نمی گوید، اما نشستن پای یک بازی ویدیویی نیز، آن چیری نیست که تصور میکنید. من در واقع به عنوان یک روانشناس فکر می کنم آنچه که ما باید بیشتر بدانیم دلایلی است که مردم آن گونه که هستند احساس می کنند. ما در واقع چیزهای زیادی در مورد شرایط زندگی می دانیم که افراد را به سمت افسردگی سوق می دهد. ما در واقع به انسانی نیاز داریم که بنشیند و از شما در مورد رویدادهای زندگیتان بیشتر بپرسد، این در واقع چیزی است که به ما کمک می کند مردم را بهتر درک کنیم."

نظر خود را بنویسید

دیدگاه

نظرات 2

چقدر جالب بود...
۱۴۰۰/۱۱/۵
بازی خیلی خوبیه
من خیلی وقت پیش بازی میکردم
۱۴۰۰/۱۱/۱۰