رسمی؛ ایلان ماسک، صاحب جدید توییتر

رسمی؛ ایلان ماسک، صاحب جدید توییتر

ایلان ماسک، صاحب جدید توییتر

هفته پیش بود که ایلان ماسک با تصاحب 9.2 درصد از سهام یکی از معتبر ترین شبکه های اجتماعی یعنی توییتر، به بزرگترین سهامدار آن شرکت تبدیل شد. بعد از این خرید بود که ماسک، به فکر تصاحب کل توییتر افتاد و پس از فراز و نشیب های فراوان، در نهایت دیشب با هیات مدیره توییتر به توافق رسید و با مبلغ سرسام آور 44 میلیارد دلار، توییتر را خریداری کرد و به صاحب جدید توییتر تبدیل شد.

این مذاکره چندید ساعت بین ماسک و اعضای هیات مدیره به طول انجامید. در ابتدای امر و اوایل هفته، پیشنهاد او را جدی نگرفته بودند و به طرز محترمانه ای درخواست ایلان را رد کرده بودند. اما با گذشت چند روز و اثبات روش های تامین مالی از طرف ماسک، درخواست او را جدی تر دنبال کردند تا اینکه در نهایت موفق به خرید کل توییتر شد و حالا توییتر به بزرگترین شبکه اجتماعی خصوصی تبدیل شده که متعلق به یک فرد خاص میباشد. البته بازار داغ هر ثروتمند، یک شبکه اجتماعی را هم نباید دست کم گرفت. در واقع ماسک با خرید توییتر، خود را با جف بزوس و مایکل بلومبرگ نیز همراه کرد که هر کدام صاحب یک رسانه اجتماعی معروف هستند و ماسک اصلا علاقه نداشت از این گوی رقابت عقب بماند.

تمرکز ایلان بعد از خرید توییتر به گفته خودش بر روی بهبود این شبکه اجتماعی است از جمله آزادی بیان که ویژگی محبوب ایلان میباشد و میخواهد بیش از پیش به آن بپردازد. او بر  این باور است که آزادی بیان، اساس دموکراسی کارآمد است. او قبل از خرید توییتر، با یک توییت اعلام کرد که امیدوارم حتی بدترین منتقدان من در توییتر باقی بمانند، چون آزادی بیان به همین معنی است. علاوه بر موضوع آزادی بیان، بحث الگوریتم باز کردن توییتر هم در میان است تا شفافیت در عملکرد، کاملا واضح باشد. همچنین شایعاتی پیرامون اضافه کردن دکمه ویرایش برای توویت ها نیز وجود دارد؛ ویژگی ای که مدت ها بود کاربران این شبکه اجتماعی به دنبالش بودند.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه