راهنمای انتخاب بهترین گوشی برای خانم‌ها

راهنمای انتخاب بهترین گوشی برای خانم‌ها

راهنمای انتخاب بهترین گوشی برای خانم‌ها

بهترین گوشی برای خانم‌ها؟! شاید با دیدن این تیتر در نگاه اول کمی جا خورده باشید. احتمالاً از خودتان پرسیده‌اید مگر گوشی هم زنانه و مردانه دارد؟ اصلاً فرق بین گوشی مناسب برای خانم‌ها با گوشی‌های مردانه چیست؟ به شما حق می‌دهیم. گوشی موبایل جزء وسایل «یونیسکس» محسوب می‌شود. به این معنا که بحث جنسیت درباره آن چندان صدق نمی‌کند. هیچ‌کس نمی‌تواند مدعی شود که فلان مدل از فلان برند، یک گوشی زنانه است. حتی خودِ کمپانی‌های سازنده گوشی نیز هرگز چنین ادعاهایی را مطرح نکرده‌اند! با همه این حرف‌ها باید اذعان کرد که در هر گوشی، ویژگی‌هایی وجود دارد که برای خانم‌ها جذاب‌تر هستند. ویژگی‌هایی که شاید آقایان گاهی حتی درباره آن‌ها فکر هم نکنند. با در نظر گرفتن این واقعیت، حالا بهتر می‌توانیم درباره خرید گوشی مناسب برای خانم‌ها صحبت کنیم.

معیارهای مهم در انتخاب بهترین گوشی برای خانم‌ها

خرید بهترین گوشی برای خانم‌ها باید با در نظر گرفتن چند معیار مهم انجام شود. به‌طور کلی، گوشی‌های مناسب خانم‌ها، گوشی‌هایی هستند که باریک، سبک و خوش‌دست بوده و بتوان به‌آسانی با آن‌ها کار کرد. ماجرا به طراحی ظریف و ارگونومیک گوشی خلاصه نمی‌شود. عملکرد روان گوشی در انجام امور روزمره از دیگر معیارهای مهم در انتخاب گوشی مناسب برای خانم‌ها است. برخلاف آقایان، سطح انتظار اکثر خانم‌ها از سخت‌افزار گوشی، عجیب‌وغریب نیست. آن‌ها معمولاً با عناوینی مثل Call of duty، Fifa و ... میانه چندانی ندارند! در عوض زمان قابل‌توجهی را برای پیمایش در شبکه‌های اجتماعی، شنیدن موسیقی و همین‌طور تماشا و ویرایش عکس و فیلم صرف می‌کنند. درنتیجه امکانات سخت‌افزاری گوشی باید در حدی باشد که تجربه‌ای خوشایند را در انجام این امور برای آن‌ها رقم بزند. دوربین را از یاد نبرید! خانم‌ها عاشق عکاسی هستند و مشخصاً به گرفتن عکس‌های سلفی علاقه زیادی دارند. بنابراین در انتخاب بهترین گوشی برای خانم‌ها باید برای کیفیت دوربین و آپشن‌های عکاسی آن اهمیت زیادی قائل شوید.

به فهرست بالا، حافظه کافی را نیز اضافه کنید. یکی از ناامیدکننده‌ترین سناریوهای ممکن، پُر شدن سریع حافظه داخلی گوشی است. گوشی مناسب خانم‌ها باید آن‌قدر حافظه داشته باشد که آن‌ها بتوانند بدون نگرانی، به انجام کارهای موردعلاقه نظیر عکاسی و وب گردی بپردازند. و اما می‌رسیم به ظاهر گوشی مناسب برای خانم‌ها! بسیاری از خانم‌ها برای ظاهر گوشی خود اهمیت به‌مراتب بیشتری از امکانات کاربردی آن قائل هستند! البته چنین نگرشی، منطقی نیست ولی به‌خوبی نشان می‌دهد ظاهر گوشی، چطور می‌تواند معادلات را تغییر دهد. اینکه می‌خواهید برای خودتان گوشی بخرید یا آن را به همسر، مادر یا خواهرتان هدیه دهید فرقی ندارد. ما در ادامه با در نظر گرفتن معیارهای گفته‌شده، چند گزینه زنانه مناسب را به شما معرفی می‌کنیم. پس این شما و این چند پیشنهاد عالی در خرید بهترین گوشی برای خانم‌ها!

4 مدل جذاب برای خرید گوشی مناسب برای خانم‌ها

1. گوشی XIAOMI 11 LITE NE

گوشی شیائومی مدل 11 LITE یکی از باریک‌ترین و سبک‌ترین گوشی‌های موجود در بازار است. این ویژگی‌ها در کنار امکانات مناسب، آن را به یک گزینه جدی جهت خرید بهترین گوشی برای خانم‌ها تبدیل می‌کند. ضخامت این گوشی 6.8 میلی‌متر بوده و فقط 158 گرم وزن دارد. شیائومی 11 LITe با داشتن استاندارد IP53 در مقابل نفوذ آب و گردوغبار مقاومتی عالی دارد. به‌علاوه قرار گرفتن یک لایه از محافظ گوریلا گلس 5 روی صفحه گوشی، اطمینان و ایمنی دوچندانی به آن بخشیده است. نمایشگر 6.55 اینچیِ Full HD+ مبتنی بر فناوری AMOLED با نرخ نوسازی 90 هرتز، یک تجربه بصری عالی را رقم می‌زند. دوربین اصلی 64 مگاپیکسلیِ سه‌گانه و دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی این گوشی، در هر شرایطی قادر به ثبت تصاویر باکیفیت هستند. پردازنده هشت هسته‌ای این گوشی همراه با 256 گیگابایت حافظه داخلی و 8 گیگابایت رم، آن را در انجام دشوارترین مأموریت‌های زنانه روسفید می‌کنند!

2. گوشی سامسونگ Galaxy S22

کاربران اندروید معمولاً گزینه‌های زیادی برای خرید گوشی‌های کوچک در مقابل خود ندارند؛ اما سامسونگ با عرضه گوشی Galaxy S22 شرایط را تا حد زیادی تغییر داده است. این گوشی سامسونگ سری S دارای یک صفحه‌نمایش 6.1 اینچی است. صفحه‌نمایشی که با توجه به مدل‌های موجود در بازار، کوچک و به عبارت بهتر «خوش‌دست» محسوب می‌شود. فراموش نکنیم که نمایشگر اکثر گوشی‌های اندرویدیِ هم‌رده با گلکسی اس 22، 6.4 اینچ یا بیشتر است.

3. گوشی iPhon 13 Mini اپل بهترین گوشی برای خانم‌ها

iPhon 13 Mini بی‌تردید یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها در خرید گوشی مناسب برای خانم‌ها محسوب می‌شود. ضخامت این گوشی تنها 7.7 میلی‌متر بوده و با 141 گرم وزن، می‌توان آن را به پرِ کاه تشبیه کرد! آیا کوچکی صفحه‌نمایش را یک اولویت در انتخاب بهترین گوشی برای خانم‌ها می‌دانید؟ در این صورت نمایشگر 5.4 اینچی iPhone 13 mini قطعاً دلیل محکمی برای خرید آن است. دوربین‌های اصلی و سلفی 12 مگاپیکسلی این گوشی نیازی به معرفی یا تعریف و تمجید ندارند. استفاده از تراشه A15 Bionic از این محصول اپل در انجام امور سخت‌افزاری، یک گوشی همه‌فن‌حریف ساخته است. iPhone 13 mini در پنج رنگ سفید، سبز، قرمز، آبی و مشکی روانه بازار شده است. نکته‌ای که دست بانوان را در امر انتخاب، کاملاً باز می‌گذارد.

4. گوشی سامسونگ Galaxy S21 FE

کاندیدای دیگرِ خرید گوشی مناسب برای خانم‌ها باز هم یکی از اعضای خانواده بزرگ سامسونگ است. اولین مدل از گوشی‌های FE یعنی مدل Galaxy S20 FE سروصدای زیادی در بازار گوشی‌های هوشمند به پا کرد. سامسونگ با برقراری یک توازن مناسب میان قیمت و عملکرد این گوشی، طرفداران خود را به شکلی جدی تحت تأثیر قرار داد. خوشبختانه مدل Galaxy S21 FE حتی از مدل قبل نیز موفق‌تر عمل کرده است. این گوشی سامسونگ سری S با دوربین سه‌گانه محشر و نمایشگر زنده، گزینه‌ای جذاب برای انتخاب محسوب می‌شود. تراشه به‌کاررفته در این گوشی، همان تراشه مورداستفاده در پرچم‌دار Galaxy S21 است که قدرت سخت‌افزاری فوق‌العاده‌ای به آن می‌بخشد.

بهترین گوشی سامسونگ سری S کدام است؟
بهترین گوشی سامسونگ سری S کدام است؟

سخن پایانی

معرفی این 4 مدل در انتخاب بهترین گوشی برای خانم‌ها به معنای صرف‌نظر از مدل‌های دیگر نیست. مطمئناً گوشی‌های دیگری نیز می‌توانستند در این فهرست قرار بگیرند. بااین‌حال، خرید گوشی مناسب برای خانم‌ها در کنار توجه به معیارهای مهم، تا حدی یک امر سلیقه‌ای است. ما پیشنهاد می‌کنیم علاوه بر مدل‌های معرفی‌شده، گوشی‌های زیر را نیز بررسی کنید:

  • شیائومی مدل Redmi Note 10
  • سامسونگ مدل A52s 5G
  • سامسونگ Galaxy Z FlIP 3
  • هواوی مدل Nova 8
  • وان پلاس Nord 2 5G

با توجه به مطالب این مقاله و شناخت یا تجربه خودتان، پیشنهاد شما در خرید بهترین گوشی برای خانم‌ها کدام مدل است؟

نظر خود را بنویسید

دیدگاه