رقابت سخت بین کمپانی‌ ها برای فروش بیشتر گوشی‌ 5G

رقابت سخت بین کمپانی‌ ها برای فروش بیشتر گوشی‌ 5G

رقابت سخت بین کمپانی‌ های تولید کننده برای فروش بیشتر گوشی‌ های 5G در دنیا

طبق جدیدترین گزارشات شرکت تحقیقاتی Strategy Analytics، رقابت سختی بین کمپانی‌های تولید کننده گوشی موبایل برای فروش بیشتر گوشی‌های نسل 5G در دنیا شروع شده است. این شرکت تحقیقاتی معتبر ادعا می‌کند که اپل نزدیک به 25 درصد بازار گوشی‌های 5G دنیا را در اختیار دارد و از نظر میزان فروش و هم‌چنین درآمد بالاتر از هر شرکت دیگری قرار می‌گیرد. بنابراین آیفون‌های اپل پرفروش‌ترین گوشی‌های 5G جهان محسوب می‌شوند. در حالی که بر اساس فروش و نظر کارشناسان انتظار می‌رفت سامسونگ در بخش گوشی‌های 5G بتواند به برند اول در بازار جهانی تبدیل شود و فاصله‌اش را با کوپرتینویی‌ها کاهش دهد اما در کمال ناباوری آیفون‌های اپل این رتبه را به خود اختصاص داده‌اند و هم‌ چنان پرفروش‌ترین گوشی‌های 5G جهان هستند.

این شرکت تحقیقاتی اعلام کرده اپل توانسته در فصل سوم سال 2021 بیشترین فروش گوشی‌ های 5G را در سراسر جهان داشته باشد. البته در حالت کلی، فروش گوشی‌ های 5G برندهای مختلف در این بازه زمانی نسبت به فصل سوم 2020 یعنی سال قبل، رشد چشمگیری داشته و درآمد ناشی از فروش این محصولات سه برابر شده است. طبق این گزارش، سامسونگ به عنوان بزرگترین سازنده گوشی‌های جهان، با محصولات جدیدش توانسته عملکردش را در بازار گوشی‌های 5G بهبود دهد و رشد مناسبی را در فصل سوم 2021 تجربه کند. در واقع سامسونگ پس از اینکه در سه فصل متوالی رشد منفی را در بازار گوشی‌های 5G تجربه کرده بود، حالا با رشد مثبت در این بازار روبه‌رو شده است. طبق گفته شرکت تحقیقاتی Strategy Analytics، سامسونگ بخاطر افزایش تقاضا در چندین منطقه و هم‌‍چنین عرضه محصولات مختلف با قیمت‌های متنوع توانسته چنین رشدی را تجربه کند.

رشد سهم سامسونگ در بازار به معنای جلوگیری از افزایش سهم یکی دیگر از بزرگترین سازندگان گوشی‌های اندرویدی یعنی شیائومی است. در حالی که چینی‌ها در فصل دوم 2021 رشد چشمگیری را در بازار گوشی‌های 5G تجربه کرده بودند، رشدشان در فصل سوم متوقف شده و فروش محصولاتشان در مقایسه با گذشته تغییر چندانی نداشته است. اگر چه آیفون‌های اپل پرفروش‌ترین گوشی‌های 5G بازار محسوب می‌شوند، اما شاید در آینده دیگر چنین موضوعی صادق نباشد چرا که گزارش اخیر نشان از رشد سرسام‌آور برند آنر دارد. آنر که برندی مستقل از هواوی است، توانسته در فصل سوم 2021 رشد 194 درصدی را تجربه کند، بنابراین شاید در سال آینده میلادی نه تنها بتواند سازندگان اندرویدی را کنار بزند، بلکه به یک تهدید بزرگ برای اپل تبدیل شود. در آخر هم باید گفت بازار گوشی‌های 5G در حال گسترش است و به سرعت بازیگران اصلی آن تغییر می‌کنند بنابراین باید منتظر باشیم تا ببینیم با شروع سال جدید میلادی کدام یک از برندهای تولید کننده در این روند رشد بهتری خواهند داشت.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه