بهترین نوع ماسک تنفسی برای کارهای روزمره

بهترین نوع ماسک تنفسی برای کارهای روزمره

 

بهترین نوع ماسک تنفسی برای کارهای روزمره

دو سالی می‌شود که نقش ماسک تنفسی در زندگی روزمره ما انسان‌ها به شکل چشمگیری افزایش پیدا کرده است. قدیم‌ترها اگر کسی با گذاشتن ماسک بر روی صورت در اماکن عمومی حضور می‌یافت، از نظر جسمی بیمار تلقی می‌شد. این روزها اما اوضاع فرق می‌کند. در شرایط قرنطینه اگر کسی بدون گذاشتن ماسک بر روی صورت در اماکن عمومی حضور پیدا کند، از نظر عقلی بیمار دانسته می‌شود. به بیان دیگر کارایی ماسک‌های تنفسی به خودی خود دچار تغییر نشده‌ است، اما فرهنگ استفاده از ماسک طی دوران قرنطینه به تحولی جدی دچار شده. با این حال، نمی‌توان این موضوع که به صورت داشتن ماسک می‌تواند مانع از تنفس صحیح افراد حین انجام کارهای روزمره شود چشم پوشی کرد. از طرفی، برای حفظ کارایی ماسکی که به صورت زده‌اید، لازم است آن را پس از مدت زمان معینی با ماسکی تازه تعویض کنید. این دو نکته مهم، یعنی لزوم تعویض به موقع ماسک و سخت شدن گاه و بی‌گاه تنفس از زیر ماسک، ضرورت شناخت بهترین نوع ماسک تنفسی را برایمان روشن می‌کند. در این مقاله قصد داریم، با بررسی سبک زندگی گروه‌های مختلف اجتماعی درباره بهترین نوع ماسکی که هر گروه از افراد می‌توانند سراغ آن بروند با هم دیگر صحبت کنیم.

بررسی گروه‌های مختلف افرادی که باید ماسک بزنند

اول از همه، بیایید تکلیف افرادی که نیاز به ماسک زدن ندارند را روشن کنیم. به طور کلی، افرادی که در محیط‌های خارج از منزل پیرو پروتوکل‌های بهداشتی هستند و یا حضور چندانی در محیط‌های خارجی ندارند، ملزم به پوشیدن ماسک در محیط منزل نیستند. به غیر از دو گروه مذکور، سایر افراد باید چه در خانه و بعضا چه در منزل ماسک روی صورتشان باشد. اگر طی روز در محیط‌های اداری شلوغ فعالیت می‌کنید، لازم است در صورت معاشرت با افراد آسیب پذیر همچون سالمندان، در محیط منزل نیز به خاطر حفظ سلامت عزیزانتان ماسک بر روی صورت داشته باشید. اگر علایم سرماخوردگی دارید، چه در منزل و چه در محیط خارج از منزل مجاز به برداشتن ماسک از روی صورتتان نیستید. شاید به صورت زدن ماسک در شرایط ذکر شده، کمی دشوار به نظر برسد اما خودتان هم خوب می‌دانید که استفاده از ماسک تنفسی چطور می‌تواند مانع از آسیب دیدن خودتان وعزیزانتان شود. در ادامه ضمن معرفی بهترین نوع ماسک برای روزمرگی‌های هر گروه اجتماعی، سعی می‌کنیم دستورالعمل‌هایی برای تحمل پذیرتر کردن این پوشش انسانی دست و پا گیر در اختیارتان قرار دهیم.

بهترین نوع ماسک تنفسی برای افرادی که شغل پرخطر دارند

افرادی که در طی روز مجبور به فعالیت در اماکن بسیار شلوغ هستند و یا به هر نحوی، مکررا در معرض انتقال‌ دهنده‌های ویروسی قرار می‌گیرند را می‌توانیم در گروه افرادی قرار دهیم که شغلشان پر خطر است. ماسک‌های پزشکی بهترین نوع ماسکی هستند که این افراد می‌توانند برای انجام فعالیت‌های روزانه خود از آن‌ها استفاده کنند. ماسک‌های پزشکی، همچون ماسک N95، حدود 95 درصد از ذرات معلق در هوا را فیلتر کرده و مانع از ورود آن‌ها به مجاری تنفسی می‌گردد. به لطف تکنولوژی مدرن به کار رفته در این ماسک‌ها که احتمالا مشتاق به شنیدن درباره آن نباشید، این ماسک‌ها می‌توانند بهتر از هر ماسک دیگری مانع از ابتلای شما به بیماری کووید شوند. تنها مشکل قضیه این جا است که به صورت نگه داشتن ماسک‌های پزشکی برای طولانی مدت، ممکن است برای افراد خسته کننده باشد. ضمن این که به صورت داشتن این ماسک‌ها، امکان انجام بسیاری از فعالیت‌های روزمره را برای افراد سخت می‌کند. ماسک‌های پزشکی، قوی‌ترین ماسک‌های موجود در بازار هستند، با این حال شاید برای بسیاری بهترین ماسک تنفسی موجود در بازار به شمار نروند. در یک کلام، اگر کارتان به محدود به دفاتر یا کلاس‌های کار شلوغ است، این ماسک‌ها از جمله بهترین ماسک‌های تنفسی هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

بهترین ماسک تنفسی برای افراد در تماس با گروه‌های پرخطر

خیلی از ما در روزهای ابتلا به هر نوع بیماری و یا ایام همه گیری یک ویروس، بیش از آن که نگران خودمان باشیم، نگران سلامت افراد آسیب پذیری هستیم که با ما زندگی می‌کنند. شکل زندگی ما آدم‌ها به گونه‌ای نیست که بتوانیم تمام روزمان را باخیال راحت در خانه بنشینیم و از عزیزمان مراقبت کنیم، بنابراین باید به دنبال راهکاری برای کنار آمدن با همه گیری بگردیم. استفاده از ماسک مناسب، همان راهکاری است که می‌تواند خیال ما را از هر جهت راحت کند. زمانی که در محیط‌های عمومی حضور پیدا می‌کنیم، اصلی‌ترین دغدغه هرکدام از ما این است که یک وقت آلودگی‌های موجود در محیط موجب بیمار شدنمان نشوند. در چنین شرایطی، ماسک تنفسی پزشکی می‌تواند ما را از آلودگی‌های محیط اطراف ایمن نگه دارد. این در حالی است که اصلی‌ترین دغدغه ما در منزل، عدم انتقال بیماری و آلودگی به افراد حساس است. در این موقعیت، استفاده از ماسک‌های سه لایه می‌تواند به عادی شدن روند تعاملمان با دیگران کمک کند.

ماسک‌های سه لایه چه خصوصیاتی دارند؟

این ماسک‌ها عموما به صورت آزاد در کنار صورت قرار می‌گیرند و در کل نمی‌توان بیشتر از یک بار از آن‌ها استفاده کرد. اگرچه این ماسک‌ها امروزه در رنگ‌ها و بسته بندی‌های مختلف روانه بازار می‌شوند، هیچ کدامشان از نظر ساختاری برتری چندانی نسبت به دیگری ندارند. آن چه که برخی از این ماسک‌های سه لایه را نسبت به مدل‌های دیگر متمایز می‌کند، به کار رفتن لایه پلی پروپیلن در میان لایه‌های اول و دوم آن‌ها است. در صورتی که بتوانید از میان همه گزینه‌های موجود در بازار، یک مدل ماسک سه لایه درست درمان برای خودتان دست و پا کنید، می‌توانید از ماسک تهیه شده برای ایمن ماندن در اماکن شلوغ نیز بهره ببرید.

ماسک تنفسی مناسب برای فعالیت‌های نفسگیر در باشگاه و محیط کار

انجام فعالیت‌های نفسگیر روزانه برای خیلی از ما اجتناب ناپذیر است. این فعالیت‌ها می‌تواند جنبه کاری یا ورزشی داشته باشد و در هر حال، انجام آن‌ها همزمان با به صورت داشتن ماسک کاری سخت و طاقت فرسا است. در این شرایط، ماسک‌های پزشکی ضخیم‌تر از آن هستند که بشود از آن‌ها استفاده کرد و ماسک‌های سه لایه، آن قدر کارایی ندارند که بتوان رویشان حساب باز کرد. برآوردها نشان می‌دهد که ماسک‌های سه بعدی غیرپزشکی، مناسب‌ترین ماسک‌هایی هستند که می‌توانید برای انجام فعالیت‌های بدنی از آن‌ها استفاده کنید. کارایی این ماسک‌ها مشابه میانگینی از کارایی ماسک‌های پزشکی و ماسک‌های سه لایه است. ماسک‌های سه بعدی درست مانند ماسک‌های پزشکی ناحیه دهان و بینی را می‌پوشانند و مانند ماسک‌های سه لایه، تنفس از زیر آن‌ها برای افراد راحت است. توجه داشته باشید که برای انجام فعالیت‌های نفسگیر می‌توانید از دو عدد ماسک تنفسی سه لایه نیز استفاده کنید.

 

عمر مفید ماسک تنفسی چقدر است؟

حرف و حدیث‌های مختلفی درباره میزان عمر مفید ماسک‌ها وجود دارد و با توجه به دخالت مارکت در چند و چون نظریات بیان شده در این حوزه، به سختی می‌توان درباره عمر مفید هر عدد ماسک تنفسی اطلاعات کسب کرد. میانگین ساعت ذکر شده برای استفاده از ماسک‌های مختلف حدودا برابر با دو ساعت. این بدان معنا است که هر فرد سالم، می‌تواند بدون هیچ مشکلی برای مدت دو ساعت به صورت پی در پی از یک ماسک استفاده کند. در شرایطی که وضعیت فرد استفاده کننده از ماسک نرمال نباشد، فرد در محیط پرخطر حضور داشته باشد و یا پیش از دو ساعت، ماسک را از روی صورتش بردارد، مدت زمان ذکر شده بسته به شرایط کوتاه و کوتاه‌تر می‌گردد. شما میتوانید تنوعی از بهترین ماسک ها را در فروشگاه اینترنتی بالاکا ببینید وتهیه کنید.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه