جذاب ترین عطرهای شادی بخش زنانه

جذاب ترین عطرهای شادی بخش زنانه

شاید توصیف کردن یک عطر با صفت «شادی بخش» و یا «شادی ‌آور» کمی غیر واقعی به نظر برسد. پس از خواندن تیتر، احتمالا این سوال ذهنتان را درگیر کرده است که: «مگر می‌شود رایحه‌ای در شیشه عطرها ریخته شود که با استشمام آن‌ها، فرد را از نظر خلق و خوی، تحت تاثیر قرار داده و بتواند او را به یک‌ باره شاد و سرحال کند‌؟» جواب این سوال مثبت است! از نظر علمی کاملا ثابت شده است که برخی روایح موجود در طبیعت، با اثری یکسان بر روی تمامی الگوهای بویایی منحصر به فرد افراد مختلف، می‌توانند خلق کننده حس شادی باشند. برای اینکه همیشه شیک و زیبا به نظر برسید، تنها پوشیدن لباس‌های مارک‌دار و گران قیمت کافی نیست بلکه استفاده از یک عطر مناسب و در خور مجلسی که می‌خواهید در آن حضور پیدا کنید، بسیار حائز اهمیت است. هر عطر با رایحه قالب خود می‌تواند تداعی کننده یک حس خاص در طرف مقابل شما باشد. برای اینکه اهمیت انتخاب عطر مناسب را متوجه شوید، بگذارید مثالی بزنیم. تصور کنید که به تازگی از یک مهمانی باز گشته‌اید و دوستان نزدیک خود را پس از مدت طولانی ملاقات کرده‌اید. همان‌طور که در کوچه قدم می‌زنید که به منزل برسید، بوی بد غذای مانده‌ای که از سطل زباله بیرون ریخته است تا زمانی که آنجا ایستاده‌اید، حال شما را نیز بد می‌کند و کاری می‌کند که حتی حال خوش چند لحظه پیش‌تان را از یاد ببرید. اینجاست که متوجه تاثیرات پنهانی و غیر قابل مشاهده روایح اطرافمان بر روی احساسات لحظه‌ای خود می‌شویم. در ادامه مقاله، قصد داریم با معرفی چند عطر زنانه پر فروش که از روایح شادی بخش درست شده‌اند، حال و هوای شما را تغییر دهیم و کاری کنیم تا بتوانید حس خوب درونی‌تان را به دیگران نیز انتقال دهید.

۱. ادوکلن آکوا دی پارما کولونیا مردانه/زنانه (Acqua di Parma Colonia Eau de Cologne)

جذاب ترین عطرهای شادی بخش زنانه

معمولا پیدا کردن خوشبو کننده‌هایی که بتوانند در فصول گرم سال حس شادی، سرزندگی و طراوت را به شما انتقال دهند، کمی مشکل است. گروه بویایی مرکباتی متشکل از روایحی است که می‌توانند در اوج گرما نیز شما را شاد کنند و باعث تغییر حالتان شوند. عطرهایی که در دسته گروه سیتروس یا همان مرکباتی قرار می‌گیرند، از نظر تکنیکی سخت به دست ‌می‌آیند و برای ساخت آن‌ها زمان زیادی صرف می‌شود. از نقاط ضعف عطرهایی با چنین روایحی می‌توان به ماندگاری کم آن‌ها اشاره کرد‌. عطاران ماهر برای افزایش دوام و ماندگاری نت‌های مرکباتی، آن‌ها را با دیگر نت‌ها ترکیب می کنند تا روایح پیچیده‌تری از نظر ساختاری به دست آورند. چنین روایح پیچیده‌تری، ماندگارتر هستند. گروه بویایی مرکباتی چند زیر مجموعه دارد: گروه بویایی مرکباتی (ساده)، گروه بویایی مرکباتی آروماتیک و گروه بویایی مرکباتی خوراکی. ادکلن مذکور از برند آکوا دی پارما یک خوشبوکننده نسبتاً پرطرفدار است که در دسته گروه بویایی مرکباتی ساده قرار می‌گیرد. البته در بین نت‌های مرکباتی تعبیه شده، نت‌های آروماتیک (معطر) نیز وجود دارند‌. نت‌های اسطوخودوس و رزماری دو نت آروماتیک هستند که به دلیل رایحه غلیظ‌ تری که دارند، باعث ماندگاری بیشتر نت‌های مرکباتی ذکر شده می‌شوند. افرادی که حساسیت زیادی به عطرهای آروماتیک غلیظ و تند نشان می‌دهند می‌توانند بدون هیچ گونه نگرانی‌ای، ادکلن مذکور را تهیه کنند زیرا این خوشبوکننده در دنیای عطرها، خود به بافت سبک و خنکی که دارد معروف است و به هیچ عنوان باعث ایجاد سردرد و یا حساسیت در فرد مصرف کننده نمی‌شود. اگر بخواهیم دقیق‌تر توصیف کنیم، ادکلن کولونیا به دخترک بازیگوشی شباهت دارد که با در دست گرفتن سبدی که در آن تعدادی نارنگی، پرتقال، ترنج و لیمو قرار دارد، رو به جلو حرکت می‌کند و به دلیل شور و شوق وصف‌ناپذیرش، همواره می‌تواند هرگونه ناامیدی و حس بد را شکست دهد.

۲. ادوپرفیوم تام فورد نرولی پورتوفینو زنانه/مردانه (Tom Ford Neroli Portofino EDP)

جذاب ترین عطرهای شادی بخش زنانه

گروه بویایی مرکباتی آروماتیک از نت‌هایی که بوی تند (همانند علف دارند) تشکیل شده است. به عنوان مثال این نت‌ها می‌توانند نت‌هایی مانند زیره سبز، اسطوخودوس، رزمازی و یا حتی مریم گلی باشند. واژه آروماتیک، خود به معنای «معطر» و «خوشبو» است. عطار مذکور برای ساخت عطری با رایحه قالب مرکباتی آروماتیک از علوفات، برگ‌ها، ادویه‌جات معطر و سبزیجات خوشبو استفاده می‌کند. اگر از آن دسته افرادی هستید که طبع بسیار گرمی دارند و نمی‌توانند گرمای تابستان را به راحتی تحمل کنند، عطر شادی بخش تام فورد نرولی پورتوفینو زنانه/مردانه می‌تواند در فصل تابستان برای شما حکم یک معجون جادویی خنک کننده را داشته باشد! اصولاً عطرهایی که با نت‌های لاوندر و یا اسطوخودوس طراحی می‌شوند، قیمت معقولی نیز دارند. ادوپرفیوم مذکور از برند تام فورد در کنار نت‌های مرکباتی ساده مانند بهار نارنج، ترنج و لیمو، دارای نت‌های مرکباتی معطر (آروماتیک) نیز هست. این نت‌ها اسطوخودوس و رزماری هستند. امروزه انسان به دلیل زندگی پر تنش و استرس‌زای خود، ناچار است برای جلوگیری از افسردگی، اضطراب و ناراحتی‌های اعصاب و روان خویش، به دنبال ماده‌ای شفابخش باشد که علاوه بر داشتن خواص تسکین دهنده‌اش، کمترین عوارض جانبی را نیز دارا باشد. حتما در اطرافتان شنیده‌اید که وقتی فردی دچار مشکلات عصبی می‌شود، به انواع و اقسام دمنوش‌های گیاهی روی می‌آورد. این دمنوش‌ها که از ترکیبات و گیاهان داروئی درست می‌شوند، به دلیل خواص فوق العاده‌شان جایگاه ویژه‌ای را در صنعت عطرسازی به خود اختصاص داده‌اند. به عنوان مثال، اسطوخودوس تسکین دهنده اعصاب و ماده‌ای بسیار شادی آور است. رزماری نیز از دیگر ترکیبات گیاهی به کار برده شده در این عطر است که به دلیل داشتن اسید کارنوسیک، ماده‌ای موثر در تقویت حافظه و روحیه فرد مصرف کننده به حساب می‌آید. این ماده بسیار فرح بخش بوده و می‌تواند انرژی مثبت درونی شما را به طرف مقابلتان نیز انتقال دهد.

۳. ادوپرفیوم تیری موگلر آنجل زنانه (Thierry Mugler Angel EDP)

جذاب ترین عطرهای شادی بخش زنانه

نوبتی هم که باشد، نوبت گروه بویایی مرکباتی خوراکی است! همانطور که از عبارت اسمی این گروه بویایی نیز مشخص است، عطاران برای در آوردن رایحه قالب مرکباتی خوراکی یک خوشبو کننده، نت‌‌های مرکبات را با نت‌های شیرین خوراکی ترکیب می‌کنند. در فرمولاسیون اکثر چنین عطرهایی معمولا چند رایحه مرکباتی با تعدادی نت شیرین مانند شکلات، وانیل و کارامل باهم ادغام می‌شوند. البته مسأله‌ای که پیش از طراحی یک عطر با چنین گروه بویایی‌ای باید در نظر گرفته شود، میزان قند موجود در مرکبات مذکور است. منظور از قند، رایحه اصلی مرکبات است. این روایح باید بتوانند حس رسیدگی میوه و شیرین بودن آن را القا کنند. طرفداران چنین عطرهایی معمولاً دختر خانم‌ های جوان هستند زیرا رایحه آن‌ها، احساس زنانگی و دخترانگی را در ذهن افراد پررنگ می‌کند. عطر شادی بخش مورد بحث که پیش‌تر در قسمت تیتر پاراگراف فعلی از آن نام برده شده است، توسط برند معروف تیری موگلر طراحی شده و به نظر می‌رسد رایحه‌ای به خوشبویی پشمک، شکلات تلخ و کارامل دارد! وانیل که در دسته بویایی ادویه‌جات قرار می گیرد، عامل اصلی به وجود آورنده حس نشاط، شادی و سرزندگی پس از هر بار مصرف این ادوپرفیوم فوق‌العاده است. نت وانیل واقعی که در خوشبوکننده‌ها، روایح ادغام شده ودکا تند و مشروب الکی است، بسیار سخت به دست می‌آید زیرا تولید آن برای کسانی که به صورت مستقیم آن را درست می‌کنند، از نظر اقتصادی به صرفه نیست. بوییدن رایحه وانیل همه‌مان را به یاد روزهای دوست‌ داشتنی کودکی می‌اندازد، چرا که مادران ایرانی عادت دارند برای فرزندان خود کیک‌هایی با طعم وانیل و یا پرتقال درست کنند. رایحه وانیل در واقع تداعی کننده خاطره خوش دوران خردسالی است. جالب است بدانید که طی مطالعه‌ای که در مرکز بین المللی عطر و طعم internationl flavors and fragrance انجام گرفته، ثابت شده است که نت وانیل بیشترین تاثیر را در کاهش افسردگی و حال بد دارد و به عنوان شادی بخش ترین رایحه معرفی شده است. عطر شادی بخش مورد بحث که توسط دو عطار ماهر و زبردست با نام‌های الیور کرسپ و ایو د چیرین طراحی شده است، در سال ۱۹۹۲ به بازار جهانی عطرها راه پیدا کرد. چندی طول نکشید که توجه زنان زیادی را (مخصوصا به دلیل طراحی جعبه ستاره‌ای شکلش) به خود جلب کرد.

۴. ادوپرفیوم زنانه ایو سن لوران مدل black opium

جذاب ترین عطرهای شادی بخش زنانه

وقتی صحبت از قهوه به میان می‌آید، احتمالا مسأله‌ای که تا چند ثانیه ذهنتان را درگیر می‌کند، «تلخ بودن» طعم این گیاه است‌. اگر عادت دارید صبح‌ها قبل از صبحانه یک لیوان قهوه بنوشید، حتما می‌دانید که نوشیدن قهوه، علاوه بر اینکه تداعی کننده روزهای سرد زمستانی است، می‌تواند حس رضایت و لذت نشستن در کافه‌های محبوبتان را نیز برای شما یادآوری کند. اکثر خوشبوکننده‌های زنانه، شیرین هستند و کمتر پیش می‌آید که از نت‌هایی که تداعی کننده طعم تلخ هستند، در عطرهای زنانه استفاده شود‌ اما ادوپرفیوم زنانه ایو سن لوران مدل black opium، به دلیل دارا بودن نت قهوه در بین نت‌های میانی خود، تصور عطرشناسان را بر هم زد! البته در بین نت‌های تعبیه شده در این عطر شادی بخش (که در این مطلب می‌خواهیم به صورت کامل به آن بپردازیم)، نت‌های شیرین و مرکبات نیز وجود دارند. عطاران این ادوپرفیوم (ناتالی لارسن، الیور کرسپ، هونورین بلانک و مری سالمگنه)، با ترکیب نت‌های منحصر به فرد، رایحه قالبش را شرقی وانیلی در نظر گرفتند. پیش از آنکه در مورد نت‌های استفاده شده در فرمولاسیون ادوپرفیوم مذکور صحبت کنیم، بهتر است تاثیرات نت یاس (رایحه گل یاس) موجود در روایح میانی ادوپرفیوم زنانه ایو سن لوران مدل black opium بر روی روحیه فرد مصرف کننده را به تصویر بکشیم. این نکته را در نظر داشته باشید که اکثر روایحی که در رایحه‌درمانی به عنوان ترکیبات ضد افسردگی شناخته می‌شوند، شادی بخش هستند. خود گل یاس در کنار ظاهر زیبا و بسیار محسور کننده‌ای که در بین گل‌های دیگر دارد، دارای رایحه‌ای بسیار فرح بخش، انرژی‌ دهنده و هوشیار کننده است. یاس که به عنوان یک رایحه جلوگیرب کننده از افسردگی و تنش در رایحه درمانی کاربرد دارد، امروزه در دسته نت‌های میانی بسیاری از خوشبوکننده‌های زنانه و مردانه به کار می‌رود. روایح اولیه‌ای که پس از مصرف ادوپرفیوم black opium به مشام می‌رسند، فلفل صورتی، گلابی و شکوفه پرتقال هستند. در قسمت میانی همانطور که از قبل ذکر کردیم، دو نت یاس و قهوه در کنار نت شیرین بیان، هنرمندانه جای گرفته‌اند. با گذشت زمان، روایح مذکور جای خود را به نت‌های نعناع هندی، سدر، چوب کشمیزر و وانیل می‌دهند. قبل از خرید این عطر به طبع آن حتما توجه کنید. اگر گرم مزاج هستید، خرید این ادوپرفیوم را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم. وجود دو نت کشمیر و سدر در قسمت روایح پایه و یاس در قسمت روایح میانی ادوپرفیوم black opium، آن را به خوشبوکننده‌ای با طبع گرم تبدیل کرده است. افراد گرم مزاج با مصرف ادوپرفیوم مذکور ممکن است دچار سردردهای بسیار شدید شوند. افرادی که از بیماری میگرن رنج می‌برند، با استشمام روایح گرم، دچار آسیب‌های وخیم می‌شوند. ادو پرفیوم زنانه ایو سن لوران مدل black opium برای افراد با طبع سرد بسیار مناسب است و با بدن این افراد نهایت سازگاری را دارد. همچنین استفاده از خوشبو کننده‌هایی نظیر ادوپرفیوم black opium در فصول سرد سال مانند زمستان و اواخر پاییز بهترین گزینه است. ادوپرفیوم مذکور از ماندگاری بالایی برخوردار است. شما میتوانید با مطالعه این مقاله میتوانید جذاب ترین عطر های شادی بخش زنانه را از فروشگاه اینترنتی بالاکا تهیه کید.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه