محرومیت از متا و اینستاگرام در اروپا

محرومیت از متا و اینستاگرام در اروپا

کاربران اروپایی از استفاده از فیسبوک و اینستاگرام محروم می‌شوند

متاسفانه ممکن است کاربران ساکن کشورهای اروپایی از استفاده از فیسبوک و اینستاگرام محروم شوند. طبق جدیدترین گزارشات کشورهای قاره اروپا  در آستانه تحریم شرکت متا هستند و این دو اپلیکیشن به زودی از دسترس آن‌ها خارج می‌شوند! متا پلتفرم یک شرکت تکنولوژی خوش نام آمریکایی است که در سال ۲۰۰۴ توسط مارک زاکربرگ، ادواردو ساورین، داستین موسکوویتز و کریس هیوز تأسیس شد. ۴ تا از پرطرفدارترین برنامه‌های دنیا یعنی اینستاگرام، واتس‌اپ، فیس‌بوک و پیام‌رسان فیس‌بوک متعلق به شرکت متا هستند. این شرکت تا قبل از سال ۲۰۲۱ با نام شرکت فیس‌بوک فعالیت می‌کرد و در کل از طریق این ۴ برنامه ۲.۸ میلیارد نفر در جهان کاربر دارد.

طبق بیانیه‌ای که کمپانی متا به تازگی به کمیسیون بورس اوراق بهادار آمریکا اعلام کرده است در صورتی که این کمپانی به خاطر حکم Schrems II دیگر نتواند داده کاربران اروپایی را با ایالات متحده مبادله کند، فعالیت این دو غول دنیای رسانه و اینترنت را در کشورهای این قاره متوقف خواهد کرد. شبکه‌های اجتماعی فیس بوک و اینستاگرام در حال حاضر داده متعلق به کاربران اروپایی را با اپلیکیشن‌ها و مراکز داده خود در ایالات متحده به اشتراک می‌گذارند. اما توقف این فرآیند انتقال بین قاره‌ای، تأثیر مخربی بر قابلیت‌های تبلیغات آنلاین هدفمند آن خواهد داشت. این نشان می‌دهد تهدید متا برای توقف فعالیت اینستاگرام و فیسبوک در اروپا عدم توانایی برای اجرای صحیح تبلیغات هدفمند خود برای کاربران ساکن قاره سبز است.

Schrems II حکمی است که توسط دیوان دادگستری اتحادیه اروپا در جولای 2020 صادر شد. طی آن سپر حریم خصوصی بین اتحادیه اروپا و ایالات متحده باطل شد و علت اتخاذ این تصمیم نگرانی از نظارت توسط سازمان‌های مجری قانون در آمریکا بوده است. تا امروز شرکت‌های متعددی اعتراض خود را نسبت به این حکم اعلام کرده‌اند که از جمله آن‌ها باید به گوگل، مایکروسافت و آمازون اشاره کرد. پیش بینی می‌شود توقف فعالیت اینستاگرام و فیسبوک در اروپا هزاران کاربر را ناراحت و میلیون‌ها کسب و کار را نابود کند و از نظر اقتصادی ضربه بسیار سنگینی وارد کند.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه