بهترین ابزارهای کاربردی برای جهانگردی

بهترین ابزارهای کاربردی برای جهانگردی

جواب اینکه یک جهانگرد در یک سفر چه وسایلی باید به همراه داشته باشد، اصلا کوله پشتی ببرد یا چمدان و سوال‌هایی از این دست علاوه بر اینکه به مقصد سفر و سبک سفر بستگی داره به روحیات و سلیقه‌های جهانگرد و مسافر نیز بستگی دارد. تجهیزات و وسایل سفر کاملا بستگی به فرد، اقامت، حمل و نقل و سبک سفری که می‌رود دارد با این وجود لوازمی هستند که چه در سفرهای شهر گردی و چه کمپینگ و طبیعت‌ گردی بهتر است همراه جهانگرد باشند تا هم دغدغه‌ی کم‌تری برای تهیه آن‌ها در طول سفر داشته باشد و هم زمان بیش‌تری به گردش و لذت بردن بپردازد. قطعا اگر اهل سفرهای پرهیجان باشید تا حدودی با ابزار سفرهای پرهیجان آشنایی دارید. در این مقاله قصد داریم شما را با ابزارهای کاربردی برای یک جهانگرد آشنا کنیم تا شما را در هنگام سفر کاملا آماده کند.

کوله پشتی یا چمدان؟

مهم‌ترین انتخاب برای یک جهانگرد انتخاب این موضوع است. اگر سفر به یک یا دو مقصد داشته باشید چمدان گزینه بهتری است اما در غیر این صورت با کوله پشتی می‌توانید سفر خود را آغاز کنید. مزیت کوله پشتی حمل و نقل راحت‌تر آن نسبت به چمدان است زیرا چمدان فقط روی مسیرهای صاف خیلی راحت می‌باشد و در صورت رفتن به جنگل و طبیعت استفاده از آن کمی مشکل است.

بهترین ابزارهای کاربردی برای یک جهانگردی هیجان انگیز

برای جهانگردها در هنگام سفر وجود یک کوله پشتی علاوه بر چمدان نیز گزینه مناسبی است. هم‌چنین می‌توانند از دو کوله پشتی با دو سایز متفاوت استفاده کنند که در این صورت در واقع یک کوله پشتی کوچک 10 الی 15 لیتری برای سفرهای روزانه و مدارک و تجهیزات حساس و یک کوله پشتی اصلی نیاز است. سایز کوله پشتی اصلی بسته به سفر متفاوت می‌باشد اما ایده آل‌ترین سایز آن 55 تا 60 لیتری است. ممکن است به نظر بیاید هرچه سفر طولانی‌تر باشد باید سایز کوله پشتی نیز بیش‌تر باشد اما سفر از سه یا چهار هفته که بیش‌تر شود دیگه وسایل تفاوت چندانی نمی‌کنند. یعنی اصلا این امکان وجود ندارد که تمام چیزهایی که توی این مدت نیاز دارید رو داخل کوله پشتی قرار دهید. به همین دلیل در سفرهای طولانی هر از گاهی باید برای خرید وقت گذاشت تا مواد مورد نیاز خود را خریداری کنید.

کیف کمری

دسترسی سریع به پول نقد و مدارک، همواره در سفرها و تورهای چند روزه یکی از عوامل مهمی است که راحتی و لذت بیش‌تری را به شما خواهد داد. امنیت بیش‌تر کیف کمری و در دسترس بودن آن یکی از وسایل سفری است که می‌تواند تور چند روزه شما را لذت بخش‌تر کند.

بهترین ابزارهای کاربردی برای یک جهانگردی هیجان انگیز

کیسه خواب

یکی دیگر از وسیله‎‌های مورد نیاز در سفر یک جهانگرد در هنگام طبیعت گردی یا کوه نوردی کیسه خواب است. کیسه خواب خوب جایی گرم و نرم مثل تخت خواب را دارد که برای استراحت در شب مناسب است و از لزومات یک سفر می‌باشد.

چادر برای استراحت و امنیت

یک چادر خوب برای استراحت و جذب انرژی در سفر بسیار مهم است. برای همه واضح است که چادر جزء مهم‌ترین ابزار مورد نیاز یک جهانگرد است. چنانچه هوا گرم یا سرد باشد بهتر است برای امنیت و وسایل خود شب را در چادر بمانید. توصیه می‌شود موقع خرید چادر دقت کنید که ضد آب باشد و یک رویه نیز داشته باشد.

لباس‌‌های مورد نیاز یک جهانگرد

در صورتی که در سفر شرایط جوی و وضعیت آب و هوا را ندانیم، وجود لباس‌های گرم بسیار مهم است. لباس‌هایی که در سفر به همراه خود داریم، باید ویژگی‌های خاصی داشته باشد. فضای کم‌ تری در چمدان بگیرد یا اینکه مثلا در جیب خود جمع شود. لباس‌هایی وجود دارد که در زمان بارش باران آب را از خود عبور نمی‌دهد. هم‌چنین لباس‌هایی که جیب‌های زیپ دار دارند و ضد آب می‌باشند، جای مناسبی برای نگهداری پول یا لوازم الکترونیکی می‌باشد. در انتخاب لباس برای سفر دست و دلباز باشید، سعی کنید نگران خراب شدن آن‌ها نباشید و لباس‌های خوبی انتخاب کنید. اگر در طول سفر به مناطقی می‌روید که آب و هوای متفاوتی دارند قدری کار سخت می‌شود چون تنوع لباس‌ها هم باید بیش‌تر باشد. برای شلوار بهترین انتخاب یک شلوار جین (یا کتان) به علاوه یک شلوار گرم کن است که بیرون هم قابل پوشیدن باشد و برای خواب معمولا دو تا شلوار نازک و راحت نیاز است. در هنگام سفر تا جایی که امکانش است تیشرت نخی با خود بردارید. بین ۷ تا ۱۰ تیشرت قطعا لازم می‌شود. بعضی‌ها برای خواب و بعضی‌ها بیرون رفتن و بعضی هم کاربری دوگانه دارند. از بین تیشرت‌ها توصیه می‌شود حداقل دو تا از آن‌ها آستین بلند باشد برای زمانی که زیاد بیرون می‌روید و دوست ندارید آفتاب مستقیم بخورد. توصیه می‌شود لباس سفید در سفر نداشته باشید چون زود کثیف می‌شود. یک کاپشن بهاره یا پاییزه بسته به زمان و مکان سفر نیاز است. کاپشن زمستانه سنگین و جاگیر می‌باشد به همین دلیل بهتر است با خود نبرید و سعی کنید سرمای زیادتر رو با پوشیدن لایه های بیش‌تر لباس جبران کنید.

بهترین ابزارهای کاربردی برای جهانگردی

کلاه نقاب دار برای محافظت از صورت

یکی دیگر از لوازمی که توصیه می‌شود یک کلاه نقاب دار برای محافظت صورت در برابر آفتاب است که بسیار کاربردی می‌باشد. هم‌چنین یک کلاه گرم در صورت سرد بودن مقصد نیز نیاز است.

وسایل پخت و پز و خوراکی‌ها

آشپزی در سفر یکی از تجربه های جالب است. وسایل پخت و پز از وسایل مهم کمپینگ هستند. برای اینکه در سفرهای طولانی نگرانی نداشته باشید، بهتر است که همراه کمپینگ، وسایل غذا پختن را همراهتون داشته باشید. قابلمه، ماهیتابه، کتری را می‌توانید به صورت ست خریداری کنید. هم‌چنین حتما چاقو به همراه خود داشته باشید. می‌توانید از چاقوهای چند کاره استفاده کنید تا راحت‌تر باشد. برای غذا درست کردن باید نمک و فلفل داشته باشید. می‌توانید نمک و فلفل را توی پلاستیک یا نمکدان بگذارید یا از ظرف‌های در دار استفاده کنید. برای خرید مواد خوراکی نیز برای اینکه سبک‌تر سفر کنید و به مقصد برسید، در شهر مقصد مواد خوراکی و تنقلات خود را خریداری کنید تا به اقتصاد آن منطقه کمک شود.

ننو مسافرتی یا تخت آویز

از لذت بخش‌ترین راه‌ها برای استراحت در فضای باز، هاموک یا تخت آویز است. برای این کار کافی است در مکانی که هستید دو درخت پیدا کنید که محل مناسبی برای بستن تخت آویز باشد. نصب این تخت آویزها راحت است و برای مطالعه و خوابیدن مناسب هستند.

بهترین ابزارهای کاربردی برای جهانگردی

کیف لوازم دیجیتالی

کیف لوازم دیجیتالی از جمله ابزاری است که در سفر نمی توان آن را نادیده گرفت. به دلیل اینکه لوازم دیجیتالی و الکترونیکی نقش مهمی دارند و انتخاب این کیف بسیار مهم است. بهتر است که این کیف یک کیف ضد آب باشد تا جهانگرد بتواند در هر شرایطی حتی در هنگام بارندگی از آن استفاده کند. این کیف ها جای زیادی دارند ولی اندازه آن‌ها بزرگ نیست در نتیجه جا کمی اشغال می‌کنند و برای سفر مناسب‌اند.

لوازم دیجیتال

قطعا شارژر موبایل‌ تان را فراموش نخواهید کرد اما در سفر بهتر است که یکی از شارژر های به اصطلاح فندکی را که در خودرو نیز قابل ‌استفاده هستند، به همراه داشته باشید. اگر تا به ‌حال احتیاجی به پاور بانک نداشته‌اید، لازم است تا  کمی درمورد مزیت‌های وجود آن در سفر بدانید. پیش از اینکه نسل‌های کارآمد این باتری‌های همراه به بازار بیایند و در دسته‌ی وسایل مورد نیاز سفر قرار بگیرند، شارژر گجت‌های همراه دردسرهای بسیاری در سفر داشت؛ زیرا مسافران برای شارژ مثلا موبایل یا باتری دوربین‌های خود گاهی مجبور به توقف‌های طولانی در مسیر می‌شدند. هم‌چنین برای اینکه در طول سفر احساس بهتری داشته باشید، داشتن یک هندزفری خوب ضروری‌ است. در اینجا منظور از هندزفری خوب، بیش‌تر محصولی‌ است که بتواند صداهای محیطی را تا حد زیادی حذف کند. شارژر موبایل، شارژر فندکی خودرو، پاور بانک، باتری، چراغ ‌قوه، هدلامپ، کابل شارژ بلند، پنل شارژ خورشیدی، فلش،  USB دوربین، اسپیکر شارژی کوچک و رم اضافی برای دوربین از اصلی‌ترین لوازم الکترونیکی مورد نیاز در سفر هستند.

بهترین ابزارهای کاربردی برای جهانگردی

آب تمیز و تازه

آب نقش مهمی در سفر دارد. اگر می‌خواهید در سفر سر حال باشید و بیمار نشوید، مقدار آبی که مصرف می‌کنید برای نوشیدن بسیار مهم است. هم‌چنین ظرفی که آب را در آن نگهداری می‌کنید نیز بسیار مهم است. ظرف‌هایی وجود دارند که دارای دو محفظه هستند و آب بیش‌تری را ذخیره می‌کنند. نمونه دیگر ظرف‌هایی وجود دارند که آب تصفیه نشده را می‌توان تمیز کرد و نوشید. البته این نمونه از ظرف‌ها قیمت بیش‌تری دارند. ناگفته نماند که به وزن بطری آب در موقع خرید دقت کنید، زیرا وزن بالا حمل کردن را برای شما سخت‌ تر می‌کند.

دوربین

همه ما سفر می‌کنیم و خاطرات خوبی می‌سازیم، اما مهم‌ترین چیزی که این خاطرات را می‌تواند زنده نگه دارد و لحظات هیجان انگیز را ثبت کند، دوربین عکاسی است. انتخاب دوربین هم از مواردی است که بسیار مهم است زیرا باید وزن و حجم دوربین را در نظر گرفت. یک جهانگرد در هنگام سفر باید از دوربین‌های کوچک‌تر ولی با کارایی بالا‌تر استفاده کند. دوربین‌های کوچکی وجود دارد که حمل آن‌ها آسان است و به بالای کلاه یا مچ دست وصل می‌شوند و کیفیت عکس و فیلم بالایی دارند. هم‌چنین در انتخاب دوربین نیز باید به ضد آب بودن آن توجه کرد تا هنگام استفاده از آن مشکلی نداشته باشید.

دستگاه مسیر یاب

حتما در سفر خود سعی کنید که قطب نما به همراه داشته باشید، زیرا با وجود اینکه امروز تلفن همراه وسیله خوبی برای مکان یابی هستند اما به هر دلیلی امکان دارد گوشی موبایل خاموش شود پس وجود یک دستگاه مسیر یاب ضروری است.

جعبه کمک‌های اولیه سفر

در سفر خود حتما وسایلی از کمک‌های اولیه و داروهای مورد نیاز مصرفی به همراه داشته باشید تا در صورت نیاز در دسترس باشند. الکل سفید، پنبه، گاز استریل، محلول بتادین و سرم فیزیولوژی، محلول آمونیاک، پماد جنتامایسین و تترا سایکلین، قیچی و پنس، چسب زخم، قرص آسپرین و قرص‌های مسکن و ضد تهوع برخی از لوازم ضروری جعبه‌ی کمک‌های اولیه هستند. جهانگردها هم می‌توانند بعضی از این وسایل را در جیب خاصی از کوله قرار دهند. شاید یک جعبه‌ی بسیار کوچک برای این کار کافی باشد. می‌توان آن را در جایی از کوله قرار داد که مزاحم دسترسی به دیگر وسایل نباشد. بهتر است که اهمیت این جعبه را درک کنید و به همراه داشتن آن را ذره ذره به عادات سفر خود اضافه کنید.

کیف تلفن همراه

برای حفظ شدن تلفن همراه از گرما و سرمای هوا و خراب نشدن یک نوع کیف محافظ برای تلفن همراه وجود دارد که جنس آن از جنس مواد لباس فضانوردان است. کیف تلفن همراه تحمل هوای گرم تا ۲۰۰ درجه فارنهایت و هوای سرد تا منفی ۳۲ درجه را دارا است و از خیس شدن تلفن همراه در برخورد با آب جلوگیری می‌کند. هم‌چنین می‌توانید از بلوتوث تلفن همراه خود حتی در زمانی که در این کیف است به راحتی استفاده کنید.

کفش مناسب

از دیگر وسایل سفر کفش مناسب است. یک جفت کفش گران قیمت ولی نامناسب می‌تواند تمام چند روز سفر شما را تبدیل به یک کابوس کند و بدون هیچ لذتی شما را به شهر مبدا باز گرداند. حتما به شرایط و نوع مقصد خود دقت کنید و کفشی مناسب جهت این تور چند روزه تهیه کنید. کفش مناسب یکی از مهم‌ترین لوازم تورهای طبیعت گردی و کوه نوردی است. سبک بودن و حفظ قوزک و کف پای شما یکی از اصلی‌ترین وظایف یک کفش مناسب در سفر است. توصیه می‌شود از کفشی استفاده کنید که پاها در آن راحت باشد و ساعت‌ها بتوانید در خیابان یا مزرعه و دشت و جاده خاکی با آن راه بروید.

بهترین ابزارهای کاربردی برای جهانگردی

چراغ قوه

در سفری که به طبیعت یا کوه ختم می‌شود، چراغ قوه با باطری کامل یک از وسایل ضروری سفر است. البته گوشی‌های موبایل دارای چراغ قوه‌های خوبی هستند که مسیر زیادی را روشن می‌کنند ولی بهتر است باتری گوشی خود را برای موارد ضروری تر، پُر نگه دارید.

زیرانداز

بی شک یکی از وسایل سفر که معمولا در زمان مسافرت کسی فراموش نمی‌کند، زیرانداز است. شما باید زیر اندازی با خود ببرید که با نیازهایتان متناسب باشد. در صورتی که مسیر سفر در طبیعت شما سخت و سنگلاخی است، بهترین گزینه برای شما زیراندازهای سبک و نرمی هستند که شما می‌توانید از آن‌ها برای نشستن و خوابیدن استفاده کنید. در ضمن به یاد داشته باشید که اگر می‌خواهید یک زیر انداز اصولی خریداری کنید، باید بدانید که بیش‌تر مقصد طبیعت گردی و مسافرت شما کجا است، به این شکل شما می‌توانید زیر انداز متناسب با محل مسافرت خود را داشته باشید.

لوازم بهداشتی و شخصی

هیچ مسافری نمی‌خواهد که در سفر دچار بیماری شود. یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در لیست وسایل سفر بخش لوازم بهداشتی شخصی و مراقبت‌های پزشکی افراد است. داروهایی از قبیل مسکن و داروهایی برای بیماری‌های گوارشی و قرص‌های ضد حساسیت و نسخه‌های شخصی درصورتی‌که بیماری خاصی دارید به‌هیچ ‌وجه داروهایتان را فراموش نکنید. اگر به طبیعت سفر می‌کنید حتماً اسپری دفع حشرات را تهیه کنید و در لیست وسایل سفر خود قرار دهید. مسواک، خمیردندان، نخ دندان و دهان‌ شویه کوچک، عینک طبی، لنز و مایع لنز، عینک آفتابی، آفتاب‌گیر، کرم ضد آفتاب، دستمال‌کاغذی، دستمال مرطوب، ژل یا اسپری ضد عفونی‌ کننده دست، کرم مرطوب‌ کننده، پد بهداشتی، شامپو، شامپو بدن، لیف و صابون، عطر و اسپری خوشبو کننده و حوله مسافرتی از جمله وسایل مورد نیاز سفر هستند که وجود آن‌ها لازم و ضروری است.

بهترین ابزارهای کاربردی برای جهانگردی   

جمع بندی

وسایل مورد نیاز سفر جزو اولین دغدغه‌های یک مسافر هستند. داشتن لوازم سفر و گردشگری مناسب برای یک جهانگرد می تواند لذت این سفر را صدها برابر کند. اما نکته ضروری برای تهیه لوازم، کیفیت بالای این لوازم بوده که هنگام خرید باید به آن خوب دقت داشته باشید. بهتر است با این طرز تفکر به سراغ خرید لوازم مناسب یک سفر چند روزه بروید که تصمیم دارید سالیان درازی را با این لوازم مناسب به گردش بروید و لذت‌های فراوانی را تجربه کنید. با خریدن لوازم بی کیفیت ممکن است در اولین سفر و با خراب شدن این لوازم، علاوه بر دور ریختن پول خود، لذتی هم از این سفر چند روزه نبرید. بهتر است این لوازم سفر و گردشگری مناسب را تهیه کنید تا بتوانید به کیفیت آن‌ها در سفر چند روزه اطمینان کنید. اطمینان از کیفیت لوازم مناسب همراه برای یک گردشگر باعث لذت بیش‌تر و افزایش آرامش آن می‌شود. شما با مطالعه این مقاله میتوانید انواع ابزار های کاربردی برای کوهنوردی و جهانگردی را از فروشگاه اینترنتی بالاکا تهیه کنید.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه