راز موفقیت فروش بیش از 100 میلیون گوشی سری پی هواوی

راز موفقیت فروش بیش از 100 میلیون گوشی سری پی هواوی

راز موفقیت فروش بیش از 100 میلیون گوشی سری پی هواوی

این موضوع شاید سوال خیلی‌ها باشد که هواوی چگونه به این فروش بالا و موفقیت رسیده است و بالاخره این راز موفقیت فاش شد. در چند روز اخیر مدیر ارشد محصول هواوی، آقای وانگ یونگگان که مسئولیت توسعه‌ی گوشی‌های پرچم‌دار سری پی هواوی را بر عهده دارد، اعلام کرده است که از زمان معرفی Ascend P1 یعنی حدود 10 سال قبل در ژانویه‌ی 2012 تاکنون که به شروع سال 2022 نزدیک می‌شویم میزان فروش سری پی از گوشی‌های هواوی در سراسر جهان از  100 میلیون دستگاه فراتر رفته است. طبق گزارشات از طرف هواوی، این غول چینی برای اولین ‌بار در تابستان 2011، توسعه‌ی گوشی Ascend P1  را آغاز کرد؛ جایی که این شرکت قصد داشت با عرضه‌ی اولین گوشی هوشمند پرچم‌دار خود برای رقابت با پرچم‌داران دیگر، در این بازار نامی برای خود دست‌وپا کند. سپس بعد از ماه‌ها تحقیق و ساخت نمونه‌های اولیه، گوشی هوشمند Ascend P1 با نمایشگر 4.3 اینچی امولد در ژانویه‌ی 2012 معرفی شد. این محصول به یک پردازنده‌ی دو هسته‌ای با فرکانس کاری 1.5 گیگاهرتز مجهز شده بود و دوربین پشتی آن هشت مگاپیکسلی بود. این محصول هم‌چنین وزن کمی داشت و ضخامت آن 7.6 میلی‌ متر بود که با قیمت 471 دلار به بازار عرضه شد.

راز موفقیت فروش بیش از 100 میلیون گوشی سری پی هواوی

اگر چه Ascend P1 هواوی از نظر معیاری، محصول پرفروشی نبوده اما تولید این دستگاه، اولین قدم این شرکت برای ارتقا خود در سطح جهان محسوب می‌شود. در واقع Ascend P1 اولین گوشی هوشمند پرچم‌دار هواوی بود که برای عموم مردم در چین در دسترس قرار گرفت. بعد از آن هواوی در سال 2013 پرچم‌دار بعدی خود یعنی Ascend P2 را تولید کرد اما این برند این گوشی را در چین عرضه نکرد و در بازارهای دیگری مثل بازارهای اروپایی و ژاپن عرضه کرد. دلیل آن هم این بود که این محصول از شبکه‌های G4 پشتیبانی می‌کند. 4G فناوری مهمی است که تا سال 2014 در چین چندان مورد استقبال قرار نگرفته بود و به ‌همین دلیل هواوی تصمیم گرفت فروش پرچم‌دار جدیدش را به ‌صورت جهانی آغاز کند. هم‌چنین Ascend P2 اولین پرچم‌دار هواوی بود که از تراشه‌ی اختصاصی این شرکت موسوم به Kirin بهره می‌برد. بعد از آن تولید و عرضه‌ی گوشی Ascend P6 یکی دیگر از علت‌های اصلی فروش بالا این سری از محصولات هواوی بود. این محصول از طراحی فوق‌العاده زیبایی بهره مند بود و ضخامت خیلی کم 6.18 میلی‌متر داشت که باعث شد در آن زمان لقب باریک‌ترین گوشی هوشمند جهان را به ‌خود اختصاص دهد.

راز موفقیت فروش بیش از 100 میلیون گوشی سری پی هواوی

جهش بزرگ بعدی هواوی، گوشی P9 بود که با تمرکز بر دوربین‌ دوگانه‌ی پشتی تولید شد. هواوی P9 اولین گوشی هوشمند هواوی بود که از دوربین‌های ساخت شرکت معروف لایکا بهره می‌برد. دوربین پشتی این دستگاه یک لنز رنگی معمولی داشت که در کنار آن یک دوربین تک ‌رنگ دیگر نیز تعبیه شده بود. این گوشی با بهره گرفتن از تصاویر ثبت شده توسط هر دو دوربین خود و اعمال محاسبات نرم ‌افزاری، بهترین عکس ممکن را به کاربر ارائه می‌داد. یکی دیگر از علت‌های اصلی فروش بالا هواوی مربوط به گوشی هواوی P20 پرو است. این محصول مجهز به دوربین سه‌گانه بود که شامل یک دوربین عریض، یک دوربین تک‌ رنگ و یک دوربین تله ‌فوتو بود. هواوی P20 پرو هم‌چنین در رنگ محبوب موسوم به Twilight به بازار عرضه شد که فلسفه‌ی طراحی هواوی را در گوشی‌های پرچم‌دار این شرکت تقویت کرد.گوشی‌های سری P30 هواوی از لنزهای جدید رنگی RYYB برای بهبود کیفیت تصاویر بهره می‌بردند، درحالی که سری P40 با به ‌روزرسانی‌های مختلف، قابلیت‌هایی مثل امکان بزرگ ‌نمایی اپتیکال 10 برابری را در گوشی‌های پرچم‌دار هواوی ارائه کرد. در آخر هم گوشی تاشو پی 50 پاکت هواوی است که به ‌تازگی معرفی شده و این شرکت با معرفی آن بار دیگر خود را به همه ثابت کرده است. از زمان معرفی اولین نسل پرچم‌داران سری پی هواوی یعنی سال 2012 تا سال 2022، این شرکت موفق شده بیش از 100 میلیون دستگاه از این سری محصولات خود را به ‌فروش برساند که پیشرفت بالا آن را نسبت به دیگر رقبا خود نشان می‌دهد.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه