انتخاب هوشمندانه ظروف پذیرایی به چه معنا است؟

انتخاب هوشمندانه ظروف پذیرایی به چه معنا است؟

انتخاب هوشمندانه ظروف پذیرایی به چه معنا است؟

کمتر کسی حین انتخاب لوازم پذیرایی منزل به این موضوع فکر می‌کند که "اقلام خریداری شده واقعا به چه درد می‌خورند". فرهنگ خرید مردم در زمینه ظروف و لوازم پذیرایی، به گونه‌ای شکل گرفته است که اگر کسی بخواهد خرید فوق هوشمندانه‌ای انجام دهد، نهایت تلاشش را برای ست کردن لوازم پذیرایی با سایر لوازم منزل به کار می‌بندد. زمانی که به پذیرایی به چشم یک هنر نگاه کنید، همه چیز برایتان تغییر می‌کند. هنر پذیرایی از خود یک هارمونی به جای می‌گذارد. هارمونی که در صورت بی‌نقص بودن حواس پنج گانه مهمانانتان را به شکل مثبتی قلقلک می‌دهد. این در حالی است که ست کردن لوازم پذیرایی با سایر وسایل منزل و توجه به ظاهر وسیله‌ها، صرفا مرتبط با حس بینایی مهمان است. قطع به یقین توجه به ست‌ها حین خرید لوازم پذیرایی حائز اهمیت و هرگز نباید از قلم بیفتد. اما در این بین چهار حواس دیگر باقی می‌مانند که در ادامه درباره چگونگی به بازی گرفتنشان صحبت خواهیم کرد.

به کمک ظروف پذیرایی منزلتان مهمانان را به خلسه ببرید

این که تمام حواس انسان در عین واحد به شکل مثبت درگیر شوند، می‌تواند او را به خلسه فرو ببرد. به بیان ساده‌تر، نحوه پذیرایی شما می‌تواند باعث گرم‌تر شدن فضای مهمانی شود. لوازم پذیرایی ابزارهایی برای بیان هرچه بی‌نقص‌تر هنر پذیراییتان هستند و درست به همین دلیل، ما لیستی از مهمترین ظروف برای پذیرایی حرفه ای را برایتان تدارک دیده‌ایم. لیستی که می‌توانید به کمک اقلام موجود در آن، پنجاه درصد راه یک پذیرایی بی‌نقص را طی کنید.

برای پذیرایی از مهمان‌هایتان برنامه داشته باشید

برنامه‌ریزی درست برای انجام سرو و پذیرایی را پشت گوش نیندازید. اگر بتوانید راه و روشی کلی برای انجام پذیرایی از مهمان‌ها در نظر بگیرید، نه تنها از خریدن برخی اقلام موجود در لیست بی‌نیاز خواهید شد، بلکه با خیال راحت‌تری از مهمانانتان پذیرایی خواهید کرد. برای انجام برنامه‌ریزی، لازم است به دو اصل کلی دقت کنید، آن چه خودتان در آن حرفه‌ای هستید و آن چه مهمان از شما انتظار دارد. باید بتوانید حد وسطی میان این دو اصل پیدا کنید و بر اساس آن، برای تهیه ظروف پذیرایی اقدام نمایید. برای مثال، اگر خودتان در قهوه دم کردن خوب نیستید و مهمانتان هم تمایل چندانی به نوشیدن قهوه ندارند، لازم نیست ست‌های قهوه خوری را حتما در لیست خریدتان بگنجانید.

انتخاب درست سرویس غذا خوری

سرویس‌های غذا خوری را می‌توان در صدر لیست مهم‌ترین لوازم برای انجام یک پذیرایی حرفه‌ای قرار داد. دلایل مختلفی برای این موضوع وجود دارد، اما ساده‌ترین دلیل این است که هرچقدر هم پذیرایی شما از مهمانان در وعده‌های تنقلاتی درجه یک باشد، آن چه تا مدت‌ها در ذهن مهمانانتان می‌ماند کیفیت غذای اصلی سرو شده در شب مهمانی است. برخلاف تصور بسیاری از افراد، انتخاب درست سرویس غذا خوری می‌تواند روی کیفیت سرو غذای اصلی تاثیر بگذارد. قضیه فقط گرم نگه داشتن غذا یا طعم پس ندادن به آن نیست. علم ثابت کرده است که ظاهر غذا تاثیری مستقیم بر روی اشتهای ما حین میل غذا می‌گذارد. به همین ترتیب، اگر حین انتخاب سرویس غذا خوری درباره طرح و رنگ آن سخت گیری کنید، هنگام سرو غذا مزد دقت نظرتان را خواهید گرفت. اما همانطور که گفته شد حس بینایی تنها یکی از احساساتی است که باید درگیر هنر پذیرایی میزبان شود. در این میان، چهار حس دیگر باقی می‌ماند. دومین حس مهم، احساس چشایی است. شما می‌توانید از طریق انتخاب هوشمندانه سرویس غذا خوری مورد نظرتان طعم و مزه غذا را حسابی به مهمان‌ها بچشانید. اما چطور؟ یک سرویس غذا خوری مناسب می‌تواند دمای غذا را حین سرو در میزان مطلوبی نگهدارد. بدین ترتیب، فارغ از این که غذا چه مدت بر سر میز یا سفره مانده، دمای خود را حفظ کرده و در خوش طعم‌ترین حالت ممکن به دهان مهمانانتان می‌رسد. سومین حسی که می‌توانید به کمک انتخاب درست سرویس غذا خوری در مهمانانتان بیدار کنید، حس استشمام عطر فوق‌العاده غذا است. طبیعتا هرچه دمای غذا هنگام سرو مطلوب‌تر باشد، عطر بهتری از آن به مشام خواهد رسید.

دو تیر خلاص برای تکمیل یک هارمونی بی‌نقص

شاید فکر کنید درگیر کردن حواسی که بالاتر درباره آن‌ها صحبت کردیم برای ایجاد یک هارمونی بی‌نقص کافی باشد، اما این طور نیست. هیچکس دوست ندارد که شنیدن صدای برخورد ظروف به یک دیگر، آرامش غذا خوردنش را بهم بریزد. جدای از این مسائل، بعضی از افراد به برخی از صداها مانند کشیده شدن فلزات به یک دیگر حساسیت دارند. بنابراین، لازم است ظروف پذیرایی خود را به گونه‌ای انتخاب کنید که حین برخوردشان به یک دیگر صدای نامطلوبی ایجاد نکنند.

همه چیز به سینی ختم می‌شود

سینی یکی از مهم‌ترین ظروف پذیرایی موجود در هر خانه‌ای است. نشان پررنگ سینی‌‌ها چه بر سر میز غذای اصلی و چه حین سرو وعده‌های تنقلاتی این ظرف را به یکی از مهم‌ترین لوازم آشپزخانه تبدیل می‌کند. برای انتخاب درست سینی، لازم است جدای از مواردی همچون ست رنگ و طرح به آن چه قرار است در سینی سرو کنید نیز دقت داشته باشید. اندازه سینی که انتخاب می‌کنید باید با میزان چیزهایی که در آن می‌چینید مطابقت داشته باشد.

مگر مهمانی بدون نوشیدن چای هم می‌شود؟

خیلی از ما ایرانی‌ها به عشق نوشیدن چای است که در کنار یک دیگر جمع می‌شویم. اگر چنین بساطی بر پا دارید، اجازه ندهید که انتخاب نادرست ظروف پذیرایی چیزی از لذت نوشیدن چای کم کند. خیلی اوقات پیش می‌آید که یک ست چای خوری از نظر ظاهری بی‌نقص به نظر برسد، اما از نظر کاربردی چندان مناسب سرو چای نباشد. این موضوع ممکن است به دسته تنگ برخی از ست‌ها و یا سر پهن استکان‌ها مربوط شود و می‌توان با خرج اندکی دقت نظر از پس چالش‌های ناشی از آن برآمد.

برای تنقلات چه چیزی تدارک دیده‌اید؟

ظروف پذیرایی که برای سرو تنقلات خریداری می‌شوند اگرچه از نظر اندازه نسبتا کوچک‌اند، اما عموما تعدادشان از سایر ظروف پذیرایی بیشتر است. به همین دلیل است که توجه به ظاهر ظروف تهیه شده برای سرو تنقلات به شکل خاصی حائز اهمیت است. از طرفی تولید کنندگان ظروف پذیرایی نیز توجه‌ای ویژه به شکل طراحی این دسته از ظروف داشته‌اند و بیشترین نوآوری‌ها را می‌توانیم در طراحی ظروف مخصوص تنقلات ببینیم. وقتی که حرف از انتخاب ظروف سرو تنقلات می‌شود، دیگر فقط بحث رنگ و طرح نقش بسته بر روی این ظروف نیست. شما می‌توانید این دسته از ظروف پذیرایی را با تم کلی دکوراسیون منزلتان نیز ست کنید. برای مثال، اگر چیدمان منزلتان حالت مینیمال دارد، می‌تواند سراغ قندان‌ها و شکلات خوری‌هایی بروید که بر اساس اصول طراحی مینیمال تولید شده‌اند. کاسه‌های آجیل خوری، سینی‌های مزه و انواع زیر استکانی‌ها نیز همگی جزئی از این دسته مهم ظروف پذیرایی به شمار می‌روند. فروشگاه اینترنتی بالاکا شرایط را برای بهترین انتخاب جهت خرید شما فراهم کرده است.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه