تایید تاخیر در عرضه iPadOS 16 توسط اپل

تایید تاخیر در عرضه iPadOS 16 توسط اپل

اپل تایید کرد ipadOS 16 را دیرتر از IOS 16 عرضه میکند

در ابتدای این ماه شایعه‌ ای منتشر شد که ادعا می‌کرد، برای اولین بار، اپل یک نسخه iPadOS را از نسخه iOS در سال جاری جدا می‌کند و iPadOS 16 را حدود یک ماه پس از iOS 16 عرضه می‌کند. امروز خود اپل این را تایید کرده است. در بیانیه ای که به TechCrunch ارائه شده است، این شرکت چنین گفت:

امسال سال بزرگی برای iPadOS است. ما به‌عنوان پلتفرم خود با ویژگی‌ هایی که به‌طور خاص برای iPad طراحی شده‌اند، این انعطاف ‌پذیری را داریم که iPadOS را طبق برنامه زمانی خودش ارائه کنیم. پاییز امسال، iPadOS پس از iOS، به عنوان نسخه 16.1 در یک به‌روزرسانی نرم ‌افزار رایگان عرضه می‌شود.

شایعه فوق از ابتدای ماه آگوست عامل تاخیر را به عنوان ویژگی جدید چندو ظیفه ای Stage Manager معرفی کرد که تنها بر روی آیپد هایی با تراشه های Apple M در دسترس خواهد بود. به تأخیر افتادن تاریخ انتشار iPadOS سؤالاتی درباره‌ی سیستم‌عامل macOS Ventura در ذهن ما ایجاد می‌کند، چون این سیستم‌عامل نیز مجهز به قابلیت Stage Manager است. دسترسی نداشتن به Stage Manager در مک مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند. از طرفی اپل معمولاً سیستم‌عامل کامپیوترهایش را هم‌زمان با سیستم‌عامل آیفون‌ها دردسترس قرار نمی‌دهد.

اپل گفته است که سیستم‌عامل جدید iPadOS 16.1 را برای تمام مدل‌های آیپد پرو، آیپد ایر نسل سوم و مدل‌های جدیدتر، آیپد نسل پنجم و مدل‌های جدیدتر و آیپد مینی نسل پنجم و مدل‌های جدیدتر دردسترس قرار می‌دهد. البته صرفاً آیپدهای مجهز به پردازنده‌ی M1 به بهترین قابلیت‌های iPadOS جدید مجهز می‌شوند. تحلیلگران می‌گویند اپل با iPadOS 16 شکاف بین آیپد و لپ تاپ را به کمترین حد می‌رساند. در همین حال، اپل نسخه بتای iPadOS 16.1 را به توسعه دهندگان ارائه کرده است. این اولین باری خواهد بود که نسخه 1.1 به جای نسخه 0.0 راه اندازی می شود، بنابراین به نظر می رسد که سال عرضه نرم افزار تبلت اپل است. با این حال، iOS و iPadOS ممکن است دوباره با این حرکت همگام شوند - با انتشار iOS 16.1 همزمان با iPadOS 16.1. در هر صورت، آیفون ‌ها برای لذت بردن از آغاز جدید یک شروع خواهند داشت.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه