چقدر ارزش ارتقا از نسل قبل به آیفون 14 وجود دارد

چقدر ارزش ارتقا از نسل قبل به آیفون 14 وجود دارد

ارزش خرید آیفون 14 برای چه کسانی بالاست

در حالی که در ابتدا به نظر نمی رسد یک ارتقاء واضح باشد، دلایل زیادی برای به روز رسانی گوشی قدیمی شما به آیفون 14 وجود دارد. علاوه بر صرفه جویی در هزینه، ارتقا های مهمی نسبت به نسل قبلی وجود دارد.

آیفون 14 نسبت به مدل های قبلی قابل تعمیر تر است

آیفون 14 ممکن است دقیقاً شبیه آیفون 13 به نظر برسد - هر دو قاب یکسان هستند - اما یک ارتقاء مهم در قسمت داخلی آن وجود دارد. اپل تعمیر پنل شیشه ای پشتی را بسیار آسان کرده است. اکنون می توان آن را مستقل از برد اصلی جدا کرد و تعمیرات را بسیار ارزان تر می کند. به عنوان مثال، آسیب دیدگی شیشه پشتی آیفون 14 بدون گارانتی با 149 دلار قابل تعمیر است. از آنجایی که تعمیر تنها شیشه پشتی آیفون 13 توسط اپل در دسترس نبود، جایگزینی آن به عنوان آسیب «سایر» در نظر گرفته می‌شود که نیاز به تعمیر کامل دستگاه با هزینه ‌های حدود 500 تا 600 دلار دارد. در حالی که آیفون 14 برای کاربران آیفون 13 تصمیمی بیهوده به نظر نمی رسد، مطمئناً می تواند برای دارندگان نسل قبلی آیفون باشد. اپل حسگر دوربین اصلی را برای جذب نور بیشتر تغییر داده است. حتی با A15 Bionic - نسخه موجود در iPhone 13 Pro - اپل توانست ویژگی جدید Photonic Engine را اضافه کند که به بهبود کلی عکس ها نیز کمک می کند.

علاوه بر این، اپل یک دوربین جلوی 12 مگاپیکسلی بهتر با فوکوس خودکار ارائه کرد و چند ویژگی جدید دیگر را اضافه کرد، مانند:

  • حالت اکشن: ضبط ویدیو را در شرایط نور خوب بسیار ثابت می کند.
  • حالت سینمایی اکنون در 4K: اپل اکنون به دارندگان آیفون 14 اجازه می دهد فیلم های سینمایی را با کیفیت 4K با سرعت 24 فریم در ثانیه و 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کنند. قبلا فقط می‌توانستید با کیفیت Full HD با سرعت 30 فریم بر ثانیه فیلم بگیرید.

آیفون 14 پلاس، خوش قیمت و پرطرفدار

اپل از مدل های آیفون مینی خسته شده است، بنابراین اکنون آیفون 14 پلاس را عرضه می کند. با داشتن بزرگترین باتری در یک آیفون، نمایشگر زیبای 6.7 اینچی با تراکم پیکسلی بالاتر در مقایسه با سری آیفون 13. اهمیت این آیفون که در ابتدای ماه اکتبر عرضه می شود، این است که تعداد بیشتری از کاربران آیفون می توانند بدون نیاز به هزینه بیشتر برای داشتن صفحه نمایش و باتری بزرگتر، آیفون بزرگتری داشته باشند.

مدتی است که از اتصال ماهواره ای برای آیفون شایعه شده است. با سری آیفون 14، اپل سرانجام این ویژگی را با یکپارچه سازی سخت افزاری در دسترس قرار داد. از ماه نوامبر، کاربران جدید آیفون می‌توانند برای بیش از دو سال مشترک یک طرح ماهواره ‌ای رایگان شوند تا بتوانند در صورت خارج شدن از محدوده اتصال 4G، پیام ارسال کنند و با مردم تماس بگیرند. آیفون حتی نحوه اتصال به ماهواره را هنگام اتصال نشان می دهد و سپس به شما امکان ارسال پیام یا تماس اضطراری را می دهد. این ویژگی در ابتدا برای کاربران کانادایی و آمریکایی در دسترس خواهد بود.

تشخیص تصادف

Crash Detection یکی دیگر از ویژگی های انحصاری موجود در سری آیفون 14 است. آیفون 14 اکنون می تواند تصادف شدید خودرو را تشخیص دهد و هنگامی که کاربر بیهوش است یا نمی تواند به آیفون خود دسترسی پیدا کند، به طور خودکار خدمات اضطراری را شماره گیری می کند. این قابلیت ‌ها بر روی قطعات موجود، مانند فشارسنج، که اکنون می‌تواند تغییرات فشار کابین را تشخیص دهد، GPS برای ورودی اضافی برای تغییرات سرعت، و میکروفون که می‌تواند صداهای بلند معمولی تصادفات شدید خودرو را تشخیص دهد، ساخته شده است.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه