غذا ساز های چند کاره بهتر هستند یا تک کاره

غذا ساز های چند کاره بهتر هستند یا تک کاره

آشپزخانه قلب خانه است، این جمله حقیقتا درست است، ما غذا را با عشق و علاقه درست می‌کنیم، بسیاری از مواد غذایی را باهم ترکیب می‌کنیم تا طعمی بی‌نظیری به وجود آوریم و به واسطه آن کل خانواده را گردهم می‌آوریم و علاقه خود را با دورهم بودن نشان می‌دهیم. غذا یک نیاز ضروری و اساسی برای انسان است که ساعت‌ها وقت صرف پختن و درست کردن آن می‌کردیم، اما در دنیای پیشرفته و با وجود تکنولوژی‌های جدید دیگر لازم نیست زمان زیادی را در آشپزخانه صرف پخت غذا کنیم. بسیاری از وسایل و وسایل آشپزخانه به کمک ما آمده‌اند تا غذا را سریع‌تر و راحت‌تر از گذشته بتوان آماده کرد. در بازار بسیار گسترده و متفاوت لوازم خانگی، انواع و اقسام لوازم خانگی برقی وجود دارند که در صورت عدم آگاهی از کارایی دقیق هر کدام و عدم شناخت نیاز خودمان از آن محصول، پیداکردن محصول مورد نظر می‌تواند بسیار ما را سردرگم کند، در این مقاله سعی کرده‌ایم به بررسی غذاساز تک کاره و چند کاره بپردازیم تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید.

غذا ساز های چند کاره

معرفی غذاساز

یک غذاساز از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است که شامل یک بدنه، یک ظرف کاسه مانند که مواد غذایی را در خود جای می‌دهد، یک تیغه فلزی S شکل برای خرد کردن مواد، درپوش پلاستیکی، قفل ایمنی و سیم برق است. یک غذاساز می‌تواند بسیاری از مواد غذایی خوراکی را که خرد کردن یا آسیاب کردن آن کاری بسیار وقت گیر و پرزحمت است برای شما در عرض چند ثانیه انجام دهد. استفاده از یک غذاساز همواره برای ما ضروری است به خصوص برای خانمهای شاغل که زمان برای آنها بسیار مهم است؛ تهیه غذای خوب و سالم برای خانواده در کمترین زمان ممکن یکی از اولویت‌های ما است. هزینه‌ای که صرف خرید غذاساز می‌کنید به عوامل مختلفی همچون سایز، ظرفیت، برند محصول، قدرت موتور، لوازم جانبی و تعداد کارهایی که می‌تواند انجام دهد بستگی دارد.

غذا ساز های تک کاره

فواید استفاده از غذاساز

شاید مهمترین فایده غذاساز این باشد که از یک طرف مواد اولیه برای پخت غذا را راحت‌تر آماده می‌کند و از طرف دیگر زمان انجام این آماده سازی را سریع‌تر میکند. در واقع به اصطلاح این وسیله به نوعی عصای دست خانم‌‌ها در آشپزخانه است. اگر شما هم از آن دسته خانم‌هایی هستید که انجام دادن کار‌های کوچک مانند خردکردن سبزی یا رنده کردن یا میکس کردن مواد خیلی زود شما را خسته می‌کند، غذاساز یک وسیله کاملا کاربردی و مفید برای شماست.

دستگاه غذاساز تک کاره یا چندکاره؟

تنوع، قیمت و برند‌های مختلف و قیمت لوازم خانگی بخصوص لوازم برقی بسیار زیاد است و تقریبا می‌توان گفت که برای هر نوع بودجه و سلیقه‌ای می‌توان وسیله مورد نیاز خود را تهیه کرد. انواع مختلفی از غذاساز‌ها با برند ها و طراحی‌های مختلف وجود دارند که میتوانند با توجه به نیاز شما کار‌های مختلفی را انجام دهند. در میان همه آنها دو مدل غذا ساز، تک کاره و یا چند کاره وجود دارد که اگر بین انتخاب این دو مردد هستید باید چند نکته زیر را مد نظر قرار دهید تا انتخاب راحت‌تری داشته باشید:

  • بودجه برای خرید غذا ساز

مسلما در هر انتخابی برای خرید، یکی از موارد مهم هزینه و قیمت آن کالا است، اینکه شما چه میزان بودجه برای خرید محصول کنار گذاشته اید در حق انتخاب شما تاثیر گذار خواهد بود. اگر بودجه یا قیمت تمام شده کالا برای شما مطرح نیست پیشنهاد می‌کنیم که از غذاساز تک کاره استفاده کنید چراکه مسلما هم قدرت بیشتری خواهد داشت و هم طول عمر دستگاه افرایش پیدا می‌کند.

 غذا ساز های

  • میزان فضای آشپزخانه مورد نیاز برای غذا ساز

فضای آشپزخانه تعیین کننده بسیاری از خریدهای ما مثل ماشین ظرفشویی، یخچال و ... خواهد بود. مسلما آشپزخانه شلوغ و پر از وسایل برقی مورد پسند نیست برای همین با توجه به نیاز خانواده و همچنین میزان فضایی که در دسترس دارید باید غذاساز مناسب خود را انتخاب کنید. اگر فضای آشپزخانه کوچک است، پس باید غذاساز چندکاره انتخاب کنید تا همزمان بتوانید چندین محصول را در یک محصول داشته باشید.

  • دستگاه غذاساز آبمیوه‌گیری داشته باشد یا نه؟

یک پرسش مهم که اغلب افراد را به اشتباه می‌اندازد وجود آبمیوه گیری بر روی همان دستگاه غذاساز است. در مورد بالا ذکر کردیم که اگر فضای آشپزخانه شما کوچک است بهتر است دستگاه غذاساز چند کاره تهیه کنید اما حتما به این نکته دقت کنید که دستگاه آبمیوه‌گیری از دستگاه غذاساز جدا باشد(یعنی یک دستگاه آبمیوه‌گیری جدا تهیه کنید) چون دستگاه آبمیوه‌گیری فشار زیادی را به دستگاه غذاساز شما وارد می‌کند و ممکن است به موتور دستگاه فشار بیاید و دستگاه شما را دچار ایراد و خرابی کند.

غذا ساز های چند کاره یا تک کاره

هرچه تعداد عملکرد‌های دستگاه زیاد باشد وسایل جانبی آن نیز بیشتر خواهد بود مسلما یک دستگاه غذاساز تک کاره وسایل کمتری نسبت به غذاسازی دارد که هم آسیاب برقی دارد و هم همزن برقی غذا است و هم کار آبمیوه گیری انجام می‌دهد. همانطور که قبلا هم بیان کردیم بهتر است دستگاه آبمیوه گیری را جدا از دستگاه غذاساز تهیه و دستگاه غذاساز را با توجه به نیاز خود به کارهای مختلفی که این دستگاه انجام می‌دهد تهیه کنید مثلا اگر آشپزی حرفه‌ای انجام نمی‌دهید و مرتب از آسیاب استفاده نمی‌کنید نیازی به خرید غذاسازی که آسیاب داشته باشد ندارید و یا اگر آبمیوه‌گیری جدا تهیه کردید اغلب آبمیوه گیرها مخلوط‌کن نیز همراه خود دارند بنابراین برای کاهش هزینه‌ها می‌توانید این عملکرد را نیز از دستگاه غذاسازی که قصد خرید آن را دارید حذف کنید.

  • میزان صدا غذا ساز

هر وسیله برقی برای کارکرد خود به برق متصل می‌شود و موتور آن در زمان کارکرد دستگاه باعث تولید صدا می‌شود و باید این را هم پذیرفت که دستگاه غذاساز یک وسیله پرسروصدا است. میزان صدای غذاساز‌ها چیزی حدود ۶۰ تا ۹۰ دسیبل است، صدای انسان در زمان صحبت کردن ۶۰ دسیبل است برای همین شما زمانی که از غذاساز استفاده می‌کنید مجبور خواهید بود بلندتر صحبت کنید تا طرف مقابل بتواند صدای شما را بشنود. اما استفاده از غذاساز نهایتا چند دقیقه طول می‌کشد و بسیاری از کار‌های شما را در همین چند دقیقه انجام می‌دهد بنابراین ارزش چند دقیقه تحمل صدای بالا را خواهد داشت؛ ضمن اینکه اصلا غذاسازی که کاملا بی‌صدا باشد موجود نیست بنابراین گول تبلیغات محصولاتی که ادعا می‌شود کاملا بی‌صدا هستند را نخورید.

غذا ساز

  • جنس و طراحی بدنه غذا ساز

جنس بدنه غذاساز عامل مهمی در دوام دستگاه دارد، مسلما هرچه جنس دستگاهی که می‌خرید از استحکام بیشتری برخوردار باشد، طول عمر و کارایی دستگاه شما هم بیشتر می‌شود. ظرف‌های غذاساز معمولا یا شیشه‌ای و پلاستیکی شفاف هستند و یا استیل؛ ظرف‌های شیشه‌ای و پلاستیکی چون هنگام مخلوط نمودن مواد با یکدیگر قابل مشاهده هستند، ممکن است جذاب تر به نظر برسند اما با گذشت زمان احتمال خش‌ دار شدن و رنگ گرفتن ظرف وجود دارد برای همین استیل می‌تواند گزینه مناسبی باشد اگر ظاهر برای شما اهمیت چندانی ندارد. تنظیمات سرعت هم یکی از عوامل مهم انتخاب دستگاه است، بعضی از دستگاه‌های غذاساز فقط یک دکمه روشن وخاموش دارند اما اغلب به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در سرعت‌های متفاوت قابل تنظیم باشند. اندازه دهنه ظرف غذاساز یک عامل کلیدی و ایمنی محسوب می‌شود. این بسیار مهم است که دهنه غذاساز به اندازه کافی بزرگ باشد که تکه های مواد غذایی به راحتی داخل آن جا شود و دستگاه بتواند مواد را خرد کند اما بلندی دهانه دستگاه یک حالت ایمنی به خصوص در برابر کنجکاوی کودکان ایجاد می‌کند که نتوانند دست خود را به سمت تیغه دستگاه ببرند. در برخی از دستگاه‌ها هم دهانه ترکیبی وجود دارد که ایمنی بالاتری را شامل می‌شود.

سخن پایانی

انواع مختلفی از غذاساز‌ها در بازار وجود دارند که سعی کنید با توجه به نیاز و بودجه خود بهترین دستگاه را انتخاب کنید. دستگاه گران همیشه به معنای کاربردی بودن آن نیست گاهی لوازم جانبی بیش‌از اندازه فقط در آشپزخانه دست و پا گیر هستند پس دستگاهی انتخاب کنید که واقعا به تمامی عملکرد‌های آن نیاز پیدا می‌کنید. حال با در نظر گرفتن موارد بالا و با یک جستجوی ساده در بخش لوازم خانگی فروشگاه اینترنتی بالاکا می­توانید با بررسی مشخصات و نظرات دیگران محصول مورد نظر خود را به­راحتی انتخاب کرده و با اطمینان از اصالت کالا و بهترین قیمت، درب منزل تحویل بگیرید.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه