احتمال رونمایی از 2 مک بوک جدید در کنفرانس WWDC 2022

احتمال رونمایی از 2 مک بوک جدید در کنفرانس WWDC 2022

اپل احتمالاً از ۲ مک بوک جدید در مراسم WWDC 2022 رونمایی می‌کند

بعد از معرفی مک استودیو در  رویداد ماه گذشته، به نظر می‌رسد معرفی مک‌های جدید امسال اپل تمام نشده و این شرکت قصد دارد تا از مک‌های دیگری نیز رونمایی کند. به گفته‌ی خبرگزاری بلومبرگ، اپل فهرستی بلندبالایی از مک‌هایی دارد که باید در سال جاری به‌روزرسانی شوند و احتمالاً در مراسم WWDC 2022 از دوتای آن‌ها رونمایی خواهد شد. بلومبرگ به این موضوع اشاره کرده که غول فناوری آمریکایی ممکن است در کنفرانس WWDC 2022 از دو مک جدید رونمایی کند. همچنین معتقد است که در فصل تابستان تعدادی دیگر از مک‌های جدید این شرکت در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. بلومبرگ در گزارش خود آورده: «اپل در حال آماده شدن برای معرفی چند مک جدید طی ماه‌های آتی است و کنفرانس WWDC 2022 محل مناسبی برای این کار است. باید بگویم که این رویداد همان جایی بود که اپل دو سال پیش به جهان اعلام کرد به جای تراشه‌های اینتل از پردازنده‌های ساخت خودش استفاده می‌کند.به من اعلام شده ۲ مک جدید در اواسط سال جاری یا اوایل نیمه‌ی دوم امسال به کاربران معرفی می‌شود که یکی از آن‌ها به احتمال بسیار زیاد مک‌بوک ایر جدید خواهد بود.»

مک بوک جدید در کنفرانس WWDC 2022

همانطور که می‌دانید اپل ماه گذشته علاوه بر محصولاتی که در ابتدای خبر به آن‌ها اشاره شد، از تراشه‌ی M1 اولترا خود نیز رونمایی کرد. اگر پیش‌بینی‌های گورمن صحت داشته باشد و با توجه به اینکه احتمالاً سری تراشه‌ی M1 عضو جدیدی نخواهد داشت، انتظار داریم که مک‌بوک ایر جدید با تراشه‌ی M2 از راه برسد. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، این لپ‌تاپ از طراحی جدیدی بهره می‌برد و شکل ظاهری آن تا حدودی یادآور آی‌مک ۲۴ اینچی خواهد بود. این محصول جدید اپل طبق آخرین شایعه‌های منتشر شده، احتمالا از طراحی ناچ بالای نمایشگر استفاده خواهند کرد. همچنین گفته می‌شود که مک‌بوک ایر‌های جدید طراحی بسیار زیباتری نسبت به نسل قبل خواهند داشت و به نظر می‌رسد که اپل قصد دارد در طراحی خود تغییراتی ایجاد کند. این گجت‌ها مدت‌هاست که از طراحی ضخیم‌تر قسمت پشتی و طراحی بسیار ظریف قسمت جلویی بهره می‌برند. اما مک‌بوک ایر ۲۰۲۲ به نظر می‌رسد دارای طراحی ظاهری مسطحی در لبه‌های بالایی و پایینی خود خواهد بود.

احتمال رونمایی از 2 مک بوک جدید در کنفرانس WWDC 2022
مک بوک جدید در کنفرانس WWDC 2022

در حالی که در ابتدا تصور می‌شد که مک‌بوک ایر جدید با نمایشگر miniLED روانه‌ی بازار شود، اما به نظر می‌رسد که این موضوع حقیقت ندارد. از دیگر ویژگی‌های احتمالی این لپ‌تاپ می‌توانیم به بهره‌گیری از پورت‌های بیشتر، پشتیبانی از مگ‌سیف و بهبود دوربین‌های فیس‌تایم اشاره کنیم. این روزنامه‌ مشهور در ادامه‌ی توضیحات خود افزود: « اپل روی مدل‌های دیگری نیز کار می‌کند که شامل یک مک مینی به روز‌رسانی شده و آی‌مک ۲۴ اینچی به همراه یک مک‌بوک پروی ارزان‌ قیمت برای جایگزینی مدل ۱۳ اینچی قدیمی می‌شوند. در ضمن نباید مدل‌های مک پرو و آی‌مک پرو را نیز از قلم بیاندازیم.» در جدیدترین اخبار انتشار یافته، به تغییرات چشمگیری که قرار است در سیستم عامل جدید اپل یعنی iOS 16 شاهد آن باشیم نیز اشاره شده است. همانطور که می‌دانید، احتمالاً در رویداد پیش‌روی اپل ما شاهد معرفی iOS 16 به همراه iPadOS 16 و watchOS 9 خواهیم بود.

مک بوک جدید در کنفرانس WWDC 2022

در رابطه با این موضوع اعلام شده که قرار نیست اپل در نسخه‌ی جدید سیستم عامل خود بازطراحی‌های را صورت دهد، اما iOS 16 پیشرفت چشمگیری خواهد داشت که از جمله قابلیت‌های جدید آن می‌توان به به‌روزرسانی نوتیفیکیشن‌ها و ویژگی‌های جدید ردیابی سلامت اشاره کرد. بلومبرگ بر این باور است که سیستم عامل جدید اپل واچ یعنی watchOS 9 نیز احتمالاً آپدیت‌های مهمی را برای ویژگی‌های ردیابی فعالیت و سلامت خود دریافت خواهد کرد. همچنین او به بهبود رابط‌ مالتی تسکنیگ iPadOS نیز اشاره کرده که کاربران خیلی در iPadOS 15 از آن رضایت نداشتند. در نهایت باید منتظر برگزاری رویداد WWDC باشیم که از تاریخ ۱۶ الی ۲۰ خرداد برگزار و محصولات جدید غول فناوری آمریکایی به کاربران پرشمار آن معرفی خواهد شد.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه