پیک ششم، جنگ با اومیکرون

پیک ششم، جنگ با اومیکرون

جنگ با اومیکرون از همین حالا!

مدتی هست که از شناسایی واریانت اومیکرون در ایران میگذره و طی روزهای اخیر شاهد گزارشاتی از افزایش مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی با تشخیص کووید هستیم. این موضوع میتونه زنگ خطر رو برامون به صدا دربیاره که اگر راهکارهای مقابله با این واریانت رو بلد نباشیم امکان داره این روزهای آروم به پیک سختی تبدیل بشه.

اما راهکارها

  • تکمیل واکسیناسیون

اگر هنوز واکسن نزده اید هرچه سریع تر برای این موضوع اقدم کنید و اگر هر دو دوز واکسن تزریق کردید و سه ماه از دوز دوم گذشته، برای دریافت دوز بوستر مراجعه کنید.

  • درمان زودرس

در فصل سرما هستیم و علائم سرماخوردگی، آنفولانزا و کرونا میتونه شباهت هایی باهم داشته باشه اگر متوجه هرگونه علائمی شدید که به کرونا شک کردید هرچه سریع تر به پزشک مراجعه کنید تا با تجویز درمان مناسب از پیشرفت بیماری جلوگیری کنه.

  • ماسک

از جمله کارهای مهمی که برای مقابله با اومیکرون باید انجام بدیم جلوگیری از ورود ویروس به بدن یا به حداقل رسوندن این موضوع است که این کار رو ماسک به بهترین شکل میتونه انجام بده. اما ماسک مناسب در مقابل اومیکرون چیه؟!

باید بدونیم که دوعامل موثر بر ابتلا به بیماری کویید19، لود (تعداد ویروس) و زمان مواجهه است برای ابتلا به بیماری باید تعدادمشخصی از ویروس وارد بدن بشه و این موضوع حتی بر روی شدت بروز علائم هم تاثیر داره.

اما در مورد اومیکرون

در اومیکرون تعداد ویروس که لازمه به بدن وارد بشه تا بیماری کووید ایجاد بشه، نسبت به سایر واریانت ها، پایینتر هستش وهمین موضوع باعث میشه ویروس با سرعت بیشتری در جامعه پخش بشه از جمله بهترین روش هایی که میتونیم از ورود ویروس به بدن جلوگیری کنیم ماسک است. به همین دلیل، دراین دوران توصیه میشه افراد به تنهایی از ماسک های پارچه ای استفاده نکنند. از جمله مهمترین لایه هایی که در ماسک ها استفاده میشه ملت بلون و اسپان باند هستش که درحال حاضر از جمله ماسک هایی که میتونیم استفاده کنیم میشه به KN95 ،N95 ،KF94 و در انتها ماسک های پزشکی استاندارد مثل ماسک سه لایه پزشکی برند توس نگاه و ماسک برند حیات اشاره کرد. شما میتوانید تنوعی از بهترین ماسک ها را در فروشگاه اینترنتی بالاکا ببینید وتهیه کنید.

کلام آخر

اگر میخواهیم این پیک خیلی سریع تر از پیک های قبلی تموم شه و شدت نگیره لازمه از همین الان یه بار دیگه سفت وسخت موارد زیر رو رعایت کنیم:

  • ماسک بزنیم و نکات بهداشتی رو رعایت کنیم
  • واکسن بزنیم و از دوز بوستر هم غافل نشیم
  • در صورت مشاهده علائم، خودتون رو قرنطینه و با پزشک مشورت کنید.
  • مراقب سلامتی خودتون و اطرافیانتون باشید.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه

نظرات 1

کرونا هم که تموم نمی شه :/
۱۴۰۰/۱۱/۹