بتای عمومی ios16 رسما منتشر شد

بتای عمومی ios16 رسما منتشر شد

بتای عمومی ios16 و تغییرات آن

اپل نسخه‌ های iOS 16 و iPadOS 16 خود را در ماه گذشته در کنفرانس جهانی توسعه‌ دهندگان خود (WWDC) معرفی کرد و از آن زمان تاکنون چند نسخه پیش‌ نمایش و غیر رسمی را برای توسعه‌ دهندگان عرضه کرده است. با این حال، از امروز، می‌توانید در نصب نسخه‌ های آینده نیز مشارکت کنید، زیرا بتای عمومی اکنون برای iOS 16 و iPadOS 16 فعال است. این بدان معناست که اگر آیفون یا آیپد سازگار دارید، اکنون می‌توانید آن را در سایت اپل ثبت‌نام کنید و اولین نسخه بتا عمومی را از امروز به‌عنوان یک بروزرسانی نرم‌ افزاری و زودتر از بقیه دریافت خواهید کرد. از الان به بعد، نسخه‌های بتای عمومی بعدی را نیز به‌عنوان به‌روزرسانی‌ های نرم‌افزار دریافت خواهید کرد، تا زمانی که نسخه نهایی در پاییز امسال راهی بازار عرضه شود. پس از نصب نسخه رسمی و اصلی، از پروفایل بتای خود خارج خواهید شد.

بتای عمومی ios16
بتای عمومی ios16

در بتای عمومی IOS16 باید منتظر چه چیزی باشیم؟

از آنجایی که این اولین نسخه بتا عمومی است، نباید انتظار داشته باشید که بی عیب و نقص باشد. احتمالاً مشکلات زیادی با آن همراه باشد و باگ های آزاردهنده وجود دارد، بنابراین توصیه نمی شود آن را روی آیفون یا آیپد اصلی خود نصب کنید. iOS 16 دارای یک لاک اسکرین جذاب است که می‌توان آن را با والپیپرها، ساعت‌ها و ویجت‌ها سفارشی کرد، در حالی که اعلان‌ها اکنون از پایین شروع به نمایش میکنند. چندین همچنین از چند لاک اسکرین شخصی سازی شده نیز پشتیبانی می‌شوند و می‌توانند با حالت‌های فوکوس و مطابق با خواسته شما مرتبط شوند. برنامه Messages نیز به‌روزرسانی‌هایی دریافت کرده است، از جمله پشتیبانی از ویرایش، حذف و علامت‌گذاری پیام‌ ها به‌عنوان خوانده‌ نشده، در حالی که SharePlay دیگر محدود به FaceTime نیست، بنابراین می‌توانید از پیام‌ها برای برقراری ارتباط با افرادی که محتوا را با آنها به اشتراک می‌گذارید استفاده کنید. در مورد FaceTime، تماس ها را می توان از یک دستگاه به دستگاه دیگر منتقل کرد، همچنین که برنامه Health اکنون دارویی را که مصرف می کنید ردیابی می کند - البته اگر اجازه بدهید.

چیزهای جدید جالب دیگری در این نسخه عرضه شده است که می توانید آنها را امتحان کنید - برای مثال در iPad یک برنامه آب و هوا و یک سیستم چند وظیفه ای جدید به نام Stage Manager دریافت می کنید. شما میتوانید تمام تغیرات ios16 را در در اینجا مشاهده کنید.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه