از کیف و کاور گوشی استفاده کنیم یا نه؟

از کیف و کاور گوشی استفاده کنیم یا نه؟

همان طور که مطلع هستید یک عادت رایج و اشتباه اما جا افتاده در بین افراد این است که بلافاصله پس از خرید گوشی هوشمند به فکر خرید قاب و یا گارد به منزله حفاظت از گوشی هستند و ساعات زیادی را معمولا صرف پیدا کردن طرح و نقش دل خواهشان می‌کنند. در این مطلب تصمیم گرفتیم نکات مثبت و منفی استفاده از کیف و کاور گوشی را بررسی کنیم تا تصمیم‌گیری خرید آن برای شما راحت شود.

آیا استفاده از قاب و کاور گوشی موجب گرم شدن بیش از حد گوشی و خرابی سخت افزار آن می‌شود؟

سیستم‌های سخت افزار تمامی گوشی‌های هوشمند به گونه‌ای نیستند که مثل کامپیوتر یا لپ تاپ خیلی زود داغ کنند ولی در هر صورت اگر از گوشی موبایل خود برای استفاده از برنامه و انجام بازی‌های خیلی سنگین استفاده می‌کنید یا با گوشی به صورت طولانی مدت کار می‌کنید و قاب یا کاوری روی گوشی شما است که به خوبی رسانای گرما نباشد و هر چه گرما هست را در خودش محفوظ می‌کند باعث می‌شود با داغی زیاد و بیش از حد گوشی باعث خرابی قطعات سخت افزاری گوشی شما خواهد شد. هم‌چنین توصیه می‌شود هنگامی که گوشی در شارژ است از آن استفاده کنید زیرا این کار سبب داغی بیش از حد و خرابی قطعات می‌شود و دقیقا در مورد قاب هم این موضوع صدق می‌کند. هنگامی که با برنامه و بازی‌های سنگین طی طولانی مدت کار می‌کنید، گوشی به شدت داغ می‌شود و خود قاب هم باعث افزایش این گرما می‌شود و در نتیجه منجر به خرابی گوشی شما خواهد شد. البته این داغ شدن گوشی در قاب و تخریب سخت افزار هنگامی اتفاق می‌افتد که ساعت‌ها برنامه و بازی‌های سنگین گوشی را اجرا کنید. هم‌چنین افزایش گرما کاور به کیفیت قاب و کاور موجود روی گوشی نیز بستگی دارد. اگر شما مشکل گرم شدن بیش از حد و غیر طیعی تلفن همراه دارید این مسئله نیز بدون شک تاثیر مستقیم دارد و یکی از دلایل اصلی گرم شدن باتری گوشی شما است.

جمع شدن باکتری و آلودگی‌ها

طی تحقیقاتی که یکی از نشریه‌های آلمانی با همکاری سازمان جهانی بهداشت انجام داده است، نشان از این است که باکتری و آلودگی بر روی گوشی‌های هوشمند همراه چندین برابر از باکتری‌ها و کثیفی‌های سرویس‌های بهداشتی بیش‌تر بوده و قطعا عامل اصلی بیماری برای افراد با سیستم بدنی ضعیف است. اما متاسفانه تمیز کردن بیش از حد گوشی نیز ممکن است باعث خرابی آن شود. در نتیجه استفاده از کاور باعث می‌شود بتوانید به راحتی آن کاور را تعویض و تمیز کنید و بهداشت را رعایت کنید.

محافظت از گوشی همراه شما در برابر ضربه و آسیب‌های مختلف

بدون شک واضح‌ترین فایده‌ استفاده از کاور و قاب گوشی، محافظت از گوشی در برابر ضربه و خط و خش است. معمولاً برای همه اتفاق می‌افتد که گوشی از دستشان بیافتد و مسئله این است که معمولاً گوشی‌های هوشمند به راحتی از دست سر می‌خورند، حتی ممکن است شخص دیگری به دست ما ضربه بزند و گوشی روی زمین بیافتد و یا حتی ممکن است گوشی از روی میز سر بخورد و با شدت زیادی به زمین اصابت کند. اگر جزو کسانی باشید که گوشی‌شان روی زمین افتاده، احتمالاً حس بسیار بدی را از آن لحظه به یاد می‌آورید. در واقع صدمه دیدن گوشی به موارد زیادی بستگی دارد. در برخی مواقع شدت ضربه زیاد نیست و حتی آسیبی به گوشی بدون قاب هم وارد نمی‌شود، اما گاهی اوقات، شدت اصابت بسیار زیاد است به طوری که حتی ممکن است قاب گوشی نیز آسیب ببیند. در چنین مواقعی، خرید قاب‌های باکیفیت و محکم که بتوانند میزان اصابت شدید را تحمل کنند توصیه می‌شود. شاید بتوان بهترین نوع قاب‌ها را قاب‌های ژله‌ای نرم یا سیلیکونی دانست. این نوع قاب‌ها، معمولاً دارای بدنه بسیار مقاومی هستند که درون آن‌ها از مواد اسفنج مانند نرمی استفاده شده است. بنابراین در صورتی که به گوشی ضربه وارد شود به دلیل بدنه‌ داخلی نرم این نوع از قاب‌ها، آسیب جدی به گوشی وارد نخواهد شد. آسیب پذیرترین قسمت گوشی‌های هوشمند، صفحه نمایش آن‌ها هستند که معمولا توسط قاب‌ها محافظت نمی‌شوند. البته گلس‌های مقاومی برای محافظت وجود دارند اما مقصود اصلی قاب‌های پشت دیوایس هستند که به محض افتادن از دست سبب آسیب جدی به آن‌ها و شکستن آن‌ها خواهد شد.

حفظ قیمت گوشی

اگر اهل تعویض گوشی هستید، پس هرگز از خرید قاب طفره نروید. برای اینکه بتوانید گوشی کار کرده‌ خود را با قیمت خوبی بفروشید، نباید هیچ ‌گونه خط‌ و خشی برداشته باشد. برای جلوگیری از ایجاد خط‌ و خش هم بهترین راه استفاده از قاب‌ و کاور مخصوص گوشی شما است.

کاهش آنتن دهی گوشی تلفن

یکی دیگر از مواردی که استفاده از قاب به همراه دارد کاهش میزان آنتن دهی گوشی تلفن است اما این موضوع به حدی نیست که در تماس یا کارهای روزانه اختلال ایجاد کند.

پوشاندن زیبایی تلفن همراه

یکی از دلایل مهم استفاده نکردن از قاب‌ها پوشاندن زیبایی تلفن همراه است. امروزه دیوایس‌های هوشمند باریک، شفاف و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. در دنیای امروز طراحان کمپانی‌های تولید کننده گوشی مانند سامسونگ توجه بسیار زیادی به طراحی گوشی‌های هوشمند می‌کنند تا آن‌ها را مدرن‌تر و زیباتر طراحی کنند. هم‌چنین استفاده از کاور سبب از بین بردن نسخه‌های رنگ‌های خاص مانند طلایی، قرمز، سیلور و... می‌شود. البته امروزه با تنوع بسیار بالا کاور و قاب‌های گوشی این امکان برای شما فراهم شده که آن را متناسب با سلیقه خود انتخاب کنید.

جنس‌های متفاوت

مواد اولیه برخی از قاب‌ها بسیار نامرغوب هستند و از این رو در برابر تغییرات آب و هوایی به شدت واکنش می‌دهند و شکننده هستند اما در مقابل استفاده از قاب‌های جنس مرغوب و با کیفیت به دلیل مواد اولیه عالی حفاظت از تلفن همراه شما را تضمین می‌کنند.

کم شدن سطح اصطکاک و سرقت گوشی

در برخی موارد قاب‌هایی که سطح اصطکاک مناسبی ندارند سبب افتادن گوشی از دست یا جیب شما می‌شوند و در نتیجه آسیب جدی به گوشی وارد می‌کنند. هم‌چنین مناسب نبودن سطح اصطکاک باعث سرقت راحت‌تر تلفن از داخل کیف شما نیز خواهد شد. در نتیجه توجه به کیفیت قاب و کاور و اصطکاک آن حائز اهمیت است.

کاهش شفافیت و کیفیت تصویر

در صورت استفاده از قاب‌های غیر استاندارد ممکن است کیفیت تصویر از عکس‌های دلخواهتان را نداشته باشید و این مورد در برخی موارد به دلیل بازتاب نور فلش و یا پایین آمدن عملکرد زوم نیز امکان دارد.

کاهش کیفیت تماس

در بسیاری از موارد دیده شده‌است که استفاده از قاب‌های نامناسب از دلایل اصلی پرش آنتن و یا کاهش کیفیت صوتی و صدا می‌شود، به صورتی که شما را وادار به استفاده از هندزفری می‌کند.

تعویض بیش از حد گوشی

اگر از دسته افرادی هستید که مرتب با گوشی‌های جدید همراه نیستید و به روز مدل گوشی خود را عوض نمی‌کنید، استفاده از کاور و قاب باکیفیت و مقاوم از گوشی شما به طور کامل حفاظت می‌کند و از تعویض بیش از حد گوشی جلوگیری می‌کند. در نتیجه این ویژگی در کاهش هزینه‌ها نیز نقش چشم‌گیری دارد.

جمع ‌بندی

به طور کلی سعی کردیم تمام نکات مثبت و منفی را به طور کامل بررسی کنیم. اما در پایان باز هم در کنار تمام ویژگی‌های منفی، مهم‌ترین نکته استفاده از کاور و قاب نقش حفاظتی آن است که هزینه ‌کردن برای خرید یک قاب محافظ خوب و باکیفیت قطعا ارزشش را دارد تا تلفن همراه گران قیمت شما را از بسیاری از اتفاقات غیر قابل ‌پیش‌‌ بینی نجات‌ دهد. شما میتوانید جهت خرید انواع کیف و کاور گوشی به فروشگاه اینترنتی بالاکا مراجعه کنید.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه