معرفی بهترین لپ تاپ گیمینگ

معرفی بهترین لپ تاپ گیمینگ

لپ تاب گیمینگ یا بازی همان طور که از نامش مشخص است لپ تاپ مخصوص بازی کردن است. این لپ تاپ ها به دلیل قدرت بالای سخت افزارشان وزن بیشتری دارند. علاوه بر این سیستم تهویه بزرگتری داشته و دارای پردازنده و گرافیک پرتوان و نمایشگر مخصوص می باشند. هدف از خرید لپ تاپ گیمینگ فقط بازی نیست بلکه برای کارهای سنگین گرافیکی و برنامه هایی که برای اجرا شدن به پردازش پیچیده نیازدارند نیز قابل استفاده است. نوع گرافیک و ظاهر دستگاه بزرگترین تفاوت لپ تاپ گیمینگ  و لپ تاپ صنعتی می باشد. لپ تاپ های مخصوص گیمینگ جزء گران ترین لپ تاپ ها محسوب می شوند. بهتر است که بدانید مهم ترین فاکتور برای انتخاب لپ تاپ گیمینگ کارت گرافیک است. در واقع اینکه چه بازی هایی و با چه کیفیتی می توانید اجرا کنید به کارت گرافیک بستگی دارد. بنابراین هنگام خرید لپ تاپ مخصوص بازی باید قبل از هر چیز به کارت گرافیک آن توجه کنید. استفاده از لپ تاپ هایی که کارت گرافیک مجزا ندارند و پردازنده گرافیکی با CPU یکپارچه است باعث می شود فقط بازی های قدیمی با تنظیمات گرافیکی خیلی پایین را بتوانید اجرا کنید. لپ تاپ های گیمینگ امروزه در دسته کالا های دیجیتال نسبت به سایر لپ تاپ ها طرفداران بیشتری دارند. به طور کلی می توان گفت بهترین لپ تاپ گیمینگ مدلی است قدرتمندترین پردازنده گرافیکی را داشته باشد و بررسی کیفیت نمایشگر، رم و پردازنده مرکزی در قدم های بعدی است. لپ تاپ مخصوص بازی مخصوصا مدل های گران قیمت و قدرتمند آن برای جاگزین شدن کامپیوتر رو میزی طراحی شده است و اصطلاحا به آن Desktop Replacement می گویند. این لپ تاپ ها بسیار سنگین بوده و شارژدهی باتری آن ها ضعیف است و باید مدام از آداپتور برق استفاده کنید. بنابراین نمی توانید زیاد از آن به عنوان لپ تاپ قابل حمل استفاده کنید.

ویژهای لپ تاپ مخصوص بازی

  • توانمندی پردازنده های آن بسیار بالا است
  • دارای قدرتمندترین پردازنده های گرافیکی هستند
  • در کنار حافظه ظرفیت بالای HDD، از حافظه SSD استفاده می کند
  • رزولوشن و نرخ نوسازی نمایشگر بالاست
  • به علت به کار رفتن سیستم خنک کننده قوی در آن معمولا دارای طراحی با ضخامت بیشتر است
  • نوع طراحی خاص و دارای فضایی با نورپردازی RGB است
  • عمر باتری کوتاه تری دارند
  • دارای وزن زیاد می باشد بنابراین قابلیت حمل آن پایین است

از لپ تاپ گیمینگ به علت داشتن CPU و GPU قدرتمند می توان در امور دیگری بهره برد که از جمله آن می توان به انجام محاسبات مهندسی، کاربری های سنگین و ... اشاره کرد. اما باید گفت در این زمینه ها ایده آل نیست و اگر بازی هدف اصلی شما نیست گزینه های مناسب تری با توان پردازشی بالاتر وجود دارد.

بهترین لپ تاپ های گیمینگ را می توان به چهار دسته زیرتقسیم کرد:

  • اقتصادی (حداکثر تا 25 میلیون تومان)
  • میان رده (حداکثر تا 30 میلیون میلیون تومان)
  • بالارده (حداکثر تا 40 میلیون تومان)
  • پرچم دار (حداکثر تا 100 میلیون)

بهترین لپ تاپ گیمینگ اقتصادی

جالب است که بدانید برای خرید لپ تاپ گیمینگ باید حداقل 25 میلیون تومان هزینه کنید. لپ تاپ های گیمینگ که قیمتشان کمتر از 25 میلیون تومان است، کارت‌های گرافیک GeForce GTX 1650 در آن ها به کار رفته است. لپ تاپ های مخصوص بازی که دربازه قیمتی 25 میلیون قرار دارند، برای اجرای بازی های کامپوتری از رزولوشن Full HD بهره برده و تنظیمات گرافیکی متوسطی دارند. تنظیمات گرافیکی را در بازی های سنگین باید بر روی حداقل قرار دهیم تا به نرخ 60 فریم بر ثانیه که نرخ مطلوبی است برسیم.

لنوو آیدیاپد گیمینگ 3

لنوو آیدیاپد گیمینگ 3 جزء اقتصادی ترین لپ تاپ های گیمینگ موجود در بازار ایران به حساب می آید. لپ تاپ لنوو آیدیاپد گیمینگ 3  دارای مدل های گوناگون با سخت افزارهای متنوع می باشد. در حال حاضر می توانید با قیمت پایین تر از 25 میلیون تومان، مدلی از آن که دارای پردازنده نسل دهم Core i5  به همراه 16 گیگا بایت رم، حافظه ی هیبریدی و  کارت گرافیک GeForce GTX 1650 با  4GB حافظه اختصاصی است  را خریداری کنید. گیمینگ 3 دارای نمایشگر 15 اینچی با فناوری IPS و همچنین دقت Full HD و دارای کیبورد جزیره ای با نور پس زمینه به رنگ آبی می باشد. این لپ تاپ گیمینگ دارای بدنه مشکی یا سرمه ای می باشد.

ایسوس TUF FX505

ایسوس TUF FX505 یکی از لپ تاپ گیمینگ اقتصادی به شمار می آید که بسیار محبوب می باشد. TUF که مخفف The Ultimate Force می باشد،به محصولات گیمینگ ایسوس که رده اقتصادی هستند اشاره دارد. هزینه این لپ تاپ حدود 25 میلیون تومان است و دارای کارت گرافیک GeForce GTX 1650 با 4GB حافظه گرافیکی مجزا و پردازنده نسل سوم رایزن 7 و نمایشگر 15 اینچ با نرخ نوسازی 120 هرتز می باشد. نورپردازی زرد و نارنجی که نماد TUF می باشد در طراحی ایسوس FX505، توجه بسیاری از گیمرها را به خود جلب کرده است.

بهترین لپ تاپ گیمینگ میان رده

لپ تاپ های گیمینگ میان رده اوضاع بهتری دارند که بازه قیمتی آن ها حدودا 25 تا 30 میلیون تومان می باشد. بر روی این لپ تاپ ها میتوانید بازی های بیشتر با گرافیک بالاتر اجرا کنید. اما در حقیقت در این بازه قیمتی نیز نمی توانید یک لپ تاپ با کیفیت فوق العاده پیدا کنید که بتوانید تمام بازی ها را با بالاترین گرافیک بر روی آن اجرا کنید. لپ تاپ های گیمینگ میان رده دارای  دارای طراحی های خاص بعلاوه کیبورد با نور پس زمینه رنگارنگ می باشند.

اچ پی پاویلیون گیمینگ 16

اچ پی پاویلیون گیمینگ از لپ تاپ های میان رده ای است که امکانات خوبی را ارائه می دهد. به لطف لپ تاپ های Omen، اچ پی توانست به برندی دوست داشتنی در بازار کامپیوترهای گیمینگ تبدیل شود. پاویلیون گیمینگ را می توان برای آن دسته از گیمرهایی که توان پرداخت قیمت بالای Omen را ندارند معرفی کرد. هم اکنون با قیمتی حدود 30 میلیون تومان میتوان مدلی از سری پاویلیون گیمینگ 16 را تهیه کرد که دارای کارت گرافیک GeForce GTX 1660 Ti نسخه Max-Q، نمایشگری ۱۶ اینچی با نرخ نوسازی 144 هرتز و پردازنده‌ی نسل دهم Core i5 می باشد. با توجه به سخت افزار این لپ تاپ و نرخ نوسازی بالا در نمایشگر آن، برخی بازی های سبک مانند فیفا 21 و Overwatch می تواند بسسار روان اجرا شود. همچنین پاویلیون گیمینگ 16 دارای کیبورد جزیره ای با نور پس زمینه رنگی می باشد و از بلندگوهای استریو که ساخت شرکت B&O می باشد بهره می برد. و البته به ابعاد بزرگ و وزن بالای آن نیز باید اشاره کنیم.

لنوو لیجن 5

لنوو لیجن 5 از پرفروش ترین لپ تاپ های گیمینگ در بازار ایران به شمار می آید. هزینه مدل های مختلف لیجن 5 حداقل 30 میلیون تومان می باشد و جزء لپ تاپ های گیمینگ میان رده به شمار می آید. البته منظور از میان رده قیمت دلاری آن است! مانند لپ تاپ های دیگر لنوو، لنوو لیجن 5 دارای قدرت پردازشی بالایی است. با این محدوده قیمت می توانید مدلی شگفت انگیز با مقدار رم و حافظه بالا، پردازنده نسل چهارم رایزن 7 و کارت گرافیک GeForce GTX 1660 Ti فراهم کنید. توجه داشته باشید که لپ تاپ لنوو از مدل استاندارد GTX 1660 Ti استفاده کرده که بین 10 تا 15 درصد سرعت بیشتری نسبت به مدل Max-Q دارد.

ایسوس زفیروس G14 GA401IH

زفیروس G14 یکی از دلبراترین و لوکس ترین لپ تاپ گیمینگ می باشد. وزن این لپ تاپ کم بوده و برابر 1.7  کیلوگرم می باشد و ضخامت آن کمتر از 2سانتی متر می باشد. با محدوده قیمت 30 میلیون تومان می توانید مدلی از آن را تهیه کنید که دارای پردازنده رایزن 7 مدل 4800HS است ( پردازنده بسیار قدرتمندی می باشد) و همچنین دارای میزان SSD بالا و کارت گرافیک GeForce GTX 1650 می باشد. بدنه این مدل بسیار باریک و وزن کمی دارد و دارای امکاناتی شگفت انگیز همچون نمایشگری با رنگ های دقیق، سیستم صوتی پیشرفته ، حافظه SSD بسیار سریع و مهم تر از همه اینها فناوری AniMe Matrix را در اختیار شما قرار می دهد.

بهترین لپ تاپ گیمینگ بالارده

از امکاناتی که لپ تاپ گیمینگ رده بالا در اختیار شما قرار می دهد میتوان به نمایشگرهایی با نرخ نوسازی بالا، رم زیاد، پردازنده های پرچم دار، پردازنده های گرافیکی با قدرت بالا و کیبوردهای رنگارنگ اشاره کرد. با خرید لپ تاپ گیمینگ رده بالا می توانید هر گونه محاسباتی را به آسانی انجام دهید.

ایسوس TUF Dash F15 FX516PM-A

ایسوس TUF Dash F15 قدرتمندترین لپ تاپ تا سقف 40 میلیون تومان در بازار است. البته در بازار ایران می توان مدلی از TUF Dash F15 را پیدا کرد که حدود 39 میلیون تومان است. این مدل دارای پردازنده نسل یازدهم Core i7 و کارت گرافیک GeForce RTX 3060 می باشد. سخت افزار این مدل به قدری قدرتمند است که حتی می توانید بازی های سنگین مانند Red Dead Redemption 2 و یا Crysis Remastered را با بالاترین تنظیمات گرافیکی و رزولوشن Full HD بر روی آن اجرا کنید. همچنین بازی های سبک تر با رزولوشن 4K نیز قابل اجرا هستند مانند Doom Eternal و The Witcher 3.  لپ تاپ ایسوس TUF Dash F15 دارای امکانات دیگری از جمله نمایشگر 144 هرتز،  کیبورد جزیره ای با نور پس زمینه آبی اشاره کرد. همچنین دارای استاندارد نظامی مقاومت بدنه در مقابل ضربه، لرزش، شوک و دما می باشد. 

ایسر پردتور هلیوس 300

سری پردتور دارای امکانات شگفت انگیز و قابلیت هایی خاصی می باشد، از همین رو بسیار محبوب شده است. پرداتور هلیوس 300 در حال حاضر با قیمتی حدود 36 میلیون تومان می باشد. این مدل دارای  کارت گرافیک GeForce RTX 2060 می باشد و اگر توجه کنید از TUF Dash F15 کمتر است. اما از آنجایی دارای قیمت پایین تر و امکانات بیشتری است، طرفداران خودش را دارد. برخی از امکانات لپ تاپ ایسر شامل استفاده از سیستم خنک کننده پیشرفته برای جلوگیری ازافت کارایی سخت افزار، دارای قابلیت تنظیم نور پس زمینه برای تمام کلیدها و دارای کلید توربو برای اینکه در صورت نیاز سرعت دستگاه را افزایش دهد و ... می باشد.

ایسوس زفیروس G14 GA01IV

مدلی از ایسوس زفیروس G14 با قیمت کمتر از 40 میلیون تومان در دسته لپ تاپ گیمینگ بالارده قرار می گیرد. این مدل دارای کارت گرافیک GeForce RTX 2060 و پردازنده رایزن 9 مدل 4900HS (که پردازنده قدرتمندی است) می باشد. زفیروس G14 از نظر قدرت پردازشی در حد پردتور ایسر می باشد، و شما با توجه به نیازتان باید یکی از آن ها انتخاب کنید. زفیروس G14 دارای نمایشگر باکیفیت تر، بدنه سبک تر و باریک تر، باتری کارآمدتر و دارای فناوری AniMe Matrix می باشد. اما پردتور هلیوس 300 ارزان تر، دارای سیستم خنک کننده قدرتمند است و نور پس زمینه کیبورد مرا می توانید به هر رنگی خواستید شخصی سازی کنید. توجه داشته باشید که بیشتر بازی های روز با رزولوشن Full HD و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه در زفیروس G14 و پردتور هلیوس 300 قابل اجرا است.

بهترین لپ تاپ های گیمینگ پرچم دار

افرادی که خود را عضوی از PC Master Race می‌دانند و برای هزینه کردن هیچ محدودیتی ندارند و از خواب و خوراک خود برای داشتن یک سخت افزار قدرتمند می زنند بهتر است که نگاهی به لپ تاپ های گیمینگ پرچم دار بیاندازند.

ایسوس  TUF Dash F15 FX516PR

سری TUF Dash F15 ایسوس از کارت‌های گرافیک سری RTX 3000 استفاده می کنند. اگر برای هزینه کردن هیچ محدودیتی ندارید  و می توانید تا 60 میلیون تومان هزینه کنید TUF Dash F15 را به شما پیشنهاد می کنیم. البته این بار از مدلی صحبت می کنیم که دارای کارت گرافیک GeForce RTX 3070 و پردازنده نسل یازدهم Core i7 بوده و حافظه SSD آن یک ترابایت می باشد. به احتمال قوی این سخت افزار نیاز شما را برطرف می کند زیرا RTX 3070 می تواند حتی بازی Doom Eternal با بالاترین تنظیمات گرافیکی و نرخ 150 فریم بر ثانیه اجرا کند. و از آنجایی که نرخ نوسازی نمایشگر آن  144 هرتز می باشد، بیشتر بازی های روز بسیار روان بر روی آن اجرا می شود. باید بدانید که تمرکزاصلی ایسوس در TUF Dash F15 بر روی سخت افزار بوده و امکانات شگفت انگیزی مثل شخصی‌سازی نور پس‌زمینه کیبورد و نمایشگر 4k را ندارد.

ریزر بلید 15 مدل Advanced

ریزر جزء برندهای مطرح در حوزه لپ تاپ گیمینگ می سازد. یکی از بهترین لپ تاپ های موجود در بازار ایران ریزر Blade 15 مدل Advanced می باشد که دارای کارت گرافیک GeForce RTX 2080 Super و پردازنده نسل دهم Core i7 می باشد که قیمت آن بیش از 80 میلیون تومان است. بنابراین اگر هیچ گونه محدودیت مالی ندارید به سراغ این مدل بیایید. چنین ساخت افزاری خیالتان را از بابت اجرای هر بازی سنگینی مانند Cyberpunk 2077 راحت می کند. الباه اگر میخواهید از رزولوشن نمایشگر 4K لذت ببرید باید در چنین بازی هایی تنظیمات گرافیکی را کاهش دهید. از دیگر ویژگی های Blade 15 Advanced می‌توان به قابلیت شخصی‌سازی نور پس‌زمینه تمام کلیدها، کیبورد عالی، نمایشگری با رنگ‌های زنده و دقیق و درگاه های فراوان اشاره کرد.

 

جمع بندی

همان طور که گفته شد کارت گرافیک فاکتور بسیار مهمی در انتخاب لپ تاپ گیمینگ می باشد. معمولا لپ تاپ های اقتصادی موجود دارای کارت گرافیک GeForce GTX 1650 هستند در حالی که لپ تاپ های بالارده و پرچم دار از کارت گرافیک GeForce RTX 2060 و GeForce RTX 3060 و حتی GeForce RTX 3070 و GeForce RTX 2080 Super استفاده میکنند که نشان دهنده اهمیت کارت گرافیگ در کارایی و قیمت نهایی لپتاپ گیمینگ است. هر چند که میزان شارژدهی باتری در لپتاپ اهمیت دارد اما این موضوع در لپتاپ های گیمینگ نباید در انتخاب شما زیاد تاثیر گذار باشد. لپ تاپ های گیمینگ پرطرفدار در ایران معمولا از برندهای ایسوس، لنوو و ایسر می باشد که البته خوره های بازی های رایانه ای برند ریزر را هم باید در نظر بگیرند. شما میتوانید با مطالعه این مقاله، اقدام به خرید انواع لپ تاپ ها در فروشگاه اینترنتی بالاکا کنید.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه