گوشی جدید سونی بعد از مدت ها انتظار رونمایی شد | پرچمدار جدید سونی اکسپریا

گوشی جدید سونی بعد از مدت ها انتظار رونمایی شد | پرچمدار جدید سونی اکسپریا

گوشی جدید سونی بعد از مدت ها رونمایی شد

گوشی جدید سونی Sony Xperia 1 IV جدید با نمایشگر 4K، قدرتمندترین چیپست اسنپدراگون و یکی از جذاب‌ترین آرایش‌های دوربین با زوم اپتیکال عرضه شد. این دستگاه در مقایسه‌ با مدل قبلی خود از باتری حجیم ‌تر و دوربین تله ‌فوتو قدرتمندتر بهره میبرد. انتظار میرود دوربین تله‌فوتو گوشی جدید سونی امکان بزرگ ‌نمایی اپتیکال واقعی هشت ‌برابری ارائه دهد. همچنین، این دستگاه از ۱۲ گیگابایت حافظه‌ ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌‌ی ذخیره‌ سازی بهره می‌برد. سونی اکسپریا وان مارک ۴ از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی بهره مند است که درمقایسه ‌با مدل قبلی ۵۰۰ میلی‌آمپرساعت افزایش داشته. گفته می‌شود شارژ این گوشی تنها در ۳۰ دقیقه از ۰ به ۵۰ درصد می ‌رسد.

سیستم صوتی جذاب گوشی اکسپریا

سایر ویژگی‌های جذاب گوشی جدید سونی اکسپریا عبارت است از از بلندگوهایی با صدای بلندتر و باس بیشتر، باتری بزرگ تر و پنل پشتی بهبود یافته که با گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود. با این‌ حال جک هدفون ۳.۵ میلی‌ متری آن هم با مبدل صوتی با کیفیت کماکان پابرجاست. سونی بر این باور است که  درایور دو اسپیکر استریو گوشی را نیز بهبود داده تا بیش از  ۱۰ درصد صدای بیشتر و تا ۵۰ درصد بیس بهتری داشته باشند.

دوربین گوشی Xperia 1 IV

بیشتر گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار از دو دوربین تله‌فوتو برای رسیدن به فاصله‌های کانونی متفاوت استفاده می‌کنند. اکسپریا وان مارک 4 اما یک سیستم هوشمندانه و حرفه ای برای بزرگنمایی روی سوژه‌ها دارد. لنز دوربین تله‌فوتو این گوشی می‌تواند بین فاصله کانونی ۸۵ تا ۱۲۵ بدون تغییر کیفیت جابجا شود. به این ترتیب محدوده زوم 3.5 برابر تا 5برابر بدون افت کیفیت در دسترس کاربر خواهد بود.

Xperia 1 IV همچنان از سه دوربین با سنسور ۱۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. دوربین اصلی یک سنسور ۱/۱.۷ اینچی و یک لنز ۲۴ میلی ‌متری با لرزش ‌گیر OIS دارد. دوربین فوق عریض از یکی سنسور ۱/۲.۵ اینچی استفاده می‌کند و به فوکوس خودکار نیز مجهز شده است. سرانجام اندازه سنسور دوربین تله ‌فوتو  کوچک ‌تر و ۱/۳.۵ اینچی بوده و کماکان از OIS و فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند.

سایر مشخصات Xperia 1 IV

محافظ جلو شیشه‌ای (Gorilla Glass Victus)، پشت شیشه‌ای (Gorilla Glass Victus)، فریم آلومینیومی؛ IP65/IP68 مقاوم در برابر گرد و غبار/آب (تا 1.5 متر به مدت 30 دقیقه). صفحه نمایش 6.50 اینچ OLED، 1B رنگ، 120 هرتز، HDR BT.2020، وضوح 1644 در 3840 پیکسل، نسبت تصویر 21:9، تراکم پیکسلی 643ppi، با رزولوشن 1096 در 2560 پیکسل. در این گوشی بهینه ‌سازی ‌های جدید بازی مانند پشتیبانی از ۱۲۰ هرتز HRR، فناوری تاری حرکت ۲۴۰ هرتز، گزینه‌ های پخش بازی نیز در دسترس هستند. در نهایت طراحی اکسپریا وان مارک ۴ تفاوت چندانی با گوشی‌های پیشین سونی ندارد. سونی کماکان از همان طراحی تکراریXperia 1 III با دوربین عمودی، حاشیه‌ های نه ‌چندان باریک بالا و پایین نمایشگر و حسگر اثر انگشت در لبه گوشی استفاده کرده است.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه