نمایشگاه بین‌المللی CES 2022

نمایشگاه بین‌المللی CES 2022

نمایشگاه بین‌المللی CES 2022 به دلیل شیوع امیکرون یک روز زودتر خاتمه می‌یابد

نمایشگاه بین‌المللی CES بزرگترین رویداد فناوری جهان است که هر ساله طی چند روز در لاس وگاس برگزار می‌شود. در این نمایشگاه شرکت‌های برتر حوزه الکترونیک و فناوری از جمله ال‌ جی، سامسونگ، محصولات شگفت‌انگیز خود را معرفی می‌کنند. نمایشگاه بین‌المللی CES  از سال 1967 توسط سازمان تجاری "انجمن فناوری مصرف‌کنندگان"(CTA) برگزار می‌شود و بیش از دو هزار شرکت و استارتاپ‌ در حوزه فناوری برای به نمایش گذاشتن محصولات خود در آن شرکت می‌کنند. برگزاری این نمایشگاه هر سال، سیلی از اخبار فناوری را در پی دارد و بهترین محصولات شرکت‌ها را در معرض دید علاقه مندان قرار می‌دهد.  اگر چه این نمایشگاه توجه بسیاری از رسانه‌های جهان را به خود اختصاص می‌دهد اما امکان بازدید عمومی ندارد و تنها شرکت‌های فناوری، روزنامه‌نگاران و افراد فعال در حوزه تجارت الکترونیک می‌توانند در آن حضور پیدا کنند. حالا خبری منتشر شده که نشان می‌دهد در نمایشگاه بین‌المللی CES2022 چندین شرکت مهم انصراف داده‌اند و علت این انصراف کاهش نگرانی‌های ناشی از ابتلا به سویه‌ی جدید کرونا بوده است.

این خبر باعث شد برگزار کنندگان این رویداد جهانی مدت زمان برگزاری آن را یک‌ روز کمتر کنند و اقدامات بهداشتی بیشتری را در نظر بگیرند. البته این انصراف‌ها در یک ماه اخیر از طرف چند شرکت دیگر نیز بوده و موج انصراف‌ها پس از اعلامیه‌ی شرکت‌هایی مثل تی-موبایل، آمازون، iHeartRadio، متا و توییتر مبنی‌بر شرکت نکردن در این رویداد آغاز شد و به‌ شرکت‌های مهمی چون مایکروسافت، گوگل و اینتل نیز رسید. این هفته نیز شرکت‌هایی مثل AMD، وان ‌پلاس، MSI، IBM، پاناسونیک و خودروسازهایی چون مرسدس بنز و بی‌ام‌و به این جمع پیوستند. همگی این شرکت‌ها به‌دلیل نگرانی از شیوع گسترده‌تر سویه‌ی اومیکرون تصمیم به چنین اقدامی گرفته‌اند و گفته‌اند که با اولویت قراردادن سلامت کارکنان خود و نیز شرکت ‌کنندگان، قصد دارند رویدادهای مجازی اختصاصی ترتیب دهند. AMD قبلاً اعلام کرده بود که رویداد Product Primer که در آن تراشه‌های جدید رایزن و گرافیک‌های رادئون معرفی می‌شوند، همواره به‌ صورت آنلاین برگزار می‌شود و امسال نیز به همین‌ ترتیب در چهارم ژانویه برگزار خواهد شد. با این‌ حال، به‌منظور حفظ ایمنی و سلامت کارکنان، شرکا و مشتریان، تجربه‌ی حضور مجازی را جایگزین حضور فیزیکی می‌کند.

انجمن فناوری مصرف‌کننده که مسئولیت برگزاری نمایشگاه CES را برعهده دارد، با کم‌ اهمیت جلوه دادن موج خروج‌ها، اشاره کرد که تا 23 دسامبر تعداد ثبت ‌نام‌های جدید بیشتر از خروج‌ها بوده و معتقد است اقدامات بهداشتی و ایمنی آن برای محافظت از شرکت ‌کنندگان کافی است. این‌ در حالی است که وضعیت شیوع این ویروس در روزهای اخیر در لاس وگاس تغییر زیادی پیدا کرده است به طوری که در دو روز پیش بعد از چندین ماه در آمریکا مجددا یک رکورد جدید در موارد ابتلا به سویه‌ی جدید کووید-19 ثبت شد. در شهرستان لارک به مرکزیت لاس‌وگاس، جایی که قرار است این رویداد برگزار شود، 11 درصد از آزمایش‌ها نتایج مثبت دارند. همچنین این شهرستان به ‌عنوان یکی از مناطقی معرفی ‌شده که نرخ ابتلا به این بیماری در آن رو به افزایش است. همین موضوع اندکی باعث نگرانی مسئولان برگزاری این نمایشگاه شد و تصمیم گرفتند تا اقدامات ایمنی جدی‌تری اتخاذ کنند. البته نمایشگاه به‌کلی لغو نمی‌شود اما مدت برگزاری آن یک‌ روز کوتاه‌تر شده و هفتم ژانویه به‌عنوان آخرین روز این نمایشگاه از سوی انجمن CTA تعیین شده است. هم‌چنین به دلیل تجمع کمتر، سوم و چهارم ژانویه تنها روزهایی است که کنفرانس های مطبوعاتی و سخنرانی‌های اصلی برگزار می‌شوند.

اعلام شده در مدت برگزاری نمایشگاه روی پروتکل‌های بهداشتی با جدیت بیشتری نظارت می‌شود. این پروتکل‌ها شامل پوشیدن ماسک و ارائه‌ی گواهی واکسیناسیون است و از شرکت ‌کنندگان خواسته می‌شود که 24 ساعت قبل از حضور در محل برگزاری نمایشگاه، تست فوری بدهند. هم‌چنین ایستگاه‌های کمک‌های اولیه در نمایشگاه مستقر شده‌اند تا به‌ محض اینکه شخصی علائمی از خود نشان داد بلافاصله به‌ آنجا مراجعه کند. مسئولین نمایشگاه بین‌المللی CES اعلام کرده اند که در پایان نمایشگاه از مسافرانی که از شهرهای دیگر به نمایشگاه آمده‌اند، تست PCR رایگان به ‌عمل خواهد آمد. اما آنچه در برگزاری بهتر این مراسم اهمیت دارد وجود هر چه بیشتر شرکت‌های بزرگ است که خوشبختانه تا این لحظه غرفه‌داران بزرگی همچون ال‌ جی، سامسونگ و سونی هنوز تصمیمی بر خروج نگرفته‌اند. برای مطلع شدن از تصمیمات قطعی آن‌ها باید تا زمان شروع این رویداد صبر کرد.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه