مناسب ترین قیمت برای خرید لپ تاپ چقدر است؟

مناسب ترین قیمت برای خرید لپ تاپ چقدر است؟

خرید لپ تاپ به خصوص لپتاپی که با توجه با کارایی آن قیمت مناسبی هم داشته باشد شاید به دور از انتظار است، حتی اگر شما دست روی یک لپتاپ ارزان قیمت هم بگذارید بنابراین نباید انتظار چندانی از کارایی و به روز بودن آن داشته باشید. اما این بدین معنی نیست که نتوان لپ تاپ کارآمد و قیمت مناسب پیدا کرد. در این مقاله به بررسی انواع مختلف لپ تاپ ها می‌پردازیم و مشخصاتی که شما در زمان خرید یک لپتاپ باید به آن توجه داشته باشید را برای شما بیان می‌کنیم، پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

چرا نیاز به خرید لپتاپ دارم؟

همه ما امروزه بسیاری از کارهای خود را از طریق اینترنت و به صورت آنلاین انجام می‌دهیم از ارتباط با دوستان گرفته تا انجام امور بانکی و کارهای کسب و کار خود را همگام با اینترنت پیش می‌بریم. یکی از ملزومات استفاده از اینترنت، تهیه لوازم و دستگاه‌هایی است که بتوانیم با آن به اینترنت وصل شویم و کارهای روزمره خود را انجام دهیم. این دستگاه‌ها میتوانند شامل رایانه رومیزی، لپتاپ و موبایل ما باشد. اما چرا اغلب به جای خرید رایانه رومیزی، رغبت بیشتری برای خرید لپتاپ نشان می‌دهیم. جواب بسیار ساده است؛ چون اکثر ما در کسب‌و‌کار‌های خود مجبور هستیم مسافت زیادی را بین محل کار و خانه طی کنیم و یا پروژه‌های کاری و درسی ناتمام خود را ممکن است بخواهیم در منزل انجام دهیم برای همین به همراه داشتن وسیله‌ای که بتواند تمامی نیاز ما را پوشش دهد و در عین حال راحت جابه‌جا شود بسیار حائذ اهمیت است. لپ تاپ وسیله‌ای است که از محصلین گرفته تا افرادی که بیزینس می‌کنند و یا مهندسین و معلمان به آن احتیاج پیدا می‌کنند. راحتی حمل و نقل لپ تاپ و همچنین قابلیت اجرای برنامه‌های مختلف بر روی آن این امکان را به ما می‌دهد که در هر کجا که باشیم بتوانیم کار‌های خود را به راحتی انجام دهیم. به خصوص در مورد افرادی که ماهیت دورکاری دارند داشتن یک لپ تاپ خوب جزء ضروری زندگی آنها محسوب می‌شود.

تنوع دسته بندی لپتاپ

در مورد تصمیم گیری درباره بهترین مارک لپ تاپ نمی‌توان قضاوتی شخصی انجام داد، مثل این است که بگوییم غذای کدام کشور خوشمزه است؟ خوب غذای هر کشوری با توجه به ذائقه مردم آن کشور، اقلیم و مواد غذایی که بومی آن کشور است تهیه و طبخ می‌شود بنابراین نمی‌توان در این مورد نظر قطعی داد. اما به دلیل وجود رقابت در دنیای تکلونوژی و سخت افزار و همچنین بازخورد کاربران در مورد تجربه‌ کاربری‌شان درباره یک وسلیه، می‌توان تا حدودی مقایسه بین برند‌های محتلف انجام داد . قبل از اینکه به بیان بهترین برند‌ها برای خرید لپ تاپ بپردازیم، بهتر است به تقسیم بندی لپ تاپ‌ها برای خرید اشاره کنیم. شاید بتوان لپ تاپ‌ها را در این سه دسته قرار داد:

۱ – دسته اول از لحاظ کارکرد: گیمینگ، برنامه‌نویسی و تدوین و دانشجویی

۲- دسته دوم از لحاظ سال تولید : ۲۰۲۰، ۲۰۲۱

۳- دسته سوم از لحاظ ویژگی : قیمت و کیفیت

با توجه به دسته بندی بالا، حالا می‌دانیم که اگر قصد تهیه یک لپتاپ را دارید از کدام دسته بندی برای انتخاب لپ تاپ مناسب خود باید استفاده کنید.

برترین برند‌های لپتاپ در سال ۲۰۲۱

خرید لپتاپ یکی از نیازهای ضروری ما محسوب می‌شود، و خوشبختانه می‌توان گفت با هر بودجه و سلیقه‌ای می‌توانید لپ‌تاپ مورد نیاز خود را پیدا کنید.اما با توجه به تنوع زیاد لپ تاپ‌ها و قیمت‌های متغیر آن بسیاری از کاربران و خریداران را دچار سردرگمی می‌کند برای همین طبق آخرین گزارش مجله گلوبال برند لیستی از بهترین مارک‌های لپتاپ در سال ۲۰۲۱ را برای شما تهیه کرده‌ایم.(قیمت‌های ذکر شده صرفا جهت اطلاع رسانی است و به دلیل نوسان بازار کاملا متغیر می‌باشد)

  • برند اپل(Apple)

برند اپل قطعا یک برند لوکس در زمینه لپتاپ، تلفن‌های هوشمند، رایانه و تبلت است. اپل یکی از برند‌هایی است که در زمینه پشتیبانی از مشتری، کاربرپسند بودن، طراحی، قدرت و نمایش حرف اول را میزند. لپ‌تاپ‌ های اپل بسیار جذاب طراحی شده‌اند و آرم اپل در پشت لپتاپ با نور پس زمینه بسیار جلوه نمایی می‌کند و زمانی که نوبت سیستم‌عامل می‌رسد بر خلاف ویندوز، کاملا بدون خطاست و کار با آن بسیار راحت است. اگر یک چیز وجود داشته باشد که همه روی آن توافق کنند، این است که لپتاپ‌های اپل بسیار قابل اعتماد و قابل پیشبینی هستند. برند اپل همواره در تلاش بوده علاوه بر کیفیت و طراحی در زمینه فناوری و تکلونوژی‌های نوین نیز حرف اول را بزند. با توجه به تغییرات قیمت در بازار، قیمت خرید لپ‌تاپ ‌های اپل بین ۱۲ میلیون تا ۵۰ میلیون متغیر است، البته این قیمت ها با توجه به کارایی، حافظه، قدرت پردازنده و بسیاری موارد دیگر سنجیده می‌شود.

  • برند HP

Hewlett-Packard معروف به HP یکی از قدیمی‌ترین مارک‌های لوازم الکترونیک در دنیا است. وقتی نوبت به تولید رایانه یا لپتاپ می‌رسد این برند یکی از بهترین‌ها در این زمینه است . لپ‌تاپ‌های تولید شده توسط این برند مورد استفاده و محبوب بسیاری از متخصصان و کارشناسان است. این شرکت یکی از برند‌های پیشرو در زمینه تولید لپ تاپ برای دانشجویان است. ممکن است برند HP همیشه جزء برند‌های معروف نبوده باشد اما در طی چند سال اخیر با تغییرات چشمگیری که در طراحی انجام داده‌اند، واقعا سطح خود را در این زمینه بالا برده و به یکی از بهترین برند‌ها در زمینه تولید نوت‌بوک و لپ‌تاپ تبدیل شده‌اند، این شرکت همچنین یکی از محبوب‌ترین برند‌ها در زمینه تولید انواع چاپگر‌ های پیشرفته بوده است. قیمتی که برای لپ‌تاپ‌های برند HP باید در نظر بگیرید چیزی حدود ۵ میلیون تا ۳۰ میلیون تومان است.

 

بهترین لپتاپ لنوو

  • برند لنوو(Lenovo)

برند Lenovo در سال ۱۹۸۴ تاسیس شد، این یک برند چند ملیتی است که دفتر مرکزی آن در شهر پکن قرار دارد و ۲۵ درصد از سهم بازار جهانی رایانه به این شرکت تعلق دارد. این برند یکی از محبوب‌ترین برند‌های رایانه و لپ تاپ است که طراحی آنها برای بسیاری از کاربران و گیمیر‌های حرفه‌ای مطلوب است و با استقبال زیادی روبرو شده است. این برند به خاطر تولید لپتاپ های تجاری خود معروف شده است که نه تنها قدرت لپتاپ بلکه نوع طراحی آن به دلیل قابل حمل بودن و انعطاف‌پذیری ان در سال ۲۰۲۰ مشهور شده است. این برند به تازگی شروع به تولید تلفن‌های همراه هوشمند کرده‌اند که باطری این گوشی‌ها بسیار طولانی مدت است پس معطمئن باشید که برای خرید لپتاپ و موبایل از این برند پشیمان نخواهید شد. قیمت لپتاپ‌های این برند از ۷ میلیون تومان شروع شده و تا ۴۰ میلیون تومان نیز می‌رسد.

۴.برند دل(Dell)

این برند نام آشنا در زمینه تولید رایانه‌ و لپ‌تاپ است که جزء پرفروش‌ترین ها در دنیا است. برند Dell یکی از بهترین تولیدکنندگان لپ‌تاپ‌های ویندوزی در جهان است که مورد استقبال بسیاری از کاربران قرار گرفته است. اکثر لپتاپ‌های دل مقرون به صرفه است و بیشتر طراحی های آنها و همچنین سخت افزار آن رو به پیشرفت است و یکی از قدرتمندترین لپتاپ‌ها در جهان محسوب می‌شوند. شاید تنها دلیلی که برخی از کاربران به سراغ  خرید لپتاپ از این برند نمی‌روند این باشد که طراحی این برند به شکلی کلاسیک و ساده است اما دل یکی از بهترین مارک‌های لپتاپ از نظر قدرت، کیفیت، دوام و پشتیبانی مناسب است. این برند یکی از پرفروش‌ترین برند‌های لپتاپ در سال ۲۰۲۰ در جهان بوده است. تنوع لپتاپ‌های این برند بسیار زیاد است و از جمله ویژگی‌های نوت بوک و لپ تاپ‌های آن می‌توان به صفحه نمایش لمسی، صفحه کلید با نور پس‌زمینه، پردازنده قدرتمند و باطری با عمر طولانی اشاره کرد. کمترین قیمت های این برند از مبلغی حدود ۶ میلیون تومان شروع می‌شود و تا ۵۰ میلیون نیز میرسد.

۵.برند ایسر(Acer)

لپ‌تاپ‌های ایسر یکی از برترین برند‌های لپ تاپ در جهان است، این شرکت تایوانی در سال ۱۹۷۶ تاسیس شد که مشتری‌های جهانی دارد. شاید بتوان گفت که ایسر برای هر بودجه ای یک لپتاپ تولید کرده است علاوه براین طول عمر باطری‌های این لپتاپ بسیار زیاد است. خط تولید اسپایر ایسر گستره بالایی از لپ تاپ‌هایی را ارائه می‌دهد که قیمت برای خریداران مهم است. طراحی لپ تاپ‌های ایسر بسیار فوق العاده است، شما می‌توانید با توجه به بودجه خود انواع مختلفی از نوت‌بوک گرفته تا لپتاپ‌های این برند را برای خرید لپ تاپ انتخاب کنید. قیمت های این لپتاپ از ۷ میلیون تا ۳۷ میلیون تومان متغیر است.

۶.برند ایسوس(Asus)

شرکت ایسوس تک که با نام تجاری ایسوس شناخته می‌شود، در سال ۱۹۹۰ در تایوان تاسیس شد. ایده تاسیس ایسوس توسط مدیران اسبق ایسر شکل گرفت. این برند جزء ۱۰ برند برتر در حوزه فناوری است. تمامی محصولات این شرکت در سه سطح برای کاربران عادی، حرفه‌ای و متخصصان طراحی می‌شود. میتوان گفت ایسوس یکی از برترین تولیدکنندگان مادربورد در جهان است. گستره محصولات این شرکت از رایانه و تبلت گرفته تا موبایل، مانیتور، تجهیزات شبکه و لوازم جانبی را شامل می‌شود. یکی از دلایل موفقیت ایسوس قیمت مناسب محصولات این شرکت و توزیع مناسب در سرتاسر جهان است که به راحتی در دسترس همه کاربران قرار می‌گیرد. خرید لپتاپ از برند ایسوس تجربه‌ای خوشایند برای شما خواهد بود. کمترین قیمت لپتاپ این برند حدود ۷ میلیون تومان و بالاترین قیمت آن تقریبا ۳۷ میلیون تومان است.

۷. برندMSI

قطعا یکی از بهترین برند‌های لپتاپ در زمینه بازی و امور طراحی ، لپتاپ‌های MSI است . طراحی این لپتاپ‌ها بسیار عالی و مقاوم است همچنین کیفیت و استفاده از فناوری‌های نوین در طراحی، جزء ویژگی‌های بارز این برند است. برند MSI در ابتدا فعالیت خود را با تولید مادربورد و کارت گرافیک آغاز کرد سپس شروع به تولید انواع لپتاپ، نوت بوک، لپ‌تاپ‌های گیمینگ و مادربورد و کارت گرافیکی نمود. سخت‌افزار قدرتمند، کارت‌گرافیک پیشرفته یکی از مشخصه‌های اصلی لپتاپ‌های برند MSI است که قابل مقایسه با برند‌های معمولی نیست. قیمت این لپ‌تاپ‌ها از ۲۰ میلیون تومان شروع می‌شود و هزینه لپ‌تاپ‌های حرفه‌ای آن به ۷۰ میلیون تومان نیز می‌رسد. در این مقاله سعی کردیم تا با معرفی بهترین برند‌های لپتاپ به شما برای تصمیم‌گیری در خرید لپتاپ کمک کنیم ضمن اینکه با ویژگی‌های هر برند آشنا شوید و در نهایت انتخاب درستی با توجه به بودجه خود برای خرید لپتاپ داشته باشید و از فروشگاه اینترنتی بالاکا اقدام نمایید.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه